فرانسه در تلاش است تا Atos را نجات دهد زیرا این شرکت فناوری اطلاعات در تلاش است تا سرپا بماند


این عکس که در 26 آوریل 2024 گرفته شده است، دفتر مرکزی شرکت فناوری اطلاعات چند ملیتی فرانسوی ATOS در بزون، نزدیک پاریس را نشان می دهد. (عکس از Ludovic MARIN/AFP) (عکس از LUDOVIC MARIN/AFP از طریق Getty Images)

لودویک مارین | Afp | گتی ایماژ

شرکت فناوری اطلاعات Atos روز دوشنبه اعلام کرد که پیشنهادی از دولت فرانسه برای تصاحب بالقوه بخشی از تجارت خود دریافت کرده است.

بر اساس نامه‌ای که دولت فرانسه در آخر هفته ارسال کرد، این قرارداد باعث می‌شود که دولت فرانسه بخش‌های محاسباتی پیشرفته، سیستم‌های حیاتی ماموریت و محصولات امنیت سایبری Atos را در اختیار بگیرد. این شرکت گفت که این پیشنهاد بر اساس ارزش شرکتی شاخص از 700 میلیون یورو (750 میلیون دلار) تا 1 میلیارد یورو به عنوان بخشی از پیشنهاد بود.

این شرکت فناوری اطلاعات گفت که بررسی دقیق قرار است به زودی آغاز شود، و یک پیشنهاد غیر الزام آور احتمالاً در اوایل ژوئن ارائه خواهد شد.

این کار توسط برونو لومر وزیر دارایی فرانسه انجام شد اعلام کرد برنامه روز یکشنبه در رسانه های محلی

بر اساس ترجمه CNBC، او گفت: “فعالیت های مستقلی در Atos وجود دارد که باید تحت کنترل انحصاری فرانسه باقی بماند.”

رویترز گزارش داد که لومر گفته است که مشتاق است شرکت های فرانسوی ناشناس در Atos سرمایه گذاری کنند. چندین بحث در مورد معاملات برای فروش بخش هایی از تجارت، از جمله با ایرباس و تاجر میلیاردر چک، دانیل کرتینسکی، شکست خورده است.

در میان سایر قراردادهای محرمانه با مقامات فرانسوی و همچنین ارتش آن، Atos در حال حاضر مدیریت داده ها و امنیت سایبری المپیک 2024 پاریس را بر عهده دارد.

این شرکت با مشکلات مالی فزاینده ای از جمله افزایش بدهی مواجه است و در حال حاضر در حال مذاکره برای بازسازی مالی است. شرکت آتوس در اوایل این ماه اعلام کرد در پایان سه ماهه اول 3.9 میلیارد یورو بدهی خالص داشته است.

روز دوشنبه، آتوس اعلام کرد که اکنون به ۱.۱ میلیارد یورو پول نقد برای تامین مالی کسب و کار خود تا سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیاز دارد، در حالی که قبلاً ۶۰۰ میلیون یورو بود. آتوس گفت که سرمایه گذاران تا اوایل ماه مه فرصت داشتند تا پیشنهادات خود را ارائه دهند و افزود که این شرکت در نظر دارد در ماه جولای قرارداد بازسازی را منعقد کند.

سهام شرکت Atos با انتشار اخبار پیشنهادی دولت فرانسه در اوایل روز دوشنبه 19 درصد جهش کرد و آخرین بار در ساعت 11:57 صبح به وقت لندن 22.01 درصد افزایش یافت.



دیدگاهتان را بنویسید