Eli Lilly، Novo Nordisk محموله های داروهای کاهش وزن را افزایش می دهد


یک قلم تزریقی برای Zepbound، داروی کاهش وزن الی لیلی، در 11 دسامبر 2023 در نیویورک نمایش داده شد.

برندن مک درمید | رویترز

فکر می کنید یک دوست یا همکار باید این خبرنامه را دریافت کند؟ برای به اشتراک گذاشتن این لینک با آنها برای ثبت نام

عصر بخیر! یافتن دسته بسیار محبوبی از داروهای کاهش وزن و دیابت هنوز در ایالات متحده دشوار است. تولید کنندگان غالب این درمان ها، الی لیلی و نوا نوردیسکدر حال پیشرفت در جهت تغییر این هستند.

اما به نظر می رسد وال استریت بیشتر توسط یکی از دیگری تشویق می شود.

داروسازان هنگام گزارش نتایج مالی سه ماهه اول خود، اطلاعات عرضه را به اشتراک گذاشتند. در طول سال گذشته، تقاضا برای داروهای کاهش وزن و دیابت آنها بسیار بیشتر از عرضه بوده است و آنها را مجبور به سرمایه گذاری هنگفت برای توسعه تولید کرده است.

سرمایه گذاران الی لیلی را پس از اینکه شرکت پیش بینی درآمد کل سال خود را به میزان 2 میلیارد دلار افزایش داد، تشویق کردند، تا حدی به دلیل اطمینان از افزایش تولید داروی کاهش وزن Zepbound، داروی دیابت Mounjaro و داروهای مشابه تا پایان سال. این شرکت این درمان ها را داروهای اینکرتین می نامد که با تقلید از برخی هورمون های روده، اشتهای فرد را سرکوب کرده و قند خون را تنظیم می کنند.

آنات اشکنازی، مدیر مالی الی لیلی، در یک تماس سود در 30 آوریل به سرمایه گذاران گفت: “اکنون که چهار ماه از سال گذشته است، دید بهتری نسبت به آن، آن گره های قدرت داریم و احساس اعتماد بیشتری می کنیم.”

او خاطرنشان کرد که Eli Lilly چندین سایت تولیدی “در حال توسعه یا ساخت” دارد، از جمله دو در کارولینای شمالی، دو در ایندیانا، یکی در ایرلند و یکی در آلمان. همچنین یک سایت هفتم وجود دارد که این شرکت اخیراً آن را از Nexus Pharmaceuticals خریداری کرده است.

اشکنازی همچنین تایید اخیر و راه اندازی آتی یک دستگاه تحویل جدید برای Mounjaro به نام KwikPen در اروپا و بریتانیا را برجسته کرد که به گفته او “فرصت های تحویل جدیدی” را برای برخی از بازارهای بین المللی باز خواهد کرد. به این دلیل که Eli Lilly سال‌ها از این دستگاه انسولین استفاده می‌کند، بنابراین این شرکت می‌تواند از منابع تولیدی موجود برای تولید بیشتر داروهای اینکرتین خود استفاده کند.

قلم KwikPen یک قلم یکبار مصرف با چهار دوز است که یک دوره درمان یک ماهه را پوشش می دهد. بیمارانی که از اتوانژکتورهای مدرن برای کاهش وزن و داروهای دیابت استفاده می کنند ماهانه چهار قلم مختلف را مرور کنید. دیوید ریکز، مدیرعامل Eli Lilly در پاسخ به این سوال که آیا شرکت این دستگاه را در ایالات متحده عرضه می کند، به سرمایه گذاران گفت: “ما آن را در سایر حوزه های قضایی رد نمی کنیم.”

اشکنازی گفت که الی لیلی انتظار دارد که عرضه Zepbound، Mounjaro و سایر اینکرتین ها در کوتاه مدت تا میان مدت “بسیار محدود” باقی بماند زیرا تقاضا همچنان قوی است. اما او خاطرنشان کرد که الی لیلی انتظار دارد تولید دوزهای قابل فروش داروهای اینکرتین در اواخر امسال حداقل 1.5 برابر در مقایسه با نیمه دوم سال 2023 رشد کند، هدفی که شرکت برای اولین بار در فوریه اعلام کرد.

در روزی که Eli Lilly درآمد خود را گزارش کرد، سهام شرکت با ارتقاء راهنمایی و به‌روزرسانی عرضه بیش از 5 درصد جهش کرد.

“در حال حاضر [Lilly] کریس شات، تحلیلگر جی پی مورگان، در یادداشت تحقیقاتی گذشته گفت: «تقاضا برای اینکرتین ها همچنان از عرضه برای آینده قابل پیش بینی پیشی می گیرد، شرکت به وضوح در حال پیشرفت در افزایش ظرفیت است و این باید به رشد سریع حجم در طول سال منجر شود». هفته .

ربکا کارل با دستور غذای Wegovy خود در نیو کلمبیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده در 13 نوامبر 2023 عکس می گیرد.

هانا بیر | رویترز

در همین حال، به نظر می رسید که سرمایه گذاران در هفته گذشته کمتر تحت تأثیر Novo Nordisk قرار گرفته اند. سهام این شرکت در 2 می پس از گزارش نتایج سه ماهه اول بیش از 2 درصد سقوط کرد.

مدیران Novo Nordisk در یک تماس رسانه ای در آن روز گفتند که این شرکت به تدریج تولید داروی کاهش وزن کم فعال Wegovy یا دوزهای “شروع” را پس از محدود کردن عرضه خود در ماه مه گذشته برای مقابله با تقاضا، در ایالات متحده افزایش می دهد.

لارس فرویرگارد یورگنسن، مدیر عامل شرکت، طی یک تماس رسانه ای گفت که حدود 27000 بیمار جدید در ایالات متحده اکنون هر هفته تزریق هفتگی را شروع می کنند. این از 5000 در هر هفته در دسامبر افزایش یافته است.

یورگنسن گفت: “این یک رمپ حجم بسیار خوب است، درست همانطور که ما برنامه ریزی کرده بودیم.”

وی افزود که این شرکت به افزایش محموله های Wegovy و همتای دیابتی آن Ozempic تا پایان سال ادامه خواهد داد. Jorgensen گفت که تمرکز اصلی این شرکت “ارائه تداوم مراقبت برای بیمارانی است که قبلاً درمان را آغاز کرده اند.”

با این حال، Novo Nordisk تخمین های وال استریت را برای فروش داروی کاهش وزن Wegovy خود نادیده گرفت، حتی با وجود افزایش محموله ها و نسخه های دارو در طول سه ماهه. طبق گزارش FactSet، درآمد Wegovy در این دوره بیش از دو برابر شد و به 9.38 میلیارد کرون دانمارک (1.35 میلیارد دلار آمریکا) رسید که کمتر از انتظارات تحلیلگران برای 10.55 میلیارد کرون دانمارک (1.52 میلیارد دلار آمریکا) بود.

کارستن مونک نادسن، مدیر مالی شرکت، به تحلیلگران گفت که به این دلیل است که قیمت Wegovy و Ozempic در سه ماهه اول با افزایش حجم و رقابت کاهش یافت.

وی افزود: این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت. قیمت فهرست ایالات متحده برای Wegovy و Ozempic هنوز هم تقریباً 1000 دلار در ماه است، اما Novo تخفیف و تخفیف هایی را به بیمه گذاران ارائه می دهد تا پوشش بیماران بیشتری را گسترش دهد.

ما به تماشای چگونگی تحول چشم‌انداز عرضه در بقیه سال ادامه خواهیم داد. پوشش ما را دنبال کنید.

می توانید هر گونه نکته، پیشنهاد، ایده و داده های داستانی را به Anikakim.constantino@nbcuni.com ارسال کنید.

جدیدترین تکنولوژی های مراقبت های بهداشتی

زمانی که مشتریان به لوازم جانبی ساعت هوشمند در فروشگاه اپل در نیویورک در 26 دسامبر 2023 نگاه می کنند، تبلیغی برای ساعت هوشمند اپل نشان داده می شود.

ادواردو مونوز | رویترز

یک سیب در 3 می، مجوز اداره غذا و داروی ایالات متحده را برای فناوری نظارت بر قلب دریافت کرد.

این آژانس اعلام کرد که ویژگی تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی اپل واچ می تواند در تحقیقات بالینی از طریق برنامه توسعه ابزارهای پزشکی استفاده شود. FDA گفت که ویژگی اپل اولین فناوری سلامت دیجیتال است که واجد شرایط این برنامه است.

برنامه FDA فناوری هایی را شناسایی می کند که به اندازه کافی قوی هستند تا در زمینه تحقیقات علمی مورد استفاده قرار گیرند. این یک مسیر داوطلبانه است و ابزارها و راه‌حل‌هایی که با برنامه MDDT مطابقت دارند، برای ارزیابی دستگاه‌های پزشکی جدید استفاده می‌شوند.

فناوری تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی اپل به عنوان یک آزمایش نشانگر زیستی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی دستگاه‌های ابلیشن قلبی که برای درمان اختلالات ریتم قلب استفاده می‌شوند، عمل می‌کند.

به گفته کلینیک مایو، فیبریلاسیون دهلیزی، که اغلب AFib نامیده می‌شود، نوعی ریتم نامنظم قلب است که زمانی رخ می‌دهد که اتاق‌های فوقانی اندام به‌طور «بی نظم» می‌کوبند. AFib اغلب باعث ضربان قلب سریع و تند می شود و می تواند منجر به لخته شدن خون و افزایش خطر سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود.

این بیماری به طرق مختلف افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی اوقات افراد هیچ علامتی را تجربه نمی کنند. به گفته کلینیک مایو، با این حال، بیماران مبتلا به AFib معمولاً برای جلوگیری از عواقبی مانند سکته مغزی نیاز به درمان مانند دارو، درمان یا جراحی دارند.

براساس وب سایت این شرکت، ویژگی AFib History به کاربران اجازه می دهد تا زمانی که قلب آنها علائم AFib را در مدت زمان طولانی نشان می دهد، ردیابی کنند. این ویژگی برای افراد زیر 22 سال در نظر گرفته نشده است و کاربران باید حداقل 12 ساعت در روز و پنج روز در هفته از ساعت اپل استفاده کنند تا واجد شرایط باشند.

کاربران همچنین می توانند داده های خود را با پزشکان خود به اشتراک بگذارند تا به تعیین درمان های مناسب و مراحل بعدی برای آنها کمک کنند.

AFib Story در اصل دو سال پیش توسط FDA تأیید شد و اپل دستورالعمل‌های گام به گام را به صورت آنلاین برای بیمارانی که علاقه مند به راه‌اندازی هستند ارائه می‌کند.

می توانید هر گونه نکته، پیشنهاد، ایده داستان و داده را به آدرس ashley.capoot@nbcuni.com برای اشلی ارسال کنید.

این موارد انحصاری CNBC PRO را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید