سهام شرکت Wegovy Novo Nordisk 4 درصد سقوط کرد که با بدترین روز خود از اکتبر تاکنون مواجه شد


Novo Nordisk انتظارات را شکست می دهد، اما نمی تواند برخی از معامله گران را با راهنمایی های جدید تحت تاثیر قرار دهد

سهام غول داروسازی دانمارکی Novo Nordisk در روز جمعه 4 درصد سقوط کرد و افت 2.7 درصدی روز پنجشنبه را افزایش داد، زیرا تحلیلگران جزئیات نتایج سه ماهه اول شرکت را بررسی کردند و یک رقیب بالقوه برای درمان کاهش وزن را تماشا کردند.

طبق داده‌های LSEG، این سهم را در مسیر شدیدترین افت روزانه از اکتبر 2023 قرار می‌دهد.

این شرکت گفت فروش داروی کاهش وزن تزریقی Wegovy بیش از دو برابر شده و به 9.38 میلیارد کرون (860 میلیون دلار) رسیده است. Novo Nordisk که داروی دیابت Ozempic را نیز تولید می کند، گفت که رشد فروش کاهش اندک قیمت را جبران کرد.

کارستن نادسن، مدیر مالی شرکت، طی یک تماس رسانه ای گفت که Novo Nordisk انتظار دارد با ورود شرکت های جدید به بازار، قیمت ها بیشتر کاهش یابد و افزود که این شرکت شواهد زیادی مبنی بر روی آوردن کاربران Wegovy به روش های رقیب دیگر نمی بیند.

تحلیلگران انتظار رشد بیشتری را در فروش داروهای کاهش وزن در سه ماهه داشتند و برخی خاطرنشان کردند که افزایش پیش‌بینی Novo Nordisk در سال 2024 برای رشد فروش و سود عملیاتی به دلیل تعدیل‌های حسابداری یک‌باره بوده است.

کارن اندرسون، استراتژیست صبح استار گفت: «در حالی که ما همچنان به Novo به عنوان یک شرکت بزرگ با منابع نامشهود قوی پیرامون تجارت قلبی متابولیک خود نگاه می کنیم، معتقدیم که تقاضای قوی برای داروهای چاقی و کمبود عرضه، سهام را بالاتر از ارزش ذاتی خود قرار داده است.» ، در یادداشتی در روز پنجشنبه آمده است.

افزایش تقاضا برای درمان های لاغری باعث شده است که Novo Nordisk از گروه کالاهای لوکس فرانسوی پیشی بگیرد. LVMH تا در سال گذشته به با ارزش ترین شرکت اروپا تبدیل شود. سهام در سال 2023 49 درصد افزایش یافته است و تا به امروز 25 درصد افزایش یافته است.

Novo Nordisk

جارد هولتز، استراتژیست سهام مراقبت‌های بهداشتی در میزوهو، پنجشنبه به Fast Money CNBC گفت: “اعداد فروش کمی ضعیف بودند، انتظارات از خودشان جلوتر بودند… و شما هنوز مشکلات عرضه را در Novo دارید.”

تحلیلگران استیفل قیمت هدف خود را برای سهام از 960 کرون در روز جمعه به 950 کرون کرون کاهش دادند.

پس از اینکه شرکت آمریکایی Amgen اعلام کرد از نتایج اولین آزمایشات درمان چاقی تزریقی MariTide خود “بسیار راضی” است، سازندگان داروهای کاهش وزن به شدت پایین‌تر بودند.

رقابت بالقوه افزایش یافته بر سر نوو نوردیسک و ناوگان آمریکایی وجود دارد الی لیلیکه همچنین چشم انداز خود را در این هفته افزایش داده است زیرا به نظر می رسد بازیکنان بیشتری وزن خود را کاهش می دهند تا رقابتی که عمدتاً یک مسابقه دو اسبی بوده است را تغییر دهند.

هر دو شرکت، به ترتیب، در حال تحقیق در مورد درمان های کاهش وزن بالقوه جدید برای حفظ برتری هستند.

هولتز گفت: “اگر به کل فضا نگاه کنیم، Novo و Lilly غالب هستند زیرا آنها قبلاً بازیگران بزرگی در دیابت بوده اند. این بازار چاقی بسیار حساس است، برای آنها بسیار آسان است که یک جمعیت بسیار مشابه بیماران را به چاقی تبدیل کنند.”

هولتز افزود: ممکن است بازیگران جدیدی مانند Amgen بتوانند در طول زمان 5 تا 10 درصد از سهم بازار را تصاحب کنند یا همه رقبا 10 درصد از بازار را به دست آورند، اما پیشرفت های Eli Lilly و Novo Nordisk “این کار را واقعا دشوار خواهد کرد.” .

به گفته یوری خواجامیران، چشم انداز Novo Nordisk کاملاً روشن است

دیدگاهتان را بنویسید