فیلیپس 33 درصد از سهام راکت را به اشتراک خواهد گذاشت، زیرا این شرکت یک مورد دستگاه تنفسی در ایالات متحده را حل و فصل می کند.


ساختمان اداری فیلیپس در ورشو، لهستان در 29 ژوئیه 2021.

نورعکس | نورعکس | گتی ایماژ

فیلیپس پس از اینکه غول تجهیزات پزشکی هلندی با پرداخت 1.1 میلیارد دلار در ایالات متحده در موارد آسیب های شخصی مربوط به فراخوان برخی از دستگاه های آپنه خواب خود موافقت کرد، سهام به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد.

میلیون‌ها دستگاه در سال 2021 به دلیل نگرانی از اینکه اجزای آن خطر سرطان بالقوه دارند فراخوانی شده‌اند. سهام فیلیپس در ساعت 9:00 صبح به وقت لندن 33 درصد افزایش یافت.

این شرکت اعلام کرد که 982 میلیون یورو (1.1 میلیارد دلار) را برای ادعاهای مربوط به آسیب های شخصی و نظارت پزشکی کنار گذاشته است و افزود که این تسویه به ابهامات قانونی برای شرکت پایان می دهد. او گفت که هیچ تقصیری یا مسئولیتی را نمی پذیرد، یا اینکه جراحات ناشی از دستگاه های Respironics او بوده است.

روی جاکوبز، مدیرعامل فیلیپس در بیانیه ای گفت: “ایمنی و کیفیت بیمار بالاترین اولویت ما است و ما گام های مهمی برای رسیدگی بیشتر به تاثیر فراخوان Respironics برداشته ایم.”

“بازیابی دستگاه های خواب درمانی برای بیماران تقریباً کامل شده است و نتایج آزمایشات تا به امروز نشان می دهد که انتظار نمی رود استفاده از این دستگاه ها آسیب قابل ملاحظه ای به سلامتی وارد کند. ما از نگرانی هایی که ممکن است بیماران تجربه کرده باشند متاسفیم.”

به گفته حسن الوکیل، تحلیلگر بارکلیز، این ذخیره کمتر از 2 تا 4 میلیارد یورو مورد انتظار بود. وی افزود که در بدترین حالت آنها از 10 میلیارد یورو می ترسند.

الوکیل روز دوشنبه در یادداشتی گفت: تسویه حساب “مقدار محدود شده است و عدم قطعیت دعوا را برطرف می کند.”

در ماه سپتامبر، فیلیپس ادعاهای مربوط به زیان اقتصادی در ایالات متحده مربوط به فراخوان را تسویه کرد که برای آن 575 میلیون یورو (615.7 میلیون دلار) ارائه کرد.

جهش روز دوشنبه، سهام فیلیپس را به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 بازگرداند.

این شرکت همچنین در روز دوشنبه 998 میلیون یورو (1.07 میلیارد دلار) از دست داده است. به گزارش رویترز، در همین حال، سود تعدیل شده از انتظارات اجماع تحلیلگران 388 میلیون یورویی برای سه ماهه پیشی گرفت.

فروش در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی کمتر بود و به 4.14 میلیارد یورو رسید که نسبت به 4.17 میلیارد یورو در سال 2023 کاهش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید