شکاف ثروت هزار ساله جرقه جنگ طبقاتی جدیدی را زده است


نسخه ای از این مقاله برای اولین بار در خبرنامه CNBC Inside Wealth با رابرت فرانک، راهنمای هفتگی برای سرمایه گذاران و مصرف کنندگان ثروتمند، ظاهر شد. ثبت نام برای دریافت نسخه های بعدی مستقیماً به صندوق ورودی خود.

بر اساس یک مطالعه اخیر، شکاف ثروت بین هزاره‌های ثروتمند و بقیه گروه سنی آن‌ها بزرگ‌ترین شکاف بین هر نسلی است و موج جدیدی از تنش طبقاتی و خشم ایجاد می‌کند.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق نسل هزاره با بدهی های دانشجویی، مشاغل کم درآمد، مسکن غیرقابل دسترس و نرخ پس انداز پایین دست و پنجه نرم می کنند، نخبگان هزاره از نسل های قبلی بهتر عمل می کنند. بر اساس این مطالعه، ثروت یک هزاره متوسط ​​در سن 35 سالگی 30 درصد کمتر از ثروت یک نوزاد در همان سن است. با این حال، 10 درصد برتر هزاره ها 20 درصد بیشتر از افراد دارای بالاترین سن ثروت دارند.

راب گروترز، زاخاری ون وینکل و آنت اوا فاسانگ، نویسندگان این مطالعه، می‌نویسند: «هزاره‌ها آنقدر با یکدیگر متفاوت هستند که صحبت درباره تجربه «متوسط» هزاره‌ها چندان منطقی نیست. برخی از هزاره‌ها هستند که واقعاً خوب کار می‌کنند – فکر کنید مارک زاکربرگ و سم آلتمن – در حالی که دیگران در حال مبارزه هستند.

این مطالعه نشان می‌دهد که هزاره‌ها – معمولاً بین ۲۸ تا ۴۳ سال امروزی – بارها و بارها با مشکلات مالی مواجه شده‌اند. وقتی در طول بحران مالی به سن بلوغ می رسند، آنها دارای نرخ پایین تری از مالکیت خانه، بار بدهی به حقوق صاحبان سهام بالاتر، دستمزدهای پایین و اشتغال ناپایدار و نرخ پایین تر خانواده های با درآمد دوگانه هستند.

در همان زمان، نویسندگان استدلال می‌کنند که 10 درصد برتر هزاره‌ها پاداش بیشتری برای کار ماهرانه دریافت می‌کنند. به گفته آنها، “بازده به مسیرهای شغلی با وضعیت بالا افزایش یافته است، در حالی که بازگشت به مسیرهای شغلی با وضعیت پایین ثابت یا کاهش یافته است.”

بر اساس این گزارش، هزاره‌هایی که «وارد دانشگاه شدند، شغل‌های فارغ‌التحصیلی پیدا کردند و نسبتاً دیر تشکیل خانواده دادند» در نهایت به «سطوح ثروت بالاتری نسبت به بچه‌هایی که دارای مسیرهای زندگی مشابه بودند» رسیدند.

انتقال بزرگ ثروت

شاید عامل دیگری وجود داشته باشد که ثروت زیادی را در میان هزاره ها ایجاد می کند: ارث. در موسوم به «انتقال ثروت بزرگ»، انتظار می‌رود که بچه‌های رو به رشد طی 20 سال آینده بین 70 تا 90 تریلیون دلار ثروت منتقل کنند. انتظار می‌رود که بخش عمده‌ای از این به فرزندان هزاره آنها تعلق گیرد. طبق گفته Cerulli Associates، افراد دارای ارزش خالص بالای 5 میلیون دلار یا بیشتر تقریباً نیمی از این کل را تشکیل می دهند.

شرکت های مدیریت ثروت می گویند بخشی از این ثروت در حال حاضر شروع به انتقال به نسل بعدی کرده است.

جان متیوز، رئیس سهام خصوصی در UBS گفت: “انتقال ثروت بزرگی که همه ما در 10 سال گذشته درباره آن صحبت می کردیم در حال انجام است.” «میانگین سن میلیاردرها در جهان اکنون تقریباً 69 سال است. بنابراین کل این انتقال یا انتقال ثروت شروع به تسریع خواهد کرد.”

تنش بین طبقات هزاره احتمالاً با انتقال ثروت بیشتر در سال های آینده افزایش می یابد. نمایش ثروت در رسانه های اجتماعی توسط “نوزادان هزاره” می تواند جنگ طبقاتی بین نسل ها را تشدید کند و نسل های ثروتمند هزاره را مجبور به خرج کردن بیش از حد یا ایجاد ظاهر یک سبک زندگی مجلل برای ادامه دادن کند.

یک نظرسنجی توسط Wells Fargo نشان داد که 29٪ از هزاره‌های ثروتمند (که دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری بین 250000 دلار تا بیش از یک میلیون دلار تعریف می‌شوند) اذعان می‌کنند که “گاهی اوقات چیزهایی را می‌خرند که توانایی مالی برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران را ندارند”. بر اساس این نظرسنجی، 41 درصد از هزاره‌های مرفه اعتراف می‌کنند که شیوه زندگی خود را با کارت‌های اعتباری یا وام تأمین می‌کنند، در حالی که این رقم در نسل Xers 28 درصد و بچه‌های پرفروش 6 درصد است.

نبرد بین هزاره های ثروتمند و بقیه ما نیز ممکن است نگرش آنها را نسبت به ثروت شکل دهد. برای بیش از چهار دهه، اکثریت قریب به اتفاق میلیونرها و میلیاردرهای متولد آمریکا، خودساخته و عمدتاً کارآفرین بوده اند. یک مطالعه توسط Fidelity Investments نشان داد که 88 درصد از میلیونرهای آمریکایی خودساخته هستند.

با این حال، ثروت ارثی ممکن است رایج تر شود. مطالعه‌ای که توسط UBS انجام شده نشان می‌دهد در میان میلیاردرهای تازه کار در سال گذشته، وارثانی که ثروت خود را به ارث برده‌اند، برای اولین بار در 9 سال گذشته ثروت بیشتری نسبت به میلیاردرهای خودساخته جمع‌آوری کردند. و همه میلیاردرهای زیر 30 سال در آخرین فهرست میلیاردرهای فوربس برای اولین بار در 15 سال گذشته ثروت خود را به ارث بردند.

ثروت “فوق العاده”.

افزایش ثروت در میان وارثان هزاره همچنین بازار پر سود جدیدی را برای شرکت های مدیریت ثروت، شرکت های کالاهای لوکس، شرکت های مسافرتی و دلالان املاک ایجاد می کند.

کلیتون آریگا، یکی از دلالان برجسته املاک لوکس منهتن، یک تجارت پر رونق در میان هزاره های ثروتمند ایجاد کرده است. بنیانگذار گروه مشاوره هادسون در Compass بیش از 4 میلیارد دلار املاک و مستغلات فروخته است و به طور منظم معاملات بیش از 10 میلیون دلار را بسته است. او می‌گوید «اکثریت قریب به اتفاق» کسب‌وکار او اخیراً خریدارانی هستند که بین 20 و 30 سال زندگی می‌کنند و ثروت را به ارث برده‌اند.

او گفت: «من فقط یک کاندو را به قیمت 16 میلیون دلار به فردی در اواسط 20 سالگی فروختم و خریدار به یک اعتماد خانوادگی دسترسی پیدا کرد. “غنای پشت این بچه ها فوق العاده است.”

ثروت ارثی به تخصص Orrigo تبدیل شد. او می‌گوید که برای ایجاد روابط نزدیک با دفاتر خانوادگی، تراست‌ها و نخبگان جوان و پولدار که در باشگاه‌های عضویت نیویورک مانند کاسا سیپریانی حضور دارند، تلاش می‌کند.

این طرح آشناست: یک خانواده ثروتمند تماس می گیرد که می خواهد پسر یا دختر خود را اجاره کند. در چند سال آینده، آنها می خواهند یک آپارتمان دو خوابه به قیمت 5 یا 10 میلیون دلار در یک ساختمان جدید با امنیت بالا در مرکز شهر بخرند.

اوریگو گفت: “کنفرانس من بسیار بی سر و صدا و بسیار محتاطانه با ثروتمندترین خانواده های جهان کار می کند.”

برای دریافت نسخه های بعدی CNBC مشترک شوید درون ثروت خبرنامه با رابرت فرانک

دیدگاهتان را بنویسید