افزایش تولید A350 ربطی به مشکلات بوئینگ ندارد


یک کارمند ایرباس در 29 فوریه 2024 روی بخشی از هواپیمای ایرباس A350 در کارخانه ایرباس آتلانتیک در بوگنویل، نزدیک نانت، غرب فرانسه کار می کند.

سباستین سالوم گومیس | Afp | گتی ایماژ

به گفته مدیر مالی این هواپیماساز فرانسوی، ایرباس تولید هواپیماهای A350 خود را به دلیل تقاضای مصرف کنندگان افزایش می دهد، نه به دلیل بحران جاری در رقیب آمریکایی بوئینگ.

ایرباس مستقر در تولوز روز پنجشنبه برنامه‌های خود را برای افزایش تولید این جت دوربرد به 12 دستگاه در ماه در سال 2028 اعلام کرد.

توماس تپفر، مدیر مالی ایرباس، روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت از نوسانات بوئینگ سود می برد، به شارلوت رید، مدیر مالی ایرباس، گفت: «می توانم بگویم که این بازتاب روشنی از حرکت تجاری بسیار قوی است که برای A350 شاهد آن هستیم.

ایرباس سفارش ناخالص برای 170 جت تجاری در سه ماهه را گزارش کرد که تقریباً نیمی از آنها از نوع A350 بودند.

“پس اینجاست [we experience] تپفر گفت که انتظار دارد این شتاب ادامه یابد.

ایرباس با وجود چالش‌های زنجیره تامین، مجدداً دستورالعمل‌های سال 2024 را تأیید می‌کند

شرکت‌های هوانوردی در سراسر جهان می‌گویند با چالش‌های زنجیره تامین و تولید مواجه هستند و می‌گویند که در حال تلاش برای پاسخگویی سریع به تقاضای داغ خطوط هوایی برای هواپیماهای جدید هستند. سفارشات ناخالص ایرباس برای هواپیماهای تجاری به 2319 برای کل سال 2023 افزایش یافت که از 1078 در سال 2022 افزایش یافت.

بوئینگ تولید پرفروش‌ترین 737 مکس خود را کاهش داده است، مدلی که پس از دو سانحه مرگبار و یک حادثه حین پرواز که در آن دوشاخه درب منفجر شد، در مرکز بحران قرار گرفته است.

تپفر گفت که زنجیره تامین روز چهارشنبه در ماه‌های اخیر بهبود نیافته است و از نظر مواد “گسترده” باقی مانده است که تلاش‌های ایرباس برای افزایش تولید را پیچیده کرده است.

او نظر خود را تکرار کرد که مشکلات بوئینگ برای کل صنعت یا به طور خاص برای ایرباس خوب نیست.

او گفت: «این فشارها و تأثیرات بیشتری بر زنجیره تأمین و برخی تأمین‌کنندگان فردی وارد می‌کند، و این چیزی است که ما نیز احساس می‌کنیم». “این که برای ایجاد کل صنعت و همچنین ایرباس مفید نیست.”

تپفر گفت ایرباس «بحث‌های بسیار سازنده‌ای» درباره افزایش کارایی با سازنده اسپیریت داشته است که در بحبوحه مشکلات جریان نقدینگی در حال مذاکره برای تصاحب بوئینگ است. Spirit هر دو سازنده هواپیما را تامین می کند.

او ادامه داد: «ما همچنین به طور بالقوه به دنبال جذب بسته‌های کاری هستیم که اسپیریت برای ایرباس می‌سازد، زیرا آنها برای ما بسیار مهم هستند، و البته برای ما، اولویت اصلی ما این است که مطمئن شویم می‌توانیم آن بسته‌های کاری را عرضه کنیم.» .

به گزارش رویترز، نتایج سه ماهه ایرباس در روز پنجشنبه انتظارات تحلیلگران را نادیده گرفت و از کاهش 25 درصدی سود عملیاتی سالانه به 577 میلیون یورو یا 619 میلیون دلار در سه ماهه اول خبر داد. بوئینگ روز چهارشنبه از ضرر سه ماهه 355 میلیون دلاری خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید