وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی می گوید مداخله در ین ممکن است ضروری باشد


شونیچی سوزوکی وزیر دارایی ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور در نشست G7 وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی در توکی مسه در نیگاتا، ژاپن، شنبه، 13 می 2023 صحبت می کند.

استخر | از طریق رویترز

شونیچی سوزوکی وزیر دارایی ژاپن روز جمعه از مداخلات ارزی سیاستمداران کشورش حمایت کرد. ین در جهت های شدیدی حرکت کرد که شروع به تأثیرگذاری بر خانوارها و شرکت ها کرد.

او در نشست سالانه بانک توسعه آسیایی در تفلیس، گرجستان، در گفتگو با خبرنگاران گفت که مطلوب است نرخ ارز به طور پیوسته حرکت کند.

او در ترجمه به دن مورفی از CNBC گفت: «اگر حرکت بیش از حد وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد که آن را هموار کنید.

یک استراتژیست در مورد چشم انداز ین ژاپن بحث می کند

وزیر دارایی در پاسخ به این سوال که آیا سطوح فعلی ین مناسب است یا خیر از اظهار نظر خودداری کرد. وی همچنین در مورد اینکه آیا وزارت متبوعش اخیرا در بازار ارز در میان گمانه زنی های شدید دخالت کرده است یا خیر، اظهار نظری نکرد.

روز چهارشنبه، این ارز بیش از 2 درصد تقویت شد و حدود 153 برابر شد دلاربه گفته برخی از تحلیلگران بازار که احتمالاً ناشی از مداخله بوده است. مقامات ژاپنی هنوز بیانیه ای رسمی مبنی بر تایید نقش خود در حمایت از ارز صادر نکرده اند.

نیکلاس اسمیت، استراتژیست ژاپن در CLSA در اوایل این هفته به CNBC گفت: «دولت از افشای اینکه آیا آنها مداخله کرده اند یا نه خودداری کرده است، اما من فکر نمی کنم خیلی ها در آن شک کنند.

ضعیف شدن ین در برابر دلار می تواند با افزایش هزینه واردات به اقتصاد آسیب برساند و اظهارات سوزوکی در روز جمعه شواهد بیشتری را نشان می دهد که سیاست گذاران به دقت نرخ ارز را زیر نظر دارند.

ین در برابر 152.85 معامله شد دلار عصر جمعه به وقت آسیا در چند دهه گذشته، در حالی که سایر بانک های مرکزی جهانی سیاست های خود را سخت تر کرده اند، ژاپن به استراتژی بسیار سست خود پایبند بوده است.

این استراتژیست می گوید شکی نیست که ژاپن در ین دخالت کرده است

– شریاشی سانیال از CNBC در این مقاله مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید