3 گام ساده برای بهبود حافظه


فکر می‌کنم در طول پنج سال گذشته، ده‌ها بار، اگر نه بیشتر، همان دستور لیمو را درست کرده‌ام.

حتی اگر قدم ها طبیعت دوم هستند، من در به خاطر سپردن هر اندازه گیری ناامید هستم. همانطور که اخیراً بار دیگر “Sally’s Baking Addiction limon bars” را در مرورگرم تایپ کردم، از خود پرسیدم: “آیا مغز من به حالت خمیر در می آید؟”

معلوم می شود که ناتوانی من در حفظ برخی اطلاعات احتمالاً به دلیل یک سوگیری شناختی است که به عنوان “اثر گوگل” یا فراموشی دیجیتال شناخته می شود: تمایل مغز به فراموش کردن اطلاعاتی که به راحتی در اینترنت قابل دسترسی است. سینتیا بورجا، مدیر پروژه The Decision Lab، یک اتاق فکر که در آن محققان نحوه تصمیم گیری افراد را مطالعه می کنند، می گوید: این می تواند حافظه شما را ضعیف کند.

او به CNBC Make It می‌گوید: «یکی از چیزهایی که در مورد مغز و حافظه می‌دانیم این است که «از آن استفاده کن یا آن را از دست بده» کاملاً صدق می‌کند. برای مثال، اگر برای به خاطر سپردن یک واقعیت خاص همیشه به گوگل تکیه کنید و از مغز خود برای به خاطر سپردن آن استفاده نکنید، مغز شما در به خاطر سپردن آن واقعاً خوب می شود.

اگر همیشه برای به خاطر سپردن یک واقعیت خاص به گوگل تکیه می کنید، مغز شما در به خاطر سپردن آن بسیار خوب می شود.

سینتیا بورجا

مدیر پروژه، آزمایشگاه راه حل

بورجا می‌گوید برای جلوگیری از اتکا به کادر جستجوی مکرر، ارزش آن را دارد که کمی زمان و انرژی بیشتری صرف ذخیره اطلاعات در حافظه کنید.

در اینجا سه ​​مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای حذف یادگیری گوگل و بهبود فراخوانی خود انجام دهید.

1. قبل از رسیدن به تلفن خود مکث کنید

فقط به این دلیل که نمی توانید چیزی را فوراً به خاطر بسپارید به این معنی نیست که هرگز آن را به خاطر نخواهید آورد. قبل از اینکه سؤالی را که قبلاً جستجو کرده اید در گوگل جستجو کنید، Borja توصیه می کند چند دقیقه وقت بگذارید و سعی کنید پاسخ را به خاطر بسپارید.

او می‌گوید: «حتی اگر در ابتدا کار نکرد و همچنان مجبور باشید آن را در گوگل جستجو کنید، به تدریج مسیرهای حافظه را تقویت خواهید کرد و یادآوری خود را بهبود می‌بخشید.

2. آنچه را که می خواهید به خاطر بسپارید بنویسید

اگر اطلاعاتی را در اینترنت پیدا کردید که می دانید بعداً می خواهید به خاطر بسپارید، آن را یادداشت کنید. بورجا می گوید: یادداشت برداری با دست «به شما کمک می کند اطلاعات را بهتر حفظ کنید، و همچنین به این معنی است که باید در کاری که انجام می دهید بیشتر درگیر باشید».

این یک استراتژی مورد تایید متخصصان است. در سال 2021 در Reddit AMA، بیل گیتس گفت که هنگام مطالعه کتاب، یادداشت‌های دست‌نویس می‌گیرد تا به او کمک کند واقعاً اطلاعات را جذب کند.

میلیاردر در آن زمان گفت: “برای بسیاری از کتاب ها، این کلید یادگیری من است.”

3. تفکر خود را مجدداً تنظیم کنید

دفعه بعد که دستور پخت جدیدی را که دوست دارید پیدا کردید، یا چیز جدیدی یاد گرفتید که می‌دانید نمی‌خواهید فراموش کنید، طوری رفتار کنید که دفعه بعد نمی‌توانید آن را پیدا کنید. این تغییر در تفکر می تواند به شما کمک کند چیزها را به خاطر بسپارید.

بورجا می‌گوید: «استفاده از فناوری به‌عنوان یک ابزار کمکی مهم است، اما تأکید می‌کند که مهم است که «مغز و ذهن خود را درگیر، فعال و به خاطر سپردن چیزها نگه داریم».

این تمرین به چالش کشیدن مغز برای حفظ شکل خوب آن فراتر از حوزه جستجو است. او می‌گوید: «اگر ما بیش از حد به ماشین حساب تکیه کنیم تا حتی در ریاضیات اولیه به ما کمک کند، می‌توانیم صفحه گسترده‌ای را که در جوانی یاد گرفته‌ایم فراموش کنیم.

دفعه بعد که محصولات شیرینی مورد علاقه‌ام را درست می‌کنم، به‌عنوان آخرین راه‌حل به Google روی می‌آورم، نه راه نجات. شاید آن موقع بالاخره به یاد بیاورم که چند لیمو باید از فروشگاه بردارم.

آیا می خواهید خارج از شغل معمولی خود درآمد بیشتری کسب کنید؟ اشتراک در دوره جدید آنلاین CNBC How to Make Passive Income Online. برای آشنایی با منابع متداول درآمد غیرفعال، نکاتی برای شروع، و داستان های موفقیت در زندگی واقعی.

به علاوه، برای خبرنامه CNBC Make It ثبت نام کنید برای دریافت راهنمایی و مشاوره برای موفقیت در کار، پول و زندگی.

واقعاً هزینه خرید یک خانه 1 دلاری در ایتالیا چقدر است

دیدگاهتان را بنویسید