روسیه متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین با نقض این ممنوعیت شده است


پرسنل نظامی گارد ملی اوکراین در 29 فوریه 2024 در منطقه خارکف اوکراین آموزش یورش به سنگرهای دشمن با استفاده از ابزارهای شبیه سازی شده را طی جنگ بین روسیه و اوکراین می گذرانند.

آناتولی آناتولی گتی ایماژ

آمریکا رسما روسیه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه نیروهای اوکراینی متهم کرد و اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهادهای روسی اعمال می‌کند.

شامگاه چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن روسیه را به نقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) که تولید و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را ممنوع می‌کند، در نتیجه استفاده از ماده خفه‌کننده کلروپیکرین علیه سربازان اوکراینی متهم کرد. .

ما علاوه بر ارزیابی خود مبنی بر استفاده روسیه از عوامل کنترل شورش، این تصمیم را می گیریم [tear gas] به عنوان روشی برای به راه انداختن جنگ در اوکراین، همچنین در نقض CRC. در این بیانیه آمده است: استفاده از چنین مواد شیمیایی یک حادثه مجزا نیست و احتمالاً به دلیل تمایل نیروهای روسی برای بیرون راندن نیروهای اوکراینی از مواضع مستحکم و دستیابی به موفقیت تاکتیکی در میدان نبرد است.

کلروپیکرین در طول جنگ جهانی اول به عنوان گاز سمی مورد استفاده قرار گرفت، اما اکنون بیشتر در کشاورزی به عنوان حشره کش استفاده می شود. «عامل خفگی» که دیگر برای استفاده نظامی تأیید نشده است، عمدتاً با استنشاق صدمات ایجاد می کند. بینی، گلو و به خصوص ریه ها را تحریک می کند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی مدعی است: «هنگام استنشاق، این مواد باعث می‌شود آلوئول‌ها، کیسه‌های هوایی در ریه‌ها، مایع آزاد کنند و قربانیان را غرق کنند.

پرسنل نظامی گارد ملی اوکراین در 29 فوریه 2024 در منطقه خارکف اوکراین آموزش یورش به سنگرهای دشمن با استفاده از ابزارهای شبیه سازی شده را طی جنگ بین روسیه و اوکراین می گذرانند.

آناتولی آناتولی گتی ایماژ

در ماه فوریه، اوکراین روسیه را به استفاده از سلاح های شیمیایی در بیش از 200 حمله در میدان جنگ تنها در ماه ژانویه متهم کرد. روسیه این اتهامات را رد کرد و به نوبه خود اوکراین را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرد. هیچ یک از آنها مدرکی برای ادعای خود ارائه نکردند، اگرچه سربازان از جراحات شیمیایی شکایت داشتند.

استفاده از CS یا گاز اشک آور نیز به عنوان یک روش جنگی ممنوع است. دوباره هر دو یکدیگر را به استفاده از گاز اشک آور در درگیری متهم کردند.

ایالات متحده گفت که استفاده روسیه از چنین تسلیحاتی نشان دهنده “بی اعتنایی مداوم” این کشور به تعهداتش تحت کنوانسیون CWC است، یک معاهده جهانی که تولید، انباشت و استفاده از سلاح های شیمیایی را ممنوع می کند.

روسیه یکی از 193 کشوری است که این کنوانسیون را تصویب کرده است که از امضاکنندگان می‌خواهد ذخایر سلاح‌ها و تأسیسات شیمیایی ممنوعه خود را اعلام کنند و به دنبال نابودی این ذخایر باشند.

وزارت امور خارجه با اشاره به مسمومیت ادعایی دولت مخالفان کرملین با استفاده از عامل اعصاب نوویچوک گفت که ادامه استفاده از چنین سلاح‌هایی «از همان نقطه عملیات مسموم کردن الکسی ناوالنی و سرگئی و یولیا اسکریپال با عامل اعصاب نوویچوک ناشی می‌شود. ماده عامل اعصاب در سال های اخیر روسیه دخالت خود در این حوادث را رد می کند.

ماسک گازی که توسط سربازان روسی استفاده می‌شود، در میان زباله‌های محل دفن زباله شهرداری خرسون در 22 نوامبر 2022 در خرسون، اوکراین دیده می‌شود. U

کریس مک گراث | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

ایالات متحده گفت که شامل سه نهاد دولتی روسیه است که “با برنامه های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی روسیه مرتبط هستند و چهار شرکت روسی که از چنین نهادهایی حمایت می کنند.”

وزارت خزانه داری به طور جداگانه تحریم هایی را علیه سه نهاد و دو فرد “درگیر در تهیه کالا برای موسسات نظامی دخیل در برنامه های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی روسیه” اعمال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید