شل پیش از تخمین های سود، بازخرید 3.5 میلیارد دلاری سهام را آغاز کرد


لوگوی شل در خارج از پمپ بنزین در رادستاک در 17 فوریه 2024 در سامرست، انگلستان نمایش داده می شود.

مت کاردی | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

غول نفتی بریتانیا مثل جهنم روز پنجشنبه درآمدهای سه ماهه اول قوی تر از حد انتظار را گزارش کرد که با بهبود حاشیه های پالایشگاهی و معاملات قوی نفت تقویت شد.

بر اساس نظرسنجی اجماع گردآوری شده توسط LSEG، شل گزارش داد که سود تعدیل شده 7.7 میلیارد دلاری را در سه ماه اول سال نشان می دهد که بیش از انتظارات 6.5 میلیارد دلاری تحلیلگران است.

یک سال قبل، این شرکت درآمد تعدیل شده 9.6 میلیارد دلاری را برای مدت مشابه و 7.3 میلیارد دلاری را برای سه ماه پایانی سال 2023 ثبت کرده بود.

وائل ساوان، مدیر عامل شل، نتایج را به عنوان “یک چهارم عملکرد قوی عملیاتی و مالی” توصیف کرد.

این شرکت برنامه بازپرداخت 3.5 میلیارد دلاری سهام را اعلام کرد که قصد دارد طی سه ماه آینده تکمیل کند. سود سهام آن بدون تغییر باقی می ماند.

سهام شل از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 10 درصد رشد داشته است.

سود سه ماهه اول شل حدود 20 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که نشان دهنده روند گسترده تر در صنعت انرژی است.

غول های نفتی آمریکایی اکسون موبیل و شورونو همچنین TotalEnergies فرانسه و Equinor نروژ در هفته گذشته کاهش شدید سود سه ماهه اول را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گزارش کردند.

بزرگترین شرکت های نفت و گاز جهان در سال 2022 پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین سودهای بی سابقه ای را ثبت کردند. با این حال، اخیراً درآمدها به دلیل کاهش قیمت بنزین آسیب دیده است.

قیمت گاز نقطه ای در اروپا در سال گذشته بیش از 45 درصد کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل آب و هوای معتدل زمستانی و ذخایر فراوان بوده است.

رقیب بریتانیایی شل بریتیش پترولیوم قرار است درآمدهای سه ماهه اول خود را در 7 می گزارش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید