لیبل تیلور سوئیفت UMG با قرارداد مجوز با TikTok موافقت کرد و به دشمنی پایان داد


تیلور سویفت در شصت و ششمین مراسم سالانه جوایز گرمی در Crypto.com Arena در 4 فوریه 2024 در لس آنجلس، کالیفرنیا شرکت می کند.

نیلسون بارنارد | گتی ایماژ

گروه موسیقی جهانیلیبل هنرمندان برتر موسیقی، از جمله تیلور سویفت، قرارداد مجوز جدیدی با TikTok منعقد کرده است و به اختلافات بین دو شرکت پایان می دهد.

در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه، UMG اعلام کرد که قرارداد صدور مجوز، موسیقی هنرمندانش را به TikTok باز می‌گرداند.

سی‌ان‌بی‌سی تأیید کرد که از صبح پنجشنبه، چندین آهنگ تیلور سویفت، از جمله آهنگ‌هایی از آلبوم جدید ستاره پاپ، The Tortured Poets Department، بر روی پلتفرم بازسازی شده‌اند.

در اوایل سال جاری، TikTok آهنگ‌های هنرمندانی را که با UMG امضا شده بودند، پس از اینکه دو طرف در توافقنامه جدید مجوز محتوا به توافق نرسیدند، برداشت و باعث اختلاف عمومی شد. موسیقی هنرمندانی از جمله سویفت و دریک در TikTok که متعلق به غول اینترنتی چینی ByteDance است، در دسترس نیست.

UMG TikTok را به قلدری و ارعاب در طول مذاکرات قرارداد متهم کرد و ادعا کرد که TikTok به هنرمندان و ترانه سرایان خود پیشنهاد پرداخت “با نرخی است که کسری از آنچه پلتفرم های اجتماعی بزرگتر در شرایط مشابه می پردازند” است.

در قلب این اختلاف، ادعایی وجود داشت مبنی بر اینکه TikTok به پلتفرم خود اجازه داده است تا با استفاده از آهنگ‌های غیرمجاز تولید شده توسط هوش مصنوعی، مالکیت معنوی هنرمندان را تضعیف کند. UMG ادعا کرد که پلتفرم رسانه های اجتماعی “مملو از پست های تولید شده توسط هوش مصنوعی” است.

هدف قرارداد جدید بین UMG و TikTok افزایش دستمزد برای ترانه سراها و هنرمندان، فراهم کردن فرصت هایی برای ارتقای رکوردهای آنها و معرفی “حفاظت های پیشرو در صنعت” در مورد هوش مصنوعی مولد است.

لوسیان گرانج، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل UMG، گفت: توافق جدید “بر ارزش موسیقی، اولویت هنر انسان و رفاه جامعه خلاق تاکید می کند.”

“ما مشتاقانه منتظر همکاری با تیم TikTok هستیم تا از هنرمندان و ترانه سرایان خود دفاع کنیم و ضمن پیشبرد درآمدزایی از موسیقی اجتماعی، نوآوری را در تعامل با طرفداران ایجاد کنیم.”

Shou Zi Chew، مدیر عامل TikTok، گفت: این پلتفرم متعهد است که با هم کار کند تا ارزش، کشف و تبلیغ را برای همه هنرمندان و ترانه سرایان بزرگ UMG ایجاد کند.

TikTok و UMG اعلام کردند که تلاش خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که توسعه هوش مصنوعی در صنعت موسیقی از هنرمندان محافظت می کند و آنها به اندازه کافی برای محتوای خود غرامت دریافت می کنند.

TikTok همچنین با UMG همکاری خواهد کرد تا موسیقی های تولید شده توسط هوش مصنوعی غیرمجاز را از پلتفرم خود حذف کند و ابزارهایی را برای بهبود انتساب هنرمندان و ترانه سراها پیاده سازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید