برخی از خریداران کووید در حال فروش هستند


برخی از صاحبان قایق‌های تفریحی پس از همه‌گیری، به خشکی بازمی‌گردند.

ریچارد آلن، مدیر عامل شرکت قایق‌رانی سیمپسون مارین مستقر در هنگ‌کنگ، گفت که این بیماری همه‌گیر باعث افزایش فروش قایق‌های تفریحی شده است.

او به CNBC گفت: «ما افراد زیادی را دیده‌ایم که به مدت دو سال قایق داشتند و اکنون می‌خواهند سفر کنند. “احتمالاً در چند ماه گذشته، با صحبت با سایر افراد در صنعت، ما متوجه افزایش فعالیت دلالی برای … فروش قایق ها شده ایم.”

پائولو کازانی، مدیر عامل کمپر اند نیکلسون مستقر در موناکو، گفت که این انتظار می رفت.

«ما بیش از دو برابر تعداد قایق‌های تفریحی در سراسر جهان فروخته‌ایم [in 2021] او به CNBC گفت، نسبت به سال 2019. وقتی این اتفاق می افتد، آنها چند سال بعد وارد بازار می شوند.

قیمت در بازار خودروهای دست دوم

کازانی گفت که اشتیاق برای قایق سواری همچنان بالاست، حتی اگر فروش از سال 2021 کاهش یافته باشد.

او گفت: «این صنعت در سال 2019 باز می گردد. و ما باید بین کارگزاری و ساخت و ساز جدید تفاوت قائل شویم، زیرا تقاضا برای ساخت و سازهای جدید هنوز بسیار قوی است.

او گفت که با ورود قایق های تفریحی بیشتر به بازار کارگزاری، قیمت ها، هرچند اندکی، نسبت به اوج های دوران همه گیری کاهش یافته است.

مدیرعامل Camper & Nicholsons می گوید: تقاضا برای قایق های تفریحی

او گفت: “قیمت ها هنوز بسیار بالا است.” “هنوز شکافی بین عرضه و تقاضا وجود دارد… اما ما معتقدیم که در سال 2024 همچنان انقباض وجود خواهد داشت.”

رشد قایق بادبانی در آسیا کمتر از حد انتظار است

آلن گفت، با این حال، برخی از خریداران قایق بادبانی در آسیا چیزی نمی فروشند – در واقع، آنها برای کشتی های بزرگتر معامله می کنند.

او گفت: «برخی از سبک زندگی قایق سواری واقعاً لذت برده اند و در حال ارتقاء … به قایق های بزرگتر هستند.

آسیا – قاره ای با ثروت رو به رشد و کشورهای جزیره ای متعدد که بسیاری از آنها در تمام طول سال در حال غرق شدن هستند – مدت هاست که به عنوان مرز بعدی برای رشد جهانی قایق رانی در نظر گرفته شده است.

کازانی و آلن که در 26 آوریل هنگام شرکت در دومین جشنواره سالانه قایق بادبانی سنگاپور با CNBC صحبت کردند، توافق کردند که بازار قایق بادبانی این قاره در حال رشد است.

اما، کازانی گفت، این سرعت به دلایل بسیاری از جمله فرهنگ، سبک زندگی و کمبود زیرساخت ها “کمتر از حد انتظار” است.

آسیا زیبا و گرم است، اما این چیزی است که صنعت قایق رانی به آن بازگردانده است

او گفت: «اما ما همچنان معتقدیم که آسیا پتانسیل بسیار بالایی دارد.

آلن گفت که «قوانین و مقررات» پراکنده و سنگین در منطقه مانع پیشرفت شده است.

وی گفت: ما باید تردد قایق ها بین مناطق را تسهیل کنیم. در یک کشور ممکن است بتوانید یک قایق با اندازه مشخص را اداره کنید، اما در کشور دیگر نمی توانید. بنابراین، بیایید بگوییم، چنین چیزهایی یک نوار قرمز است.”

وی گفت که شرایط پیچیده روادید برای خدمه کشتی های خارجی و همچنین مالیات های بالای واردات که در برخی از بازارها می تواند تا 40 درصد باشد، یک چالش است.

آلن گفت: «ما باید با دولت‌ها لابی کنیم تا واردات قایق‌ها آسان‌تر شود. گروه‌های لابی‌گری زیادی مانند ایکومیا وجود دارند که با همکاری دلالان مختلف برای داشتن صدایی در دولت سخت‌تر کار می‌کنند.»

شورای بین‌المللی انجمن‌های صنایع دریایی یا به اختصار ICOMIA کنفرانسی دو روزه را پیش از جشنواره قایق‌های بادبانی سنگاپور برای رسیدگی به چالش‌های پیش روی این صنعت، از ترافیک پایدار گرفته تا فقدان زیرساخت‌های دریایی در کشورهای با پتانسیل بالا مانند اندونزی، برگزار کرد. فیلیپین و ویتنام

علاوه بر خرید و چارتر

Simpson Marine تخمین می زند که بازار جهانی تفریحات دریایی تا سال 2027 به حدود 46.5 میلیارد دلار خواهد رسید که به گفته آن ها از طریق ایجاد شغل و درآمد گردشگری به اقتصادهای محلی سرازیر خواهد شد.

آلن گفت: «صنعت قایق سواری هزاران هزار نفر را استخدام می کند که قایق می سازند، به قایق ها کمک می کنند و تمام اجزای آن را حفظ می کنند. این صنعت بزرگی است که کشورها باید از آن استقبال کنند.»

اشکال جدید مالکیت قایق‌های تفریحی را ارزان‌تر می‌کند و صنعت را به روی افراد بیشتری باز می‌کند. او گفت که یکی از مدل‌هایی که در استرالیا محبوبیت خاصی دارد، مالکیت مشترک یا سندیکایی است، جایی که مالکان سهمی از قایق را خریداری می‌کنند.

برخی دیگر به کلی از مالکیت اجتناب می‌کنند و مدل‌های اشتراک انعطاف‌پذیر را انتخاب می‌کنند که اکنون برای بسیاری از سرگرمی‌ها، از موسیقی گرفته تا تلویزیون، معمول است.

آلن گفت: “ما شاهد رشد فوق العاده ای در باشگاه های قایق هستیم.” “این کمی شبیه پیوستن به یک باشگاه ورزشی یا یک باشگاه گلف است. شما یک عضویت ماهانه می پردازید و می توانید روزهای زیادی در هفته از قایق استفاده کنید. و بین افرادی که نمی خواهند نگران داشتن یک قایق تفریحی باشند بسیار محبوب است.”

دیدگاهتان را بنویسید