NHTSA: اتوپایلوت تسلا که به صدها تصادف مرتبط است، «شکاف ایمنی حیاتی» دارد


مقامات فدرال در مورد یک “شکاف امنیتی بحرانی” صحبت می کنند. تسلاسیستم اتوپایلوت در حداقل 467 برخورد، 13 مورد منجر به مرگ و “بسیاری دیگر” منجر به جراحات جدی شد.

این یافته ها از تجزیه و تحلیل اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها از 956 تصادف بدست آمده است که گمان می رود در آنها از خلبان خودکار تسلا استفاده شده است. نتایج تحقیقات تقریباً سه ساله روز جمعه منتشر شد.

در گزارش NHTSA آمده است که طراحی Autopilot تسلا “به سوء استفاده قابل پیش بینی و حوادث قابل اجتناب منجر شده است.” این سیستم “به اندازه کافی توجه راننده و استفاده صحیح را تضمین نمی کرد.”

این آژانس همچنین گفت که در حال شروع یک مطالعه جدید در مورد اثربخشی به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که تسلا قبلاً به عنوان بخشی از فراخوان در ماه دسامبر منتشر کرده بود. این به‌روزرسانی برای تصحیح نقص‌هایی در Autopilot که NHTSA به عنوان بخشی از همان تحقیقات شناسایی کرده بود، در نظر گرفته شده بود.

فراخوان داوطلبانه از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزار هوایی، 2 میلیون خودروی تسلا را در ایالات متحده پوشش می‌دهد و هدف آن بهبود سیستم‌های نظارت راننده تسلا مجهز به Autopilot بود.

NHTSA در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد که به‌روزرسانی نرم‌افزار احتمالاً ناکافی است زیرا نقص‌های جدید مربوط به Autopilot همچنان گزارش می‌شود.

در یکی از نمونه‌های اخیر، یک راننده تسلا در 19 آوریل با یک موتورسوار در شهرستان اسنوومیش، واشنگتن، برخورد کرد و طبق سوابق بدست آمده توسط CNBC و NBC News. راننده به پلیس گفت در زمان تصادف از خلبان خودکار استفاده می کرد.

یافته‌های NHTSA جدیدترین در مجموعه‌ای از گزارش‌های نظارتی و نظارتی است که ایمنی فناوری Autopilot تسلا را زیر سوال می‌برد، که این شرکت به عنوان یک متمایزکننده کلیدی از سایر شرکت‌های خودروسازی معرفی کرده است.

تسلا در وب سایت خود می گوید که Autopilot برای کاهش “بار کاری” راننده با کروز کنترل پیشرفته و فناوری فرمان خودکار طراحی شده است.

تسلا به گزارش روز جمعه NHTSA پاسخ نداد و یا به درخواستی برای اظهار نظر ارسال شده به صندوق ورودی مطبوعاتی تسلا، تیم روابط با سرمایه گذاران و معاون مهندسی این شرکت، لارس ماراوی، پاسخ نداد.

پس از انتشار گزارش NHTSA، سناتورها ادوارد جی. Markey، D-Mass، و Richard Blumenthal، D-Conn، بیانیه‌ای صادر کردند و از تنظیم‌کننده‌های فدرال خواستند که از تسلا بخواهند ویژگی Autopilot را به «جاده‌هایی که برای آن طراحی شده‌اند» محدود کند.

در وب‌سایت تسلا، راهنمای مالک به رانندگان هشدار می‌دهد که از عملکرد خلبان خودکار «در مناطقی که دوچرخه‌سواران یا عابران پیاده حضور دارند»، در کنار هشدارهای متعدد دیگر، به رانندگان هشدار می‌دهد.

سناتورها گفتند: «ما از آژانس می‌خواهیم تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که این وسایل نقلیه خطری برای زندگی ندارند.

در اوایل این ماه، تسلا شکایت خانواده والتر هوانگ، مهندس اپل و پدر دو فرزند را که در تصادف کشته شد و در اثر برخورد تسلا مدل X، با اتوپایلوت روشن، به مانع بزرگراه، تنظیم شد، حل و فصل کرد. تسلا سعی کرد مفاد قرارداد را از مردم پنهان کند.

با توجه به این تحولات، تسلا و مدیر عامل، ایلان ماسک، این هفته گفتند که آینده شرکت را روی رانندگی خودکار شرط بندی می کنند.

ماسک روز سه‌شنبه در جریان تماس تسلا گفت: «اگر کسی باور ندارد که تسلا می‌خواهد مشکل خودمختاری را حل کند، فکر نمی‌کنم باید در این شرکت سرمایه‌گذار باشد. وی افزود: ما خواهیم بود و هستیم.

ماسک سال‌ها به مشتریان و سهامداران قول داده است که تسلا می‌تواند خودروهای موجود خود را با به‌روزرسانی نرم‌افزاری به خودروهای خودران تبدیل کند. با این حال، این شرکت تنها سیستم های کمک راننده را ارائه می دهد و تا به امروز خودروهای خودران تولید نکرده است.

او همچنین از امنیت سیستم های کمک راننده تسلا حمایت کرد و از مشاهده داده های شرکت توسط اشخاص ثالث جلوگیری کرد.

به عنوان مثال، در سال 2021، ایلان ماسک در پیام خود ادعا کرد در شبکه های اجتماعیتسلا با اتوپایلوت در حال حاضر 10 برابر کمتر از یک خودروی معمولی احتمال تصادف دارد.

فیلیپ کوپمن، محقق ایمنی خودرو و دانشیار مهندسی کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون، گفت که او بازاریابی و ادعاهای تسلا را «شستشوی خودکار» می‌داند. در پاسخ به گزارش NHTSA، او همچنین گفت که امیدوار است تسلا نگرانی‌های آژانس را جدی بگیرد.

«مردم به دلیل اعتماد مضحک به قابلیت‌های خلبان خودکار تسلا می‌میرند. کوپمن گفت، حتی گام‌های ساده نیز می‌توانند ایمنی را بهبود بخشند. تسلا می تواند به طور خودکار استفاده از Autopilot را به جاده های تعیین شده بر اساس داده های نقشه موجود در خودرو محدود کند. تسلا می‌تواند نظارت را بهبود بخشد تا رانندگان نتوانند به طور معمول در تلفن‌های همراه خود در زمانی که Autopilot در حال استفاده است، جستجو کنند.

نسخه ای از این داستان در NBCNews.com منتشر شد.



دیدگاهتان را بنویسید