خودروهای الکتریکی چینی Nio، Xpeng برای رشد به بازار انبوه روی می آورند


ویلیام لی، بنیانگذار و مدیر عامل Nio در خارج از بورس نیویورک برای جشن گرفتن عرضه اولیه سهام شرکتش، عکس می گیرد.

عکس: NYSE

پکن – استارت‌آپ‌های چینی برای خودروهای الکتریکی نیو و Xpeng با برنامه ریزی برای عرضه خودروهای برند جدید در سال جاری، بخش قیمت پایین تر بازار را هدف قرار داده اند.

اولین خودروی انبوه Nio یک SUV ارزان تر از آن خواهد بود تسلایونس یون، مدیرعامل ویلیام لی روز پنجشنبه به CNBC گفت: «مدل Y». شاسی بلند تسلا در چین از 249900 یوان (35197 دلار) شروع می شود.

مانند بسیاری از شرکت‌های اولیه وارد بازار خودروهای برقی چین، Nio در فهرست ایالات متحده در حدود یک دهه پیش بازار پریمیوم را هدف قرار داد. قیمت خودروهای آن حدود 50000 دلار یا بیشتر است و به خریداران خدمات اضافی مانند Nio Club و شبکه ای از ایستگاه های شارژ و تعویض باتری ارائه می دهد.

برنامه‌های Nio و Xpeng برای راه‌اندازی برندهای بازار انبوه، این شرکت‌ها را در رقابت مستقیم‌تر با رقبای محلی قرار می‌دهد. BYD و یک خودروساز آلمانی فولکس واگن.

خودروهای جدید در بحبوحه جنگ قیمتی شدید در بازار خودروهای انرژی جدید چین که شامل خودروهای فقط باطری و هیبریدی می شود، عرضه می شوند. این گونه خودروها اکنون بیش از 40 درصد از خودروهای سواری جدید فروخته شده در کشور را تشکیل می دهند.

لی گفت که انتظار ندارد برند اصلی قیمت ها را به میزان قابل توجهی تعدیل کند، اگرچه انتظار دارد نوسانات قیمت در بازار برای مدتی باقی بماند.

Nio قصد دارد نام تجاری جدید خود را در اواسط ماه می به نام Onvo یا به زبان چینی “Le Dao” راه‌اندازی کند، نامی که شرکت می‌گوید برای نشان دادن خانواده‌ها – بخش مصرف‌کننده هدفش – در حال گذراندن اوقات خوش با هم است.

XPeng: ما هوش مصنوعی بیشتری را به خودروهای خود می آوریم

برایان گو، نایب رئیس و معاون رئیس، برایان گو روز پنجشنبه به CNBC گفت: Xpeng که خودروهای خود را در محدوده قیمتی کمی پایین‌تر از Nio به فروش می‌رساند، قصد دارد برند فرعی جدید Mona خود را در دو تا سه ماه آینده عرضه کند.

گو گفت که خودروهای جدید کمتر از 150000 یوان (20700 دلار) به فروش خواهند رسید که کمتر از محدوده قیمت هدف Nio است. تابستان گذشته، Xpeng گفت که از طریق همکاری استراتژیک با اپراتور اپلیکیشن سواری Didi، یک برند جدید در بازار انبوه برای این محدوده قیمت ایجاد خواهد کرد.

دلیل آمادگی ما برای ورود به این بخش این است که معتقدیم با مقیاس، فناوری و کنترل هزینه می‌توانیم تمایز ایجاد کنیم.[d] فناوری برای بازار انبوه.

Xpeng نرم افزار کمک راننده خود را به یکی از نقاط فروش خود در چین تبدیل کرده است. نرم افزار معیار تسلا برای رانندگی کامل خودران هنوز در این کشور موجود نیست.

گو در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران گفت که Xpeng فناوری موجود در مارک بازار انبوه را نسبت به فناوری های موجود متمایز می کند.

او همچنین خاطرنشان کرد که حداقل ده ها برند در بخش پریمیوم رقابت می کنند، در حالی که در حال حاضر تنها دو یا سه برند حدود 80 درصد از بازار انبوه در چین را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس داده‌های Autohome برای سه ماهه اول سال، تسلا مدل Y پرفروش‌ترین شاسی‌بلند برقی باتری چین با قیمت کمتر از 250000 یوان است.

علیرغم کاهش قیمت مدل Y، لی گفت که اولین خودروی برند جدید حدود 30000 دلار (213000 یوان) قیمت خواهد داشت که به اندازه BYD نیست.

غول باتری و خودروهای الکتریکی چینی BYD بیشترین موفقیت را در پایین ترین سطح بازار انبوه داشته است. سال گذشته، خودروهای ممتاز و خودروهای لوکس را با برندهای جدید عرضه کرد و محصولاتی از کمتر از 100000 یوان تا بیش از 1 میلیون یوان به این شرکت ارائه کرد.

در میان چندین خودروی جدید که برای امسال برنامه ریزی شده است، BYD روز پنجشنبه اعلام کرد که یک خودروی جدید با موتور هیبریدی را در سه ماهه دوم با قیمت بین 120000 تا 150000 یوان عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید