3 عبارتی که هر روز استفاده می کنیم


به عنوان مدیر عامل مؤسسه تحقیقات شادی، کار من به اندازه گیری و درک آنچه باعث بهبود رفاه و کیفیت زندگی افراد می شود اختصاص دارد.

ما در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، یکی از کشورهایی که به طور مداوم به عنوان شادترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود، قرار داریم. دانمارکی ها اغلب از این واقعیت شگفت زده می شوند. به عنوان فردی که در دانمارک به دنیا آمده و بزرگ شده ام، اغلب از من می پرسند که چه چیزی مردم دانمارک را اینقدر خوشحال می کند.

من فکر می‌کنم بهترین توضیح مختصر این است که مدل رفاه نوردیک در کاهش برخی از منابع ناراحتی خوب – نه کامل، اما خوب است. اما ممکن است چیزی در فرهنگ و زبان ما وجود داشته باشد که رفاه ما را افزایش دهد.

اگر می خواهید بفهمید که ما در اینجا چگونه به زندگی و خوشبختی فکر می کنیم، می توانید پاسخ را در این سه عبارتی که هر روز استفاده می کنیم، بیابید.

1. چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد، فقط لباس بد وجود دارد.

این یک عبارت قدیمی دانمارکی بدون منشأ روشن است. اینجا همیشه بخشی از بافت فرهنگی بوده است.

در دانمارک 365 روز در سال باران می بارد، یا به نظر می رسد. اگر وقتی هوا آفتابی و گرم بود بیرون می رفتیم، به ندرت این اتفاق می افتاد. خبر خوب این است که ما قویاً معتقدیم که تا زمانی که برای آن مناسبت لباس بپوشید، می توان از اکثر شرایط آب و هوایی لذت برد.

وقتی دانشجوی دانشگاه بودم، در ماه دسامبر کار فروش درخت کریسمس داشتم. کنسرت پاره وقت مناسبی بود، اما من در تاریک ترین زمان سال در کپنهاگ بیرون بودم. چکمه های سنگین و شش لایه پشم پوشیده بودم و در شیفتم چندین فنجان قهوه می خوردم تا گرم باشم. من اوقات فوقالعاده ای داشتم.

یک پروژه تحقیقاتی توسط مدرسه اقتصاد لندن وجود دارد که هدف آن درک چگونگی تأثیر احساسات افراد تحت تأثیر محیط آنها است. برنامه Mappiness بیش از 30000 نفر را در طول زمان ردیابی کرد و آنها دریافتند که افراد در هنگام حضور در طبیعت سطوح بالاتری از شادی را گزارش می کنند.

نه تنها دانمارکی ها، بلکه همه اسکاندیناوی ها عاشق friluftsliv (زندگی آزاد در زیر آسمان باز) هستند. لذت ساده بیرون بودن، هر فصلی که باشد، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اینجاست.

همانطور که یکی دیگر از ضرب المثل های مورد علاقه می گوید: “هوای بد همیشه از پنجره بدتر به نظر می رسد.”

2. “آیا کمی نوازش میخواهی؟”

Hygge سنگ بنای فرهنگ و سبک زندگی دانمارکی است. شاید بهترین هنر به عنوان هنر ایجاد یک فضای شگفت انگیز و گرم توصیف شود. Hygge هم فعل و هم صفت است. بنابراین چیزی می تواند «hyggelig

دیدگاهتان را بنویسید