ماسک در حالی از پکن بازدید می کند که خودروهای تسلا ساخت چین قوانین ایمنی را تصویب می کنند


ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک شبکه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، در کنفرانس فناوری Viva در مورد نوآوری و استارت‌آپ‌ها در مرکز نمایشگاهی Porte de Versailles در پاریس، فرانسه، در تاریخ 16 ژوئن 2023 شرکت می‌کند.

گونزالو فوئنتس | رویترز

پکن – مقامات محلی چین محدودیت ها را برداشته اند تسلا این خودروساز روز یکشنبه گفت که خودروهای پس از خودروهای این شرکت که در چین ساخته شده اند، الزامات امنیت داده های این کشور را برآورده می کنند.

این پیشرفت زمانی رخ داد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، برای دیداری غافلگیرکننده با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، در بحبوحه اولین نمایشگاه بزرگ خودروی شهر در چهار سال گذشته، وارد پکن شد.

در حالی که خودروهای برقی تسلا از جمله محبوب‌ترین خودروهای چینی هستند، بنا بر گزارش‌ها به دلیل نگرانی در مورد اطلاعاتی که این خودروساز آمریکایی می‌تواند جمع‌آوری کند، از برخی تأسیسات دولتی منع شده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی تسلا مشخص نشده است که کدام مقامات محلی محدودیت های خودروها را لغو کرده اند. در اوایل سال جاری، دولت بایدن تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا خودروهای وارداتی از چین به دلیل توانایی آنها در جمع‌آوری بالقوه داده‌های مربوط به ایالات متحده و ارسال آن به چین، خطر امنیت ملی را به همراه دارند، اعلام کرد.

خودروهای تسلا تنها خودروهایی نبودند که مقررات امنیت داده را تصویب کردند.

علاوه بر تسلا مدل 3 و مدل Y، چندین وسیله نقلیه انرژی جدید از BYD، نیلوفر آبیلطفا لی خودکار و نیو انجمن خودروسازان چین و گروه فنی شبکه واکنش اضطراری کامپیوتری/مرکز هماهنگی ملی چین روز یکشنبه اعلام کردند.

XPeng: ما هوش مصنوعی بیشتری را به خودروهای خود می آوریم

این مرکز گفت که الزامات امنیت داده جدید برای “وسایل نقلیه متصل” در ماه نوامبر منتشر شد و برای خودروهای تولید شده در سال های 2022 و 2023 اعمال می شود که خودروسازان به طور داوطلبانه برای آزمایش ارسال می کنند.

قوانین بررسی می‌کنند که خودروها داده‌های تشخیص چهره را در خارج از خودرو ناشناس می‌سازند، داده‌های کابین خلبان را به‌طور پیش‌فرض جمع‌آوری نمی‌کنند، آن داده‌ها را در داخل خودرو پردازش می‌کنند و کاربران را در مورد پردازش اطلاعات شخصی مطلع می‌کنند. تسلا جزو اولین دسته از خودروسازانی بود که الزامات انطباق داده ها را برآورده کرد.

تسلا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که در سال 2021 ذخیره سازی داده ها را در مرکز داده خود در شانگهای بومی سازی کرده و استاندارد امنیت اطلاعات بین المللی ISO 27001 را پس از تأیید توسط حسابرسان شخص ثالث اتخاذ کرده است.

بازدید ماسک از چین در روز یکشنبه همچنین انتظارات را افزایش داد که نرم افزار کمکی کامل خودران تسلا به زودی در این کشور در دسترس خواهد بود.

با این حال، مدیر عامل JL Warren Capital و رئیس تحقیقات جونگ لی در X گفت که استقرار یک نسخه “کنترل شده” از FSD در چین “بسیار بعید” است.

او به چالش های تسلا در حفظ عملیات نرم افزاری محلی به عنوان یک نهاد خارجی در چین اشاره کرد. لی گفت: «هیچ ارزش استراتژیکی» برای پکن وجود ندارد که از استقرار FSD در داخل کشور حمایت کند، در صورتی که جایگزین‌های داخلی باکیفیت فراوانی مانند Xpengبرنامه کمک راننده

رسانه دولتی گزارش داد که نخست وزیر لی روز یکشنبه در نمایشگاه خودرو پکن از Xpeng و سایر شرکت ها بازدید کرد و خواستار نوآوری و تقاضا برای افزایش تولید شد.

تسلا در نمایشگاه خودروی امسال شرکت نمی کند، زیرا از زمانی که یک معترض در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 بالای یکی از خودروهایش ایستاده بود، شرکت نمی کند. این نمایشگاه هر ساله در پکن و شانگهای برگزار می شود و در سال 2022 به دلیل همه گیری کووید-19 برگزار نشد.



دیدگاهتان را بنویسید