نشست برکشایر هاتاوی 2024 روز شنبه برگزار خواهد شد. در اینجا نحوه تماشا آمده است


وارن بافت قبل از نشست سالانه آنها در اوماها، نبراسکا در 3 می 2024 با سهامداران برکشایر هاتاوی صحبت می کند و با آنها ملاقات می کند.

دیوید آ. گروگان

وقتی وارن بافت شروع به کار کرد برکشایر هاتاویدر جلسه سالانه سهامداران در روز شنبه، غیبت چارلی مانگر در ذهن همه خواهد بود.

حدود 30000 سهامدار مشتاق در اوماها برای چیزی که “ووداستاک برای سرمایه داران” نامیده می شود گرد هم می آیند. بدون این همه‌گیری، این اولین مورد بدون مانگر، شریک قدیمی بافت است که در نوامبر حدود یک ماه قبل از تولد 100 سالگی‌اش درگذشت.

دیوید کاس، استاد مالی دانشگاه مریلند و سهامدار برکشایر که در بیش از 20 نشست سالانه شرکت کرده است، گفت: «امسال تنها یک کمدین در جلسه حضور خواهد داشت. ما بگوییم مبنایی جدی تر و کم طنز وجود خواهد داشت.»

نشست سالانه به طور انحصاری از CNBC و به طور زنده از CNBC.com پخش خواهد شد. پوشش ویژه ما از ساعت 9:30 صبح به وقت شرقی شنبه آغاز خواهد شد. برای اولین بار، برکشایر فیلم نشست سالانه خود را پخش خواهد کرد، که قبلاً همیشه فقط برای شرکت کنندگان در اوماها اختصاص داده شده بود. بسیاری بر این باورند که کنسرت امسال ادای احترامی واضح به مانگر خواهد بود.

نایب رئیس عملیات غیر بیمه گرگ آبل، جانشین تعیین شده بافت، بعدازظهر جای مانگر را خواهد گرفت و به سؤالات سهامداران پاسخ می دهد. نایب رئیس عملیات بیمه آجیت جین در جلسه صبح به بافت، مدیرعامل و آبل خواهد پیوست. بافت گفت که انتظار دارند 40 تا 60 سوال در روز شنبه باشد.

استیو چک، مدیرعامل چک کپیتال مدیریت و یکی از سهامداران قدیمی برکشایر، گفت: “بدون چارلی، لحن جلسه قطعا بسیار متفاوت خواهد بود.” او کسی بود که آن را واقعا خنده دار کرد. به دوران گذار نزدیک و نزدیکتر می شود، بنابراین دیدن آجیت و گرگ روی صحنه بسیار عالی است.

وارن بافت و چارلی مانگر در یک کنفرانس خبری در جریان جلسه سهامداران برکشایر هاتاوی، 30 آوریل 2022.

CNBC

فلسفه سرمایه‌گذاری مانگر در همان اوایل بر بافت تأثیر گذاشت و مجموعه عظیم 860 میلیارد دلاری را که امروز برکشایر است، ایجاد کرد. نسل های زیادی از سرمایه گذاران نیز از صراحت و شوخ طبعی علامت تجاری مانگر که به ندرت در وال استریت یافت می شود، قدردانی کرده اند.

در هر صورت، وقتی اوراکل اوماها در کمتر از چهار ماه 94 ساله شود، دریای طرفداران بافت از خرد عامیانه او بیشتر قدردانی خواهند کرد.

در اینجا چند موضوع مهم وجود دارد که سهامداران می خواهند با بافت در مورد آنها صحبت کنند:

  • تورم: اخیراً فشارهای قیمتی بدون تغییر بوده است. تورم چه تأثیری بر تجارت برکشایر دارد؟ کدام کسب و کارها بیشترین آسیب را می بینند (و کمک می کنند)؟
  • یک سیب: چرا برکشایر سهام خود را در اپل در سه ماهه چهارم کاهش داد؟ با توجه به مشکلات چین و اخبار اخیر مبنی بر خرید سهام غول پیکر 110 میلیارد دلاری، سرمایه گذاران به دنبال چشم انداز بافت در مورد سهام فناوری خواهند بود.
  • انتخاب مخفی سهام: برکشایر برای دو فصل متوالی اقدام به خرید سهام مالی کرده است. این چیه؟
  • ثبت پول: آیا بافت قصد دارد از سطح پولی خود استفاده کند؟
  • تاخیر بازخرید: اگر سهام برکشایر در سال جاری وضعیت بهتری داشته باشد، آیا بافت به کاهش برنامه بازخرید خود ادامه خواهد داد؟
  • زندگی پس از بافت: درباره طرح جانشینی برکشایر بیشتر بدانید.

نظر ماکرو

نشست سالانه در زمان دشواری برای بازارها برگزار می شود زیرا افزایش تورم برنامه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال جاری را مختل می کند. در حالی که مدیر عامل برکشایر بر اساس سرفصل های روزانه تصمیمات سرمایه گذاری نمی گیرد، سرمایه گذاران هنوز مشتاق شنیدن هرگونه اظهار نظر و توصیه بازار از جانب بن گراهام، پدر سرمایه گذاری ارزشی هستند.

کاس درباره برکشایر گفت: «آنها زمان سرمایه گذاری خود را تعیین نمی کنند. «اقتصاد در چرخه هایی قرار می گیرد. آنها به طور کامل چرخه ها را نادیده می گیرند. آنها برای بلندمدت سرمایه گذاری می کنند و واقعاً کارهایی را که فدرال رزرو انجام می دهد تا حد زیادی نادیده می گیرند. من فکر می کنم این پاسخ او خواهد بود.”

یک سیب

سهامداران ممکن است نیاز به توضیح داشته باشند که چرا برکشایر حدود 10 میلیون سهام اپل (1٪ از سهام عظیم خود) را در سه ماهه چهارم فروخت. در پایان سال 2023، برکشایر 905،560،000 سهام سازنده آیفون را به ارزش بیش از 174 میلیارد دلار در اختیار داشت و بیش از 40 درصد از سبد سهام را به خود اختصاص داد.

این حرکت برای بسیاری تعجب آور بود زیرا اپل سال ها سهام مورد علاقه بافت بوده است و او حتی از این غول فناوری به عنوان دومین تجارت مهم خود پس از خوشه بیمه برکشایر نام برد. علاوه بر این، آخرین باری که بافت این نرخ را کاهش داد، اعتراف کرد که «احتمالاً یک اشتباه بوده است».

پس از اینکه این شرکت اعلام کرد که هیئت مدیره آن اجازه خرید 110 میلیارد دلاری سهام را داده است، سهام این سازنده آیفون در روز جمعه به شدت افزایش یافت. با این حال، اپل از کاهش فروش کلی و فروش آیفون خبر داد.

نگهداری مخفی

احتمال کمی وجود دارد که بافت هویت سهام بانکی مرموزی را که برکشایر برای دو فصل متوالی خریداری کرده است، فاش کند.

در سه ماهه سوم و چهارم سال 2023، برکشایر از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواست تا اطلاعات مربوط به یک یا چند مورد از دارایی های خود را محرمانه نگه دارد. بسیاری گمانه زنی کردند که خرید محرمانه ممکن است سهام این بانک باشد، زیرا ارزش این مجموعه سهام بانکی، بیمه و مالی به حدود 2.37 میلیارد دلار افزایش یافت.

چک گفت: “او تا جایی که ممکن است دیرتر نظر خواهد داد… چارلی تنها کسی است که هر از گاهی آن را از دست می دهد. این اتفاق برای وارن نخواهد افتاد.”

تداوم

جانشینی برکشایر ممکن است در مرکز این ملاقات پس از مرگ مانگر باشد. آبل در سال 2021 پس از اینکه مانگر ناخواسته این کشف را انجام داد، به عنوان جانشین بافت شناخته شد.

آبل بر بسیاری از امپراتوری گسترده برکشایر، از جمله انرژی، راه آهن و خرده فروشی نظارت داشت. بافت قبلا فاش کرده بود که آبل بیشتر مسئولیت های برکشایر را بر عهده گرفته است.

با این حال، سوالاتی در مورد اینکه چه کسی در تخصیص سرمایه برکشایر کمک خواهد کرد، و همچنین نقش مدیران سرمایه گذاری بافت، تد وشلر و تاد کامبز، که همچنین مدیرعامل Geico است، باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید