محافظه کاران حاکم بریتانیا با نزدیک شدن به انتخابات عمومی یک شکست محلی دیگر را متحمل می شوند


نماینده جدید حزب کارگر برای بلکپول جنوبی کریس وب (C) به اعلام پیروزی خود در مرکز شمارش آرا در بلکپول، شمال غربی انگلستان، در 3 مه 2024 در جریان انتخابات میان دوره ای بلکپول جنوبی واکنش نشان می دهد.

اولی روسری | Afp | گتی ایماژ

حزب محافظه کار به رهبری ریشی سوناک، رهبر بریتانیا، در انتخابات محلی که یک شبه برگزار شد، متحمل خسارات سنگین شد، که نشانگر احساسات پیش از رای گیری ملی در اواخر سال جاری است.

حزب مخالف کارگر در انتخابات میان‌دوره‌ای در بلکپول پیروز شد و کرسی را از محافظه‌کاران گرفت. کریس وب، نماینده جدید حزب کارگر، رقیب محافظه کار خود دیوید جونز را با اختلاف قابل توجهی 26 درصد شکست داد. در جایگاه سوم حزب اصلاحات بریتانیا قرار گرفت که توسط نایجل فاراژ حامی برگزیت تأسیس شد.

انتخابات میان‌دوره‌ای در شهر شمالی پس از آن برگزار شد که اسکات بنتون، نماینده سابق محافظه‌کار، پس از دستگیری او در حال پیشنهاد لابی کردن پول از طرف سرمایه‌گذاران قمار، از عضویت در حزب تعلیق شد.

کایر استارمر، رهبر حزب کارگر بیانیه ای صادر کرد در پلتفرم رسانه اجتماعی X که “نوسان به سمت کارگر در بلکپول جنوبی تاریخی است”.

وی افزود: “بریتانیا به تغییر نیاز دارد. زمان برگزاری انتخابات عمومی فرا رسیده است.”

آنجلا ریچاردسون، معاون رهبر حزب محافظه‌کار، به بی‌بی‌سی گفت که این نتیجه “غیر منتظره” نبود، به ویژه با توجه به شرایط پیرامون انتخابات میان‌دوره‌ای.

در انتخابات محلی کوچکتر در سراسر انگلستان، حزب کارگر نیز به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت. کنترل چهار شورا – هارتلپول، توروک، ردیچ و راشمور- را به دست گرفت در حالی که محافظه‌کاران سه شورا را از دست دادند. نتایج هیئت مدیره همچنان در انتظار است.

این آرا احتمالا آخرین آزمون سیاسی مهم برای حزب سوناک پیش از انتخابات عمومی خواهد بود. هنوز تاریخی برای رای گیری تعیین نشده است، اگرچه قرار است تا 28 ژانویه 2025 برگزار شود و نخست وزیر در ژانویه گفت که “حدس کاری” او این بود که در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود.

انتخابات میان‌دوره‌ای روز پنج‌شنبه یازدهمین انتخاباتی بود که حزب محافظه‌کار از زمان انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ شکست خورد.



دیدگاهتان را بنویسید