معامله‌گر SocGen به دلیل شرط‌بندی‌های مخاطره‌آمیز اخراج شد و ادعا می‌کند که او “بُز قصیده” شده است.


لوگو در خارج از ساختمان اداری Societe Generale SA در مرکز پاریس، فرانسه، در روز دوشنبه، 5 فوریه 2024.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

سابق سوسیته جنرال معامله‌گری که به‌خاطر شرط‌بندی‌های غیرمجاز مخاطره‌آمیز اخراج شده بود، یک بانک فرانسوی را متهم کرد که او را به عنوان یک “بزغاله” تبدیل کرده و مسئولیت معاملات از دست رفته را بر عهده نگرفته است.

کاویش کاتاریا، که سال گذشته از بانک دلتا وان اخراج شد، گفت که سود و زیان حاصل از معاملاتش روزانه به مافوقش در تیمش در هنگ کنگ و همچنین در دفتر مرکزی در پاریس گزارش می‌شود، در حالی که یک ایمیل روزانه در مورد معاملات نیز ارسال می‌شود. فرستاده شد.

کاتاریا روز پنجشنبه در پستی در لینکدین گفت: «به جای اینکه مسئولیت اشتباه در سیستم ریسک خود را بپذیرند و معاملات را در زمان مناسب شناسایی نکنند، من را اخراج کردند و قراردادم را فسخ کردند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که SocGen در اوایل این هفته تأیید کرد که Kataria و رهبر تیم کوین نگ در سال گذشته پس از بررسی داخلی تراکنش‌هایشان اخراج شدند. سخنگوی SocGen از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد، اما بیانیه ای در مورد اخراج این زوج صادر کرد.

در بیانیه آمده است: «چارچوب کنترل دقیق ما به ما این امکان را داد که یک حادثه تجاری را در سال 2023 شناسایی کنیم که تأثیری نداشت و منجر به اقدامات اصلاحی مناسب شد.

یکی از آشنایان به فایننشال تایمز گفت، اگرچه SocGen از این معامله ضرر نکرد، اما در صورت وقوع رکود در بازار، ضرر می تواند به صدها میلیون دلار افزایش یابد.

به گفته این فرد، کاتاریا گزینه‌های اختیاری را در شاخص‌های هندی معامله کرد، که او اجازه انجام آن را نداشت. FT گزارش داد، با این حال، از آنجایی که بیشتر معاملات درون روز بودند، بلافاصله شناسایی نشدند.

کاتاریا گفت که معاملات به صورت خودکار رزرو می‌شوند و “یک ایمیل به کل گروه به صورت روزانه ارسال می‌شود که در آن ذکر شده است که معاملات توافق شده است”.

او نوشت: «برای دیگران بسیار آسان است که بگویند ما از معاملاتی که من انجام دادم نمی‌دانستیم. “به این معنی است که یا کار خود را به درستی انجام نداده اید یا برای انجام آن ناتوان بوده اید.”

کاتاریا در سال 2021 به بانکی در هنگ کنگ آمد و ادعا کرد که تنها در هشت ماه گذشته 50 میلیون دلار برای هر دسکتاپ درآمد داشته است.

او در یک پست لینکدین، پس از اخراج با هفت روز حقوق و عدم دریافت پاداش برای سال گذشته، خواستار مقررات بهتر شد.

او گفت: “صنعت تجارت بسیار بزرگ است، اما هیچ قانون و مقرراتی برای مبارزه برای عدالت برای معامله گران وجود ندارد.”

مدیریت ریسک یکی از حوزه‌های مهم تمرکز بانک‌ها است و SocGen همچنان از ضرر 4.9 میلیارد یورویی (5.2 میلیارد دلاری) در سال 2008 توسط “تاجر سرکش” جروم کرویل که در همان بخش مشتقات و همچنین کاتاریا کار می‌کرد، متحمل می‌شود. .

بانک فرانسوی روز جمعه کاهش 22 درصدی سود خالص سه ماهه اول را کمتر از حد انتظار گزارش کرد زیرا سود حاصل از فروش مشتقات ضعف در بانکداری خرده فروشی و معاملات با درآمد ثابت را جبران کرد.

دیدگاهتان را بنویسید