چگونه کار در Big Tech وضعیت “شغل رویایی” خود را از دست داد.


با وجود درآمدهای پرفروش غول هایی مانند الفبا و مایکروسافتاخراج کارگران همچنان صنعت فناوری را متزلزل می کند.

Layoffs.fyi، پلتفرمی برای پیگیری کاهش مشاغل در بخش فناوری، تنها در سال 2023 بیش از 263000 شغل از دست داده است. تا آوریل 2024، بیش از 75000 شغل در این صنعت از بین رفته است.

بنابراین به جای پاداش دادن به رشدی که شاهد بودیم [tech companies] جف شولمن، استاد دانشکده بازرگانی فاستر دانشگاه واشنگتن، گفت: همه سال‌ها پیش در تعقیب بودند، حالا آنها بازدهی ارزشمندی دارند. – و به همین دلیل است که اخراج ها ادامه دارد. مردم به آنها عادت کرده اند. متأسفانه و متأسفانه به نظر می رسد که اخراج کارکنان به یک هنجار جدید تبدیل خواهد شد.»

اگرچه اخراج های گسترده در فناوری ادامه دارد، بازار کار همچنان قوی به نظر می رسد. اقتصاد ایالات متحده در ماه مارس 303000 شغل ایجاد کرد که بسیار بالاتر از برآورد داوجونز از 200000 شغل بود و نرخ بیکاری به 3.8 درصد کاهش یافت.

به گفته Handshake، یک سایت محبوب آگهی کار رایگان برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، اخراج در فناوری باعث شده است که کارگران جدید به دنبال فرصت های دیگر باشند. بین نوامبر 2021 و سپتامبر 2023، سهم درخواست های شغلی فناوری ارسال شده به شرکت های اینترنتی و نرم افزاری بیش از 30 درصد کاهش یافت.

کریستین کروزورگا، مدیر استراتژی آموزشی در Handshake، گفت: «یکی از دلایلی که چرا این اتفاق می‌افتد این است که ثبات عامل بزرگی در تصمیم‌گیری دانش‌آموزان در مورد شغلی است که درخواست می‌کنند و کدام شغل را می‌پذیرند. آنها به سرفصل ها نگاه می کنند و به تمام اخراج هایی که در Big Tech اتفاق می افتد توجه می کنند و این باعث می شود که آنها احساس بی ثباتی کنند.”

اخراج انبوه کارکنان درخشش صنعت فناوری را خدشه دار کرده است و کارگران را به این فکر می اندازد که آیا کار در صنعت فناوری هنوز هم باید یک “شغل رویایی” در نظر گرفته شود.

اریک تالوتی، یکی از همکاران مهندسی ارشد در Snowflake که در سال 2023 از مایکروسافت اخراج شد، می‌گوید: «برای افرادی که به دنبال شغل رویایی خود در فناوری هستند، فکر می‌کنم گزینه‌های خود را باز نگه دارید و واقع بین باشید. فقط روی یک شرکت تمرکز نکنید و احساس کنید که باید وارد آن شرکت شوید زیرا این رویا است.

ویدیو را تماشا کنید تا در مورد طرز فکر کارکنان فناوری، ملاحظات مربوط به کارکنان مشتاق فناوری بزرگ و موارد دیگر بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید