ما از زمان جنگ های ناپلئون چنین بدهی ندیده ایم.


رئیس WEF: بحران غزه در مرکز تنش ها در خاورمیانه قرار دارد

بورگه برنده، رئیس مجمع جهانی اقتصاد، پیش‌بینی دقیقی از اقتصاد جهانی ارائه کرد و گفت که جهان با یک دهه رشد پایین مواجه است، مگر اینکه اقدامات اقتصادی درست انجام شود.

وی در سخنرانی روز یکشنبه در نشست ویژه WEF درباره همکاری های جهانی، رشد و انرژی برای توسعه در عربستان سعودی، هشدار داد که سطح بدهی های جهانی به سطوحی نزدیک است که از دهه 1820 مشاهده نشده است و خطر “رکود تورمی” برای کشورهای توسعه یافته وجود دارد. یک اقتصاددان

“رشد جهانی [estimate] امسال حدود 3.2 [%]. بد نیست، اما آن چیزی نیست که ما به آن عادت کرده‌ایم – این روند برای چندین دهه رشد 4 درصدی داشته است. اقتصادها .

او در پاسخ به این سوال که چگونه از دوره رشد کم جلوگیری کنیم، توضیح داد: ما نمی توانیم وارد یک جنگ تجاری شویم، هنوز باید با یکدیگر تجارت کنیم.

تجارت تغییر خواهد کرد و زنجیره‌های ارزش جهانی – عرضه نزدیک‌تر و دوستانه‌تر وجود خواهد داشت – اما ما نباید کودک را با آب حمام از دست بدهیم… سپس باید به وضعیت بدهی جهانی بپردازیم. از زمان جنگ‌های ناپلئونی به ما این نوع بدهی داده نشده است، ما به 100 درصد تولید ناخالص داخلی جهان در بدهی نزدیک می‌شویم.»

وی گفت: دولت ها باید در نظر داشته باشند که چگونه این بدهی را کاهش دهند و اقدامات مالی صحیح را بدون وارد شدن به شرایطی که باعث رکود شود، انجام دهند. او همچنین در مورد فشارهای تورمی مداوم و اینکه هوش مصنوعی مولد می تواند فرصتی برای کشورهای در حال توسعه باشد، اظهار نظر کرد.

بورگه برنده، رئیس مجمع جهانی اقتصاد (WEF).

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

هشدار او بازتاب گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول است که اشاره می‌کند بدهی عمومی جهانی در سال گذشته به 93 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده و هنوز 9 درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که بدهی عمومی جهانی می تواند تا پایان دهه به 100 درصد تولید ناخالص داخلی نزدیک شود.

این صندوق همچنین به سطوح بالای بدهی در چین و ایالات متحده اشاره کرد و گفت: سیاست مالی ضعیف چین و آمریکا بر نرخ ها و نرخ ها فشار وارد می کند. دلار که سپس هزینه تامین مالی را در سراسر جهان افزایش می دهد – کمبودهای موجود را تشدید می کند.

اوایل ماه جاری، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد جهانی خود را اندکی افزایش داد و گفت که اقتصاد جهانی علی‌رغم فشارهای تورمی و تغییرات در سیاست‌های پولی «به طرز شگفت‌آوری انعطاف‌پذیر» نشان داده است. اکنون پیش‌بینی می‌کند رشد جهانی در سال 2024 به 3.2 درصد برسد که نسبت به پیش‌بینی قبلی در ژانویه 0.1 درصد بیشتر است.

برنده از WEF روز یکشنبه گفت که بزرگترین خطر برای اقتصاد جهانی در حال حاضر “رکود ژئوپلیتیکی است که با آن روبرو هستیم” و بر تنش های اخیر بین ایران و اسرائیل تاکید کرد.

“غیرقابل پیش بینی بودن بسیار زیاد است و شما به راحتی می توانید از کنترل خارج شوید. اگر اسرائیل و ایران این درگیری را تشدید کنند، یک شبه شاهد نفت 150 دلاری خواهیم بود. و این البته برای اقتصاد جهانی بسیار مضر است.» گفت.

دیدگاهتان را بنویسید