ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی در بخش‌هایی از رفح دستور داد تا فورا تخلیه شوند.


کودکان در نزدیکی چادرهای خود در اردوگاهی که برای آوارگان خان یونس و مناطق شمال رفح، در شهر جنوبی غزه در مرز مصر، در 15 فوریه 2024، در بحبوحه نبردهای جاری بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس، برپا شده است.

محمد عابد | Afp | گتی ایماژ

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که تخلیه فلسطینی‌ها از بخش‌هایی از شهر رفح در جنوب غزه را پیش از عملیات نظامی مورد انتظار، جایی که حدود نیمی از کل جمعیت غزه در آن پنهان شده‌اند، آغاز کرده است.

آویچای ادری، رئیس بخش رسانه عربی نیروهای دفاعی اسرائیل گفت: برای امنیت شما، ارتش اسرائیل از شما می خواهد که فوراً به منطقه بشردوستانه گسترده در المواسی تخلیه شوید. در پیامی در X نوشتطبق ترجمه گوگل از عربی.

ارتش اسرائیل با قدرت فوق‌العاده‌ای علیه سازمان‌های تروریستی در مناطق محل سکونت شما عمل خواهد کرد، همانطور که تاکنون انجام داده است. در این گزارش آمده است: «هرکسی که به سازمان‌های تروریستی نزدیک باشد، جان خود و خانواده‌هایش را به خطر می‌اندازد».

المواسی قطعه کوچکی از زمین‌های خشک ساحلی است که کمی بیش از نیم مایل عرض و 8.6 مایل طول دارد که در حال حاضر خانه چند صد هزار فلسطینی آواره است. بیش از 1.2 میلیون نفر در حال حاضر در رفح هستند که بیشتر آنها از سایر مناطق نوار غزه گریخته اند و اکثراً در چادرها زندگی می کنند و به آب کافی، غذا و داروهای اولیه دسترسی ندارند.

کاخ سفید و همچنین سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های چندملیتی از اسرائیل خواسته‌اند تا حمله رفح را کنار بگذارد و نسبت به پیامدهای انسانی فاجعه‌بار هشدار داده است. بنیامین نتانیاهو، رئیس جمهور اسرائیل گفت که عملیات در آنجا برای پیروزی کشورش در جنگ علیه حماس بسیار مهم است.



دیدگاهتان را بنویسید