الیوت سهام انگلیسی-آمریکایی را در حالی که ماینر تهدید به تصاحب می کند، ایجاد می کند


کریس رتکلیف | بلومبرگ | گتی ایماژ

الیوت مدیریت سهامی در معدنچی به ارزش حدود 1 میلیارد دلار ایجاد کرده است انگلیسی-آمریکایی در ماه های اخیر، یک فرد آشنا به این موضوع به CNBC گفت.

سهام آنگلو امریکن در روز جمعه 5 درصد افزایش یافت.

اخبار موضع این فعال در حالی منتشر می شود که معدنچی 43 میلیارد دلاری مستقر در لندن با علاقه به تصاحب BHP، غول معدنکاری که در سرتاسر جهان فعالیت دارد، مواجه است. انگلو پیشنهاد خرید 39 میلیارد دلاری BHP را در صبح جمعه رد کرد و گفت پیشنهاد BHP “به میزان قابل توجهی Anglo American و چشم انداز آینده آن را کم ارزش می کند”.

آنگلو امریکن از اظهار نظر خودداری کرد. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس در جهان است.

پیشنهاد BHP خواستار جداسازی شرکت های تابعه آنگلو امریکن در آفریقای جنوبی بود. این فلز نقش مهمی در گذار جهان به انرژی پاک دارد و در تولید خودروهای الکتریکی و توربین‌های بادی استفاده می‌شود.

استوارت چمبرز، رئیس آنگلو امریکن، در بیانیه شرکت خاطرنشان کرد که مس “30 درصد از کل تولید آنگلو امریکن را تشکیل می دهد، و با بهره مندی از گزینه های متوالی مناسب برای رشد قیمت مس و سایر محصولات ساختاری جذاب” ارزش بیشتری برای سهامداران در این شرکت ایجاد می شود. ماه ها و سال های آینده

موضع الیوت اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد.

الیوت تجربه گسترده ای با شرکت های معدنی از جمله BHP در سال 2017 دارد. این فعال از این شرکت خواست تا تجارت نفت خود را کنار بگذارد و فهرست اولیه خود را در استرالیا به نفع یکی در لندن کنار بگذارد.

BHP در ابتدا این پیشنهادها را قبل از خروج از تجارت نفت در سال 2021 رد کرد. این شرکت معدنی استرالیا با ارزش بازار 145 میلیارد دلار و فروش ماینینگ 53.8 میلیارد دلار در سال 2023 یکی از بزرگترین شرکت های جهان است.

کارن گیلکریست از CNBC گزارش داد.

مس ظاهر می شود

دیدگاهتان را بنویسید