ین ژاپن برای اولین بار از سال 1990 به 160 در برابر دلار آمریکا کاهش یافت


ین ژاپن در سال 2022 به میزان قابل توجهی در برابر دلار کاهش یافته است.

استانیسلاو کوگیکو | تصاویر SOPA | لایت راکت | گتی ایماژ

این ین ژاپن در معاملات صبح روز دوشنبه در آسیا به 160 در برابر دلار آمریکا کاهش یافت.

طبق داده های FactSet، ین برای مدت کوتاهی به 160.03 در هر دلار رسید که ضعیف ترین سطح آن از آوریل 1990، زمانی که به 160.15 رسید.

با عقب رانده شدن انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، همزمان با تقویت مداوم دلار، ارز کاهش یافت. شاخص تورم کل فدرال رزرو در روز جمعه کمی بالاتر از حد انتظار بود که نشان دهنده مشکلی است که بانک مرکزی ایالات متحده برای مقابله با تورم فزاینده با آن مواجه است.

از زمانی که بانک مرکزی ژاپن رژیم نرخ بهره منفی خود را در ماه مارس پایان داد، ین در برابر یا کمتر از 150 دلار معامله شد. در روز جمعه، بانک مرکزی نرخ های بهره را متوقف کرد و انتظارات تورمی خود را برای سال مالی 2024 کمی افزایش داد.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

عملکرد سه ماهه ین ژاپن در برابر دلار آمریکا

بر اساس ترجمه رویترز از اظهارات وی، کازوآ اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در کنفرانسی خبری در روز جمعه گفت که نوسانات نرخ ارز تنها در صورتی بر سیاست پولی تأثیر می گذارد که تأثیر «قابل توجه» بر اقتصاد داشته باشد.

به نقل از رویترز، اوئدا گفت: «اگر تغییرات ین بر اقتصاد و قیمت‌ها تأثیر بگذارد که نادیده گرفتن آن دشوار است، می‌تواند دلیلی برای تعدیل سیاست باشد.

مقامات ژاپنی بارها نسبت به حرکت های “بیش از حد” در نرخ ین هشدار داده اند، اما اظهارات رسمی در مورد تقویت این ارز ارائه نکرده اند. برخی از ناظران بازار گمان می‌کردند که مقامات در سطح 155 مداخله خواهند کرد، اما ین هفته گذشته از این رقم عبور کرد.

بازارهای ژاپن روز دوشنبه به دلیل تعطیلات رسمی تعطیل هستند.

این خبر داغ است. به روز رسانی را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید