با افزایش رای جوانان، AfD آلمان در TikTok موفق شد


پایه‌های مقوایی با آرم AfD روی صندلی‌هایی در Wiesenhalle قبل از شروع کنفرانس حزب AfD براندنبورگ قرار گرفته است.

Monika Skolimovska/dpa | اتحاد تصویر | گتی ایماژ

حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) در سال‌های اخیر از حاشیه‌های سیاسی به جریان اصلی رفته است و پیوسته در میان سه حزب برتر این کشور قرار گرفته است.

و شواهد نشان می دهد که رای دهندگان جوان اکنون نقش عمده ای در رشد حزب دارند.

در انتخابات ایالتی 2023 در بایرن، تجزیه و تحلیل شرکت نظرسنجی Infratest Dimap نشان داد که 16 درصد از رای دهندگان 18 تا 24 ساله از AfD حمایت کردند – 9 درصد بیشتر از انتخابات قبلی و بیشتر از نتایج گسترده تر حزب در منطقه.

به گفته سازمان دهندگان، در انتخابات ساختگی باواریا برای افراد زیر 18 سال در سپتامبر، AfD بیش از 6 درصد اضافه کرد تا با 14.9 درصد آرا دومین حزب بزرگ شود.

AfD نیز داده های Infratest Dimap منتشر شده توسط رسانه های محلی نشان می دهد که از رای دهندگان 18 تا 24 ساله در انتخابات ایالتی 2023 در هسن، 8 درصد به 18 درصد از آرا جهش کرده است.

AfD سیاست های ضد مهاجرت، ضد چندفرهنگی و ضد اسلام را ترویج می کند و به دنبال کنار گذاشتن یورو به عنوان پول ملی، لغو تحریم ها علیه روسیه و لغو قانون انرژی های تجدیدپذیر آلمان است.

علیرغم محبوبیت فزاینده این حزب، این حزب با انتقادات عمومی گسترده از جمله درخواست برای ممنوعیت AfD و اعتراضات ضد جناح راست مواجه شده است.

سرویس های اطلاعاتی داخلی آلمان برخی از گروه های AfD و Pol را طبقه بندی کردندمنمانند راست افراطی تیک خورده است.

رای دهندگان جوان به طور سنتی بیشتر به سمت چپ گرایش دارند، اما داده های نظرسنجی تفاوت هایی را نشان می دهد و کارشناسان به رسانه های اجتماعی و آنچه آنها به عنوان اتاق های پژواک اینترنتی توصیف می کنند، اشاره می کنند.

ایوا برندسن، رئیس ارتباطات و آموزش سیاسی در موسسه آموزش آنه فرانک، در تفسیری به CNBC گفت: «اثر سوراخ یا تونل خرگوش به سرعت وقتی صحبت از موضوعات سیاسی می شود مشکل ساز می شود.

او توضیح داد که این بدان معناست که کاربران اغلب فقط از یک دیدگاه سیاسی، به جای طیف وسیعی از نظرات، دیدگاه ها را دریافت می کنند.

مطالعه‌ای که در اوایل این ماه منتشر شد نشان داد که بیش از نیمی از جوانان 14 تا 29 ساله در آلمان از رسانه‌های اجتماعی برای همگام شدن با اخبار و سیاست استفاده می‌کنند. این مطالعه نشان داد که 80 درصد به طور منظم از اینستاگرام استفاده می کنند، در حالی که 51 درصد به طور مکرر از TikTok استفاده می کنند.

سمت راست در TikTok

AfD در TikTok به موفقیت دست یافته است، در حالی که سایر احزاب آلمانی عمدتاً چندان فعال نبوده اند یا اخیراً به این پلتفرم پیوسته اند. برای مثال، حساب رسمی فراکسیون پارلمانی CDU، که حزب اصلی اپوزیسیون و رهبر فعلی در نظرسنجی رای دهندگان است، معمولا کمتر از 15000 بازدید در هر پست دارد.

در مقابل، ویدیوهای فراکسیون پارلمانی AfD اغلب بیش از 50000 بازدیدکننده دارد، در حالی که بسیاری از پست ها در طول زمان صدها هزار یا حتی میلیون ها بازدید می کنند. عناوین ویدیوها عبارتند از «چپ-سبز اینترنت استاسی می رود» و «خانم [Foreign Minister] بربوک، شما بزرگترین خطر برای سیاست خارجی آلمان از سال 1949 هستید.

در زمان نگارش این مقاله، گروه پارلمانی AfD 414000 دنبال کننده در TikTok داشت که بسیار بیشتر از سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام که 108000 نفر داشت.

مصاحبه کامل CNBC با وزیر دارایی آلمان را تماشا کنید

سیاستمداران مختلف AfD، مانند ماکسیمیلیان کراچ، نماینده پارلمان اروپا نیز به صورت فردی موفق می شوند. ویدئوهای ارسال شده در حساب کراچ اغلب به صدها هزار در TikTok می رسد، جایی که او در مورد چگونگی رای “مردان واقعی” به راست و ایستادگی در برابر چهره های چپ صحبت می کند.

TikTok اخیراً حساب Krah را به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های انجمن خود محدود کرده است و ویدیوهای وی به مدت 90 روز در صفحه “برای شما” این پلتفرم پست نشده است. در زمان نگارش این مقاله، آخرین ویدیوهای کراش توسط هزاران نفر دیده شده است و محتوای ویروسی قبلی او در صفحه او باقی مانده است.

TikTok قوانینی دارد که محتوایی را که نفرت، گفتار و ایدئولوژی را نشان می دهد ممنوع می کند. اما Berendsen به CNBC گفت که این یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که اثر تونل می تواند مشکل ساز باشد.

برندسن گفت: «ویدئوهای کوتاهی که به سرعت پیام‌ها و احساسات ساده را منتقل می‌کنند، در TikTok موفق هستند، پلتفرمی که در آن برای پوپولیست‌ها راحت‌تر از هر کسی که تلاش می‌کند تفاوت‌ها را برجسته کند.

او اضافه کرد که این پیام ها اغلب از طریق TikTok به مخاطبان جوان با دانش کمی می رسد.

الگوریتم TikTok اغلب به عنوان الگوریتم برنامه در نظر گرفته می شود سس مخفی و برای تعامل با کاربر بسیار مهم است. به سرعت تطبیق می‌یابد و به کاربران محتوایی مشابه آنچه قبلاً با آن تعامل داشته یا برای بیش از چند ثانیه مشاهده کرده‌اند نشان می‌دهد.

استراتژی رسانه های اجتماعی

یکی از سخنگویان AfD در اظهاراتی به CNBC گفت: “AfD در تمام رسانه های اجتماعی بسیار جلوتر از سایر احزاب است زیرا در مقایسه با آن بسیار معتبرتر است و به دلیل اینکه مواضعی را به نفع شهروندان نشان می دهد.”

چهره‌های راست افراطی نیز در این پلتفرم فعال هستند و از تاکتیک‌هایی مانند ایموجی‌هایی که نماد نمادهای راست افراطی هستند – مانند قلب‌های قرمز، سفید و سیاه که پرچم رایش سوم را نشان می‌دهند – برای جذب جوانان استفاده می‌کنند.

آژانس دولتی آلمان برای محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر رسانه های مضر (BzKJ) به CNBC گفت که این محتوا اغلب به طور خاص برای جذب جوانان ایجاد می شود.

«محتوای افراطی در بسیاری از موارد جوان محور و حرفه ای است. پیام‌ها مطابق با فرهنگ جوانان ارائه می‌شوند، برای مثال از طریق استفاده از موسیقی، بازی‌ها، موضوعات جاری یا افرادی که آن‌ها را ارسال می‌کنند.” .

“اغلب بلافاصله مشخص نیست که این محتوا افراطی است.”

برندسن افزود: کلمات کلیدی دارای بار احساسی و موضوعاتی مانند خانواده، برابری و هویت نیز اغلب مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از سخنگویان AfD به CNBC تایید کرد که فیلم ها و متن های منتشر شده در رسانه های اجتماعی جوانان را هدف گرفته است.

قوانین و مقررات

TikTok قوانینی علیه محتوای نفرت انگیز دارد که می گوید با استفاده از بینایی کامپیوتری و مدل های زبان و همچنین پردازش کلمات کلیدی شناسایی می شود. طبق گفته TikTok، در سه ماهه آخر سال 2023، بیش از 90 درصد از محتوایی که دستورالعمل‌های آن را نقض می‌کردند، از قبل حذف شدند. این شرکت همچنین می گوید که حساب هایی که قوانین را نقض کنند با عواقب مواجه خواهند شد.

در پاسخ به یک درخواست برای اظهار نظر، TikTok به CNBC به سیاست خود اشاره کرد.

دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله متا و ایکس، به دلیل نظارت بر محتوا و قوانین پیرامون محتوای مشکل‌ساز، در شرایط سختی قرار گرفته‌اند. کارشناسان نگران این هستند که قوانین فعلی TikTok و سایر پلتفرم‌ها به اندازه کافی پیش نرود.

یکی از نمایندگان BzKJ گفت: «حتی اگر ویدیوها حذف شوند، ممکن است قبلاً «ترند» بوده باشند و به نفوذ خود رسیده باشند.

برندسن گفت که این مشکل فقط به عهده TikTok نیست و خواستار افزایش سواد رسانه ای و از سیاستمداران است که پلت فرم رسانه های اجتماعی را پاسخگو بدانند. BzKJ به مقررات آلمانی اشاره می کند که ارائه دهندگان اطلاعات دیجیتال را ملزم به انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از خردسالان و همچنین قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا می کند.

DSA قوانینی را برای برخورد با محتوای غیرقانونی و مضر، از جمله در مورد ایمنی خردسالان تعیین می کند. در فوریه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که در حال بررسی TikTok تحت DSA است تا ارزیابی کند که این پلت فرم به اندازه کافی برای محافظت از کاربران و تمیز نگه داشتن محتوا کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید