نومورا می گوید تداوم سیاست برای رشد اقتصادی قوی


کارگران در یک سایت ساخت جاده ساحلی در بمبئی در 12 ژانویه 2022 کار می کنند.

پونیت پرنجپه | Afp | گتی ایماژ

راب ساببارامن، اقتصاددان ارشد Nomura و رئیس تحقیقات بازارهای جهانی برای آسیا و ژاپن، گفت که خوش بینی به رشد هند اندکی کاهش یافته است، اما اگر بخواهد در پنج سال آینده شاهد رشد قوی باشد، تداوم سیاست بسیار مهم خواهد بود.

ساببارامن هفته گذشته با اشاره به این واقعیت که مودی و حزب حاکم بهاراتیا جاناتا از سال 2014 تاکنون دو دوره ریاست جمهوری خود را به دست آورده اند، به CNBC گفت: «دولت مودی در Modi 2.0 کار بسیار خوبی انجام داده است.

انتخابات در هند در حال انجام است و بسیاری انتظار دارند که مودی برای سومین دوره ریاست جمهوری، ریاست جمهوری را به دست آورد.

ساببارامن روز جمعه گفت که Nomura پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد هند می‌تواند طی پنج سال آینده به طور متوسط ​​7 درصد رشد کند – در صورتی که سیاست‌های رشد فعلی همچنان پابرجا بماند.

این پیش بینی بسیار بیشتر از پیش بینی رشد Nomura برای چین (3.9٪)، سنگاپور (2.5٪) و کره جنوبی (1.8٪) در مدت مشابه است.

خلاصه هفتگی اخبار هند را هر پنجشنبه در صندوق ورودی خود دریافت کنید.
اکنون مشترک شوید

نومورا در یادداشت اخیر خود گفت: با کاهش سرعت اقتصاد چین، هند احتمالاً به سریع ترین رشد اقتصاد آسیا در این دهه تبدیل خواهد شد.

تحلیلگران بانک افزودند: صرف نظر از نتایج انتخابات، تداوم سیاست ها و تاکید بر ثبات اقتصاد کلان پایه های مهم رشد هستند.

دو استراتژیست ترجیحات سرمایه گذاری خود را در بازارهای چین و هند توضیح می دهند

بر اساس پیش‌بینی‌های Nomura، در دوره مودی، انتظار می‌رود اقتصاد هند در سال جاری 6.7 درصد رشد کند، در حالی که رشد پیش‌بینی شده چین 4 درصد است. اقتصادهای بزرگ خارج از آسیا، مانند ایالات متحده، نیز ممکن است شاهد رشد آهسته 2.8 درصدی در سال جاری باشند.

ساببارامن گفت: «بزرگترین چیزی که در هند در حال تغییر است سرمایه گذاری است. “سرمایه گذاری به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی شروع به رشد کرده است. همه ستاره ها برای افزایش سرمایه گذاری خصوصی، از جمله FDI، همسو هستند. [foreign direct investments]”

در حالی که Nomura نسبت به هند صعودی است، سونال وارما، اقتصاددان ارشد این شرکت در هند و آسیا (ژاپن سابق) در یادداشتی هشدار داد که باد مخالف باقی مانده است و برای هند بسیار مهم است که اقتصاد قوی‌تری برای تقویت اشتغال ارائه دهد.

“مبانی قوی تر لزوماً به معنای شکست ناپذیر بودن اقتصاد نیست. بهبود فعلی اگرچه قوی است، اما همچنان ناهموار است و خطرات ناشی از سرریزهای جهانی وجود دارد.”

عوامل رشد میان مدت

هند برنامه های بلندپروازانه ای برای تبدیل شدن به یک قطب تولید جهانی دارد و انتظار می رود سرمایه گذاری در این بخش اقتصاد این کشور را تقویت کند.

آشوینی وایشناو وزیر اتحادیه هند در راه آهن، ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات در فوریه به CNBC گفت که هند می تواند رشد تولید ناخالص داخلی سالانه 8 درصدی را برای چندین سال به دست آورد زیرا بر افزایش قابلیت های تولیدی خود تمرکز می کند.

در بودجه موقت اعلام شده در اوایل سال جاری، دولت 11.11 تریلیون روپیه (133.9 میلیارد دلار) به هزینه های سرمایه ای برای سال مالی 2025 اختصاص داد که 11.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

با این حال، نومورا خاطرنشان کرد که سهم هند از کل صادرات در صادرات کالاهای جهانی هنوز تنها حدود 2 درصد است و این کشور به عقب نشینی با سایر کشورهای آسیایی ادامه خواهد داد.

از نظر ما، رشد تولید در مراحل اولیه است و تاثیر کامل آن باید طی 3 تا 5 سال آینده قابل مشاهده باشد.

جی‌پی مورگان می‌گوید کیفیت دارایی بانک‌های هندی در میان تمیزترین بانک‌های آسیا و اقیانوسیه است

نومورا گفت که بخش خدمات مالی هند که تقریباً 7 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، نقش مهم تری در رشد اقتصادی این کشور ایفا می کند.

ساببارامن گفت: «درست قبل از همه‌گیری، هند با دارایی‌های غیرعملکرد مشکل داشت و بانک‌ها پاکسازی بزرگی انجام شد. نظارت بانکی و الزامات بانک ها بهتر از گذشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید