رئیس Euronext می گوید اولین مورد انتظار CVC نشان دهنده بازگشت بازار IPO است.


مدیر عامل یورونکست می گوید که بازار عرضه اولیه سهام بازگشته است - و خط لوله فهرست

استفان بوجنا، مدیرعامل یورونکست روز جمعه به CNBC گفت: اولین معاملات مورد انتظار گروه سهام خصوصی CVC Capital Partners نشان می دهد که بازار عرضه اولیه سهام اروپا به مسیر خود بازگشته است.

سهام CVC، یکی از بزرگترین شرکت‌های خرید اروپا، در حدود ساعت 12:30 بعد از ظهر به وقت لندن، نزدیک به 24 درصد افزایش یافت.

سهام با بیش از 17 یورو (18.25 دلار) به ازای هر سهم باز شد، بسیار بالاتر از قیمت پیشنهادی 14 یورو، که مجدداً اشتهای سرمایه گذار قوی برای شرکت را تأیید می کند. انتظار می‌رود که عرضه اولیه اولیه سهام امسال یکی از بزرگترین عرضه‌های اولیه در اروپا باشد.

CVC که انتظار دارد از این معامله بین 2 تا 2.3 میلیارد یورو افزایش یابد، گفت که IPO بیش از حد مجاز بوده و برای پاسخگویی به تقاضای قوی سرمایه گذاران نهادی در سراسر جهان افزایش یافته است.

Boujnah از Euronext در روز جمعه به CNBC “Squawk Box Europe” گفت: “این یک سیگنال بسیار قوی است که IPOها در اروپا، به ویژه در قاره اروپا باز می گردند.”

بوجنا گفت که پلتفرم Euronext، بزرگترین بورس اوراق بهادار اروپا و یکی از بزرگترین بورس‌های جهان، از ابتدای سال 11 فهرست سهام را پذیرفته است.

وی افزود: “این سیگنالی از موفقیت پلتفرم یورونکست و رقابت پذیری پلتفرم یورونکست است – و سیگنالی است که بازار عرضه اولیه سهام در حال بازگشت است.”

دفتر بورس Euronext NV در منطقه تجاری La Défense در پاریس، فرانسه، در روز سه شنبه، 23 آوریل 2024.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

اظهارات Bujna پس از کاهش شدید تعداد شرکت‌های فهرست شده در Euronext در سال گذشته و پس از اینکه چندین شرکت برجسته اروپایی تصمیم گرفتند به جای آن در ایالات متحده فهرست شوند، بیان شد.

به عنوان مثال، آرم، طراح چیپ بریتانیایی، سال گذشته در نیویورک عمومی شد و ضربه ای به چشم انداز بریتانیا پس از برگزیت وارد کرد. و شرکت ایرلندی مصالح ساختمانی CRH در ماه سپتامبر اعلام کرد که با موفقیت عرضه عمومی اولیه خود را به بورس نیویورک منتقل کرده و از فهرست Euronext Dublin خارج شده است.

Euronext در سال گذشته 64 سهم را در پلتفرم خود گزارش داد که نسبت به 83 فهرستی که در سال گذشته از آن استقبال کرده بود، کاهش قابل توجهی داشت.

بوجنا در پاسخ به این سوال که آیا یورونکست در مسیر پیشی گرفتن از 64 لیست ثبت شده در سال گذشته است، گفت: “فکر می کنم بدترین وضعیت در گذشته است.”

ما یک صف بسیار پویا از شرکت های داخلی اتحادیه اروپا و شرکت های بین المللی داریم. هر شرکت بین المللی که قصد دارد در اروپا فهرست شود، اکنون به بازار یورونکست نگاه می کند.

ما برای ماه های آینده برنامه بسیار بسیار چشمگیری داریم.»

دیدگاهتان را بنویسید