وزیر خارجه مصر: تنها ایالات متحده توانایی شکستن چرخه خشونت در غزه را دارد


وزیر امور خارجه مصر گفت: ما در حال

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر از آمریکا خواست برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در غزه، نفوذ خود را بر اسرائیل افزایش دهد.

او روز یکشنبه در گفتگو با دن مورفی از CNBC در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض، عربستان سعودی، گفت: «تنها ایالات متحده توانایی جمعی برای تأثیرگذاری بر شرایط و ایجاد انگیزه در همه ذینفعان برای یافتن نقطه همگرایی و قادر به شکستن این شرایط را دارد. چرخه خشونت.”

سخنان او توسط دیگر رهبران عرب در نشست WEF تکرار شد و معتقدند که پایان دادن به جنگ در غزه به عهده ایالات متحده است. شکری واشنگتن را تحت فشار قرار داد تا “از توانایی خود برای ارائه مشوق ها و همچنین نشان دادن پیامدهای عدم موفقیت یا عدم پیشرفت در پایان دادن به خصومت ها استفاده کند.”

به گفته یکی از مقامات حماس که با رویترز صحبت کرده است، بنا بر گزارش ها، حماس در حال بررسی آخرین پیشنهاد اسرائیل برای آتش بس در غزه است و هیئتی از این گروه قرار است روز دوشنبه برای گفتگو از قاهره بازدید کند.

فلسطینی‌ها در خیابانی مملو از آوار ساختمان‌های ویران‌شده توسط حملات اسرائیل قدم می‌زنند تا به خانه‌های خود بازگردند، زیرا میزان تخریب پس از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از برخی مناطق، از جمله المکوسی، در شهر غزه، غزه، آشکار شد. ، 24 آوریل 2024

داوود ابو – بهترین های داوود ابوالکاس | آناتولی گتی ایماژ

پیشنهاد جدیدی که توسط مصر ارائه شده است با هدف جلوگیری از حمله احتمالی به رفح، شهری در جنوب غزه که بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته اند، است.

اسرائیل هفته‌ها تهدید کرده است که وارد این شهر در مرز مصر می‌شود و هشدارهای متحدانش را که از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواسته بودند تا به حمله پایان دهد، نادیده می‌گیرد. محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین نیز از آمریکا خواست تا حمله به رفح را متوقف کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه در مسیر چین به اردن و اسرائیل از عربستان سعودی دیدار خواهد کرد و انتظار می رود در آنجا درباره تلاش های جاری برای پایان دادن به آتش بس غزه، تضمین آزادی گروگان ها و نحوه قرار گرفتن حماس بین فلسطینی ها گفتگو کند. مردم و آتش بس».

پس از حملات تروریستی حماس در 7 اکتبر که منجر به کشته شدن حدود 1200 نفر در اسرائیل و گروگان گرفتن 253 نفر دیگر شد، اسرائیل عرضه آب و غذا به نوار غزه را که حدود 2.3 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، قطع کرده است. به گفته وزارت بهداشت حماس در غزه، بمباران هوایی و تهاجم زمینی اسرائیل بیش از 34000 نفر را در غزه کشته است.

دیدگاهتان را بنویسید