سود عملیاتی سامسونگ الکترونیکس در سه ماهه اول 932.8 درصد افزایش یافت که بالاتر از انتظارات بود


گوشی های هوشمند سامسونگ الکترونیکس. Galaxy S24 طی یک رویداد پیش نمایش در سئول، کره جنوبی، دوشنبه، 15 ژانویه 2024. سامسونگ، پرکارترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان، روی هوش مصنوعی به عنوان کلید افزایش فروش در سال جاری شرط بندی کرده است. عکاس: SeongJoon Cho/Bloomberg از طریق Getty Images

سونگجون چو | بلومبرگ | گتی ایماژ

سامسونگ الکترونیکس روز سه‌شنبه اعلام کرد که سود عملیاتی سه‌ماهه اول ۹۳۲.۸ درصد افزایش یافته است زیرا قیمت تراشه‌های حافظه در میان خوش‌بینی نسبت به هوش مصنوعی افزایش یافته است.

در اینجا نتایج سه ماهه اول سامسونگ در مقایسه با برآوردهای LSEG آمده است:

  • درآمد: 71.92 تریلیون KRW (حدود 52.3 میلیارد دلار) در مقابل 71.04 تریلیون KRW
  • سود حاصل از فعالیت اصلی: 6.61 تریلیون KRW در مقابل 5.94 تریلیون KRW

سود سامسونگ در سه ماهه منتهی به مارس 12.81 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، در حالی که سود عملیاتی 932.8 درصد در مدت مشابه افزایش یافت.

این اعداد با راهنمایی های شرکت در اوایل این ماه مطابقت دارند، زمانی که سامسونگ اعلام کرد سود عملیاتی در سه ماهه ژانویه تا مارس به احتمال زیاد به 6.6 تریلیون وون کره افزایش می یابد که 931 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. این شرکت انتظار داشت درآمد سه ماهه اول 71 تریلیون وون باشد.

این غول الکترونیک کره جنوبی در سال 2023 متحمل ضررهای بی سابقه ای شد زیرا این صنعت پس از ابتلا به کووید، کاهش شدید تقاضا را تجربه کرد.

این شرکت به دلیل فروش بالای گوشی های هوشمند پرچمدار گلکسی اس 24 و قیمت های نیمه هادی حافظه بالاتر، درآمد تلفیقی 71.92 تریلیون وون را به دست آورد. سود عملیاتی به 6.61 تریلیون وون افزایش یافت زیرا تجارت حافظه به سودآوری بازگشت زیرا تقاضا برای محصولات با ارزش افزوده بالا را برآورده کرد. سامسونگ الکترونیک در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت.

سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه با دسترسی تصادفی پویا (DRAM) در جهان است که معمولاً در طیف گسترده ای از دستگاه های مصرف کننده از جمله گوشی های هوشمند و رایانه ها یافت می شوند.

ما معتقدیم که غافلگیری درآمد ناشی از افزایش قیمت حافظه در یک چرخه صعودی قوی مبتنی بر هوش مصنوعی بوده است. SK کیم از Daiwa Capital Markets در اظهار نظر از طریق ایمیل به CNBC در روز دوشنبه گفت: ما انتظار داریم که شرکت بر روی چشم انداز مثبت بازار حافظه ایجاد کند و آمادگی خود را در دوران هوش مصنوعی، از جمله HBM (12H HBM3E، HBM4) و راه حل ریخته گری/بسته بندی برجسته کند. قبل از انتشار درآمد

همانطور که مدل‌های هوش مصنوعی پیچیده‌تر می‌شوند و مجموعه داده‌ها رشد می‌کنند، این مدل‌ها به تراشه‌های حافظه با ظرفیت بالاتر و سرعت بالاتر برای رسیدگی به این حجم کاری نیاز دارند.

در گزارش 5 آوریل، کیم گفت که انتظار دارد افزایش دیگری در قیمت تراشه های حافظه بر سود سه ماهه دوم سامسونگ در بحبوحه رونق هوش مصنوعی و زلزله تایوان تأثیر بگذارد.

کیم گفت: «به‌ویژه، ما انتظار افزایش قیمت‌های بیشتری را در نتیجه زلزله تایوان داریم.» وی افزود که زلزله در اوایل آوریل تأثیر موقتی داشت TSMCو میکرونتولید

تحلیلگران سیتی می گویند که در نتیجه تقاضا برای محاسبات هوش مصنوعی سودی برای تجارت فلش NAND سامسونگ می بینند. در یادداشتی به تاریخ 5 آوریل، آنها رتبه “خرید” خود را برای شرکت با هدف قیمت 120,000 وون تأیید کردند که یک افزایش احتمالی 56 درصدی از قیمت بسته شدن روز دوشنبه 76,700 وون بود.

NAND یکی دیگر از تراشه های مهم حافظه همراه با DRAM است.

تحلیلگران سیتی می‌گویند: «ما انتظار داریم که فضای ذخیره‌سازی (HDD) گلوگاه بعدی در محاسبات هوش مصنوعی، به‌ویژه در آموزش هوش مصنوعی باشد، و انتظار داریم که Samsung Electronics یکی از ذینفعان اصلی تقاضا برای درایوهای حالت جامد برای آموزش هوش مصنوعی باشد.

رقابت در حال رشد است

بسیاری از کشورهای جهان در تولید نیمه هادی های پیشرفته با هم رقابت می کنند.

در اوایل این ماه، دولت بایدن موافقت کرد که به سامسونگ 6.4 میلیارد دلار برای ساخت تاسیسات جدید تولید تراشه در تگزاس بدهد. Micron و TSMC همچنین آماده دریافت کمک های مالی برای افزایش تولید تراشه در ایالات متحده پس از دهه ها ساخت تراشه در آسیا هستند.

سامسونگ و TSMC قرار است با رقابت شرکت راپیدوس ژاپن روبرو شوند که اخیراً 3.89 میلیارد دلار یارانه اضافی از دولت ژاپن برای تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری از سال 2027 دریافت کرده است.

این تحلیلگر می گوید که سامسونگ برتری خود را از دست داده است

نگرانی ها در مورد اینکه سامسونگ الکترونیکس در معرض خطر از دست دادن موقعیت پیشرو خود در برابر رقبایی مانند SK Hynix قرار دارد، افزایش یافته است. 2 سازنده تراشه های حافظه

SK Hynix در 19 مارس اعلام کرد که اولین شرکتی در صنعت است که شروع به تولید انبوه HBM3E، نسل بعدی تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا در چیپ‌ست‌های هوش مصنوعی کرده است. SK Hynix تامین کننده اصلی تراشه های HBM3 برای چیپست های Nvidia AI است.

مهدی حسینی، تحلیلگر ارشد سخت افزار فنی در گروه بین المللی Susquehanna، در اوایل آوریل خاطرنشان کرد که سامسونگ قبلاً رهبر بازار در نوآوری حافظه، گوشی های هوشمند و نمایشگر بود.

او افزود که سامسونگ اکنون تنها از “بازیابی چرخه” سود می برد.

در سه ماهه اول، سامسونگ موفق شد پس از از دست دادن تاج، جایگاه اول را در فروش گوشی های هوشمند به دست آورد یک سیب در سال 2023، طبق گزارش International Data Corp.

دیدگاهتان را بنویسید