هوپ هیکس، دستیار ارشد سابق، با شروع بازجویی گریه می کند


دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در حالی که در کنار هوپ هیکس، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در خارج از دفتر بیضی شکل ایستاده است، هنگام خروج از کاخ سفید برای سفر به کلیولند، اوهایو، در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، 29 مارس 2018 واکنش نشان می دهد. عکس گرفته شده در 29 مارس 2018.

کارلوس باریا | رویترز

هوپ هیکس، دستیار ارشد سابق ارتباطات کاخ سفید، روز جمعه در حالی که وکیل دونالد ترامپ شروع به بازجویی متقابل از شهادت او در محاکمه رئیس جمهور سابق کرد، در جایگاه شاهدان گریه کرد.

هیکس و هیئت منصفه برای مدت کوتاهی سالن دادگاه را ترک کردند در حالی که او به هوش آمد.

این طغیان عاطفی در آغاز زمان وکلا برای بازجویی از هیکس، که در چند قدمی رئیس سابقش در دادگاه عالی منهتن ظاهر شد، رخ داد.

دادستان ها از هیکس درباره نوار بدنام «دسترسی به هالیوود» که هفته ها قبل از روز انتخابات، مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 ترامپ را تهدید می کرد، بازجویی کردند.

هیکس شهادت داد: «همه در شوک بودند.

هیکس، دستیار ارشد مطبوعاتی کمپین در آن زمان، زمانی که ایمیلی از واشنگتن پست در 7 اکتبر 2016 دریافت کرد، گفت که او “بسیار نگران” بود که در آن از واشنگتن پست خواسته بود درباره نواری که ترامپ درباره رفتار جنسی خود می بالید، نظر بدهد. رفتار نادرست

طبق شهادت او، هیکس نگران «محتوای ایمیل» و «کمبود زمان برای پاسخگویی» بود.

او گفت که به دیگر رهبران کمپین از جمله جیسون میلر، دیوید باس، کلیان کانوی و استیو بنن اطلاع داده است. او نوشت که استراتژی اولیه باید این باشد که آنها «برای اطمینان باید به ضبط گوش کنند» و «انکار، انکار، انکار».

وقتی ترامپ متن ضبط شده را خواند، گفت: «این چیزی نیست که من بگویم.»

هیکس در بازجویی کوتاهی به وکیل ترامپ گفت که او در زمان حضورش در کاخ سفید هیچ دخالتی در شیوه های ثبت سوابق سازمان ترامپ نداشته است.

این نوار بخش مهمی از پرونده علیه ترامپ است که متهم به جعل سوابق به عنوان بخشی از طرحی برای سرکوب اطلاعات مخرب در مورد او در آستانه انتخابات 2016 است.

کیت دیویدسون، وکیل مدافع، روز سه‌شنبه شهادت داد که این نوار مورد توجه رسانه‌ها در مورد ادعای استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های پورن، مبنی بر داشتن رابطه جنسی با ترامپ در زمانی که ترامپ سال‌ها پیش ازدواج کرده بود، ایجاد کرد.

“من فکر می کنم زودتر، زودتر [the] دیویدسون که نماینده دنیلز بود و به پرداخت 130000 دلار به او کمک کرد، گفت: «تا آنجا که من متوجه شدم علاقه بسیار کمی به نوار «دسترسی به هالیوود» وجود داشت.

هیکس 35 ساله، ریشه های عمیقی در زندگی تجاری و سیاسی ترامپ دارد و در بسیاری از رسوایی هایی که کمپین و دوره ریاست جمهوری ترامپ را مشخص کرده است، دست داشته است. او قبل از اینکه در اوایل سال 2015 به عنوان سخنگوی کمپین ترامپ منصوب شود، برای سازمان ترامپ کار می کرد. هیکس در چهار سال حضور ترامپ در کاخ سفید برای ترامپ کار می کرد.

هیکس که تحت احضاریه در دادگاه عالی منهتن حاضر شد، شهادت داد که از تابستان یا پاییز 2022 با ترامپ صحبت نکرده است.

شهادت او به دنبال شهادت هشت شاهد دیگر از جمله دیویدسون است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2016 قراردادهای شش رقمی با دنیلز و مدل سابق پلی بوی کارن مک دوگال انجام داد.

ترامپ به 34 مورد جعل اسناد تجاری مرتبط با پرداخت دانیلز متهم است. الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، ترامپ را متهم می کند که به طور غیرقانونی تلاش می کند با خرید و سرکوب اطلاعات مخرب درباره او، بر انتخابات تأثیر بگذارد.

روز پنجشنبه، قاضی خوان مرکانت جلسه دادرسی در مورد اینکه آیا ترامپ یک بار دیگر حکم تهوع را نقض کرده است که او را از صحبت در مورد اعضای هیئت منصفه، شاهدان و سایر شرکت کنندگان در دادگاه منع کرده است، برگزار کرد.

مرچن تاکنون 9 بار ترامپ را به دلیل نقض محدودیت های سخنرانی خود تحت تعقیب قرار داده است. قاضی ترامپ را حداکثر 9000 دلار جریمه کرد و به او هشدار داد که تخلفات بعدی ممکن است او را به زندان بیاندازد. در جلسه روز پنج‌شنبه، دادستان‌ها به چهار مورد ادعای نقض فرمان گاف توسط ترامپ اشاره کردند، اگرچه آنها گفتند که قصد ندارند او را زندانی کنند.

Merchan هنوز درباره تخلفات ادعایی اضافی تصمیم نگرفته است.

درباره محاکمه پولشویی ترامپ بیشتر بخوانید

در طی دو روز شهادت، دیویدسون درباره کار خود با National Enquirer و مایکل کوهن، وکیل آن زمان ترامپ، برای انجام معاملات پولی بی سر و صدا صحبت کرد و در این فرآیند نحوه عملکرد روزنامه ها در تعقیب داستان های ترسناک را روشن کرد.

دیوید پکر، مدیر عامل سابق ناشر Enquirer، کار خود را در شهادت های قبلی دادگاه به عنوان “ژورنالیستی چک چک” توصیف کرد و گفت که او این معاملات را انجام داده است که می داند در تلاش برای کمک به ترامپ در انتخابات است.

شبی که ترامپ در انتخابات پیروز شد، دیویدسون به سردبیر وقت انکوایرر نوشت: «ما چه کار کردیم؟»

او روز پنجشنبه گفت که این متن “نوعی طنز چوبه دار” است. اما او افزود که او و سردبیر دیلن هاوارد در آن زمان فهمیده بودند که “فعالیت های ما ممکن است به نوعی به کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ کمک کرده باشد.”

در جریان بازجویی متقابل، وکیل ترامپ تاکید کرد که دیویدسون هرگز ترامپ را ملاقات نکرده یا با او صحبت نکرده است و تمام اطلاعات او از نامزد ریاست جمهوری آن زمان دست دوم بوده است.

پس از اینکه دیویدسون جایگاه شاهد را ترک کرد، دادستان با داگلاس داوز، یک تحلیلگر پزشکی قانونی از دفتر براگ تماس گرفتند که یافته های خود را از تلفن کوهن به تفصیل شرح داد.

اعضای هیئت منصفه صدای ضبط شده‌ای از ترامپ شنیدند که از کوهن می‌پرسید: «پس برای این چه چیزی باید بپردازیم – 150؟» و به وکیل خود دستور «پرداخت نقدی» داد. شرکت پکر در آن زمان، امریکن مدیا، 150000 دلار به مک‌دوگال برای حقوق شکایت جدیدش در یک طرح ادعایی گرفتن و کشتن برای دفن داستان پرداخت کرد.

این موارد انحصاری CNBC PRO را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید