با افزایش بیش از دو برابری محموله خودروهای الکتریکی در آوریل، سهام China Nio 20 درصد افزایش یافت


ET5 نیو در نمایشگاه بین‌المللی خودروی مرکزی چین در 25 می 2023 در ووهان چین به نمایش گذاشته می‌شود.

گتی ایماژ | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

سهام سازنده چینی خودروهای برقی شرکت Nio پس از افزایش بیش از دو برابری محموله های خودرو در ماه آوریل، روز پنجشنبه 20 درصد جهش کرد.

سهام این شرکت در فهرست هنگ کنگ با 23 درصد جهش به 44.20 دلار هنگ کنگ رسید و به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته رسید. سهام Nio همچنین به رونق گسترده تر کمک کرد شاخص Hang Sengکه در معاملات ظهر 2 درصد جهش کرد.

Nio اعلام کرد که 15620 دستگاه خودرو در آوریل تحویل داده است که 134.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این شرکت روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «تحویل شامل 8817 خودروی شاسی بلند برقی هوشمند و 6803 خودروی سدان برقی ممتاز بود.

در سال جاری، نیو 45673 دستگاه خودرو تحویل داد که 21.2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این سازنده خودروهای الکتریکی چینی همچنین در حال گسترش همکاری های جایگزینی باتری است زیرا به دنبال به دست آوردن برتری در بخش زیرساختی اکوسیستم خودروهای الکتریکی است. تلاش هایی مانند این با هدف رهایی مصرف کنندگان از اضطراب محدوده انجام می شود.

دیگر تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی شامل Li Auto، Xpeng و BYD همچنین تحویل آوریل را در روز چهارشنبه گزارش داد، در حالی که Li Auto تنها شرکتی بود که تحویل کمتر از ماه قبل را گزارش کرد.

لی خودکار 25787 دستگاه خودرو در آوریل تحویل داده است که 11 درصد نسبت به مارس کاهش داشته است. سهام این شرکت در فهرست هنگ کنگ همچنان 3 درصد افزایش داشت.

Xpeng گفت که در ماه آوریل 9393 خودروی الکتریکی تحویل داده است که نسبت به ماه قبل 4 درصد افزایش داشته است. در ماه آوریل، BYD 313245 دستگاه خودروی الکتریکی فروخت که 3.6 درصد نسبت به 302459 دستگاه در ماه مارس افزایش داشت.

سهام Xpeng در فهرست هنگ کنگ 7.5% جهش کرد در حالی که سهام BYD 5% افزایش یافت.

جنگ قیمت ها بیداد می کند

فراست و سالیوان می گوید: بازار خودروهای الکتریکی به دلیل موانع کم برای ورود به یک اقیانوس قرمز تبدیل شده است.

شرکت چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی اخیراً به این رقابت پیوسته و در اوایل آوریل یک خودروی الکتریکی را روانه بازار کرده است. این شرکت SU7 را حدود 4000 دلار کمتر از مدل 3 تسلا قیمت گذاری کرد. این شرکت همچنین ادعا کرد که خودروی جدید برد بیشتری خواهد داشت.

همین هفته گذشته، لی جون، مدیرعامل جدیدش گفت که خودروی الکتریکی جدیدش بهتر از حد انتظار می‌فروشد و این شرکت امیدوار است که حتی زودتر از حد انتظار فروش کند، علی‌رغم اینکه قیمت آن کمتر از تسلا مدل 3 به فروش می‌رسد.

— ایولین چنگ از CNBC به این داستان کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید