رئیس دبی داماک می گوید که سیلاب اغراق آمیز بوده است


خودروها پس از باران شدید در دبی در 17 آوریل 2024 در خیابانی سیل‌زده می‌روند.

Giuseppe Cacache | Afp | گتی ایماژ

حسین سجوانی، رئیس Damac Properties، یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک خصوصی امارات، سعی کرد شدت سیل در کشور را کم اهمیت جلوه دهد و گفت که تنها “نقاط مشکل” وجود دارد.

در 16 آوریل، کشور بیابانی خشک خلیج فارس در کمتر از یک روز تقریباً یک سال باران بارید، بیش از هر زمان دیگری در یک طوفان از زمانی که امارات متحده عربی شروع به ثبت رکورد در سال 1949 کرد.

سیل ناشی از آن خودروها را فرا گرفت و در برخی مناطق به طور کامل آنها را زیر آب برد و باعث شد صدها راننده خودروهای خود را در جاده ها رها کنند تا از افزایش سطح آب در امان بمانند. سیل همچنین مدارس و مشاغل را تعطیل کرد، صدها پرواز را متوقف کرد و خودروها، مشاغل و اموال دیگر را ویران کرد. این امر زندگی روزمره را در هرج و مرج قرار داد زیرا بسیاری از ساکنان برق و آب خود را از دست دادند یا در خانه ها یا فرودگاه ها یا هر جایی که در طول طوفان بودند به دام افتادند.

ساجوانی از داماک اعتراف کرد که هرج و مرج در فرودگاه وجود داشته است، اما گفت که امارات متحده عربی خیلی سریعتر از سایر کشورها بهبود یافته است.

او روز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد درباره همکاری‌های جهانی، رشد و انرژی برای توسعه در ریاض، به دن مورفی از سی‌ان‌بی‌سی گفت: صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم که این موضوع بیش از حد مطرح شده است.

“خوب، ما در یکی از مراکز خرید آسیب می بینیم. اما اگر مرکز خرید 3 میلیون فوت مربع باشد … و اگر نشتی 100 فوتی یا هر اتفاق دیگری بیفتد، پایان دنیا نیست و رفع شده است. روز بعد.”

او توضیح داد که تنها چند ساعت پس از توقف بارندگی ها از لندن وارد دبی شد و از تمام تاسیسات اصلی متعلق به شرکتش بازدید کرد.

در 20 آوریل 2024، پس از شدیدترین باران امارات، ترافیک از یک خیابان سیل زده در شارجه مسدود شد.

احمد رمضان | Afp | گتی ایماژ

او گفت: «جیب‌هایی از دردسر وجود داشت، نمی‌گویم نبود، اما بیش از حد بود… یعنی در هر کشوری، شما می‌بینید که سیل‌ها و چیزهایی از این قبیل در میامی به طور مرتب اتفاق می‌افتد، خانه‌ها ویران می‌شوند و مردم تخلیه می شوند. او گفت که امروز چنین طوفانی در همه جای دنیا اتفاق می افتد و دبی تحت تأثیر آن قرار گرفته است.

او بعداً اضافه کرد که هیچ درسی برای آموختن نمی بیند زیرا طوفان غیرعادی بود. او گفت: «75 سال در کشور نبود.

مرکز ملی هواشناسی امارات گزارش داد که در کمتر از 24 ساعت تا 250 میلی متر – 10 اینچ – باران در بخش های شرقی این کشور باریده است. در مقابل، امارات متحده عربی معمولا بین 5.5 تا 8 اینچ بارندگی در سال در طول سال دریافت می کند.

به دلیل نبود زیرساخت های زهکشی و آسفالت بودن مناطق شهری کشور، بسیاری از آب ها جایی برای تخلیه نداشتند که این امر باعث تشدید سیل در بسیاری از مناطق شد.

مدیر عامل فرودگاه‌های دبی درباره سیل صحبت می‌کند: «ما هرگز چنین چیزی ندیده‌ایم».

پاکسازی کشور همچنان ادامه دارد. یک ساختمان بلند آپارتمان در نزدیکی مرز دبی و امارت شارجه به دلیل آسیب‌های سازه‌ای ناشی از طوفان ترک خورده و واژگون شد و به دلیل خطر ریزش به طور کامل تخلیه شد.

برخی از توسعه دهندگان املاک در دبی بنا به گزارش ها، تعمیرات رایگان ارائه کرده اند و قول داده اند پس از بارندگی های بی سابقه اقدام کنند. داماک به العربیه انگلیسی گفت که شبانه روز با مقامات محلی برای کمک به ساکنان کار می کند و چندین تانکر را برای جمع آوری آب سیل مستقر می کند.

یکی از نمایندگان داماک نیز به این نشریه گفت که سیل تاثیری بر رویدادهای آینده نداشته است. سیوانی در صحبت با CNBC گفت که دارایی های شرکت او تا حد زیادی آسیب ندیده است و “تقریبا هیچ حادثه ای” وجود نداشته است، اما او نمی تواند تایید کند که آیا ساکنان غرامت دریافت خواهند کرد یا خیر.

“خوب است که انجام دادیم: الف) زیرساخت های ما به نظر من بهتر از برخی دیگر انجام شد. مورد دیگر این است که دو روز قبل از طوفان – چون اخطار بود – زوم داشتم [call] از لندن با راهنمای ما. و ما توافق کردیم که برنامه ای از رویدادها را ارائه دهیم. و ما برنامه عمل بسیار خوبی را اتخاذ کردیم. بنابراین ما برای آن آماده بودیم.”

وی افزود: “ما هیچ تاثیری نداشتیم. منظورم ضربه صفر است. من به شما می گویم 98 درصد واحدهای ما، شاید بیشتر، سالم بودند.”

-ناتاشا توراک از CNBC در این مقاله مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید