برکشایر هاتاوی وارن بافت سرمایه گذاری اپل خود را در سه ماهه اول 13 درصد کاهش داد.


وارن بافت قبل از جلسه سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی در اوماها، نبراسکا، در 3 می 2024 صحبت می کند.

دیوید آ. گروژن | CNBC

اوماها، نب – برکشایر هاتاوی وارن بافت غول را بریده است یک سیب در سه ماهه اول پیشنهاد داد زیرا اوراکل اوماها به کاهش پیشنهاد مورد علاقه خود ادامه داد.

برکشایر هاتاوی در گزارش سود سه ماهه اول خود اعلام کرد که سهام اپل 135.4 میلیارد دلار است که نشان دهنده حدود 790 میلیون سهم است. این به معنای کاهش حدود 13 درصدی سهم است. اپل همچنان بزرگترین هولدینگ برکشایر در پایان سه ماهه بود.

این دومین سه ماهه متوالی است که کنگلومرا مستقر در اوماها سهام خود را در سازنده آیفون کاهش می دهد. در سه ماهه چهارم، این شرکت حدود 10 میلیون سهم اپل (تنها 1 درصد از سهم عظیم خود) را فروخت. این اعلام، زمانی که تغییر در قیمت سهام اپل را فاکتور می گیریم، به این معنی است که برکشایر حدود 116 میلیون سهم فروخته است.

بافت پس از آن که یکی از مدیران سرمایه‌گذاری‌اش، تد وشلر یا تاد کامبز، سال‌ها پیش او را متقاعد کرد که این سهام را بخرد، از طرفداران بزرگ اپل شد. بافت حتی از این غول فناوری به عنوان دومین تجارت مهم خود پس از خوشه بیمه برکشایر نام برد.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

یک سیب

بسیاری حدس می زدند که نماد سرمایه گذاری 93 ساله به دلیل نگرانی های ارزش گذاری، رتبه هلدینگ محبوب خود را کاهش داده است. سهام اپل در سال 2023 به میزان 48 درصد افزایش یافته است زیرا سهام شرکت های فناوری بزرگ در بازار پیشرو هستند. اپل در اوج رشد، سبد سهام برکشایر را افزایش داد و 50 درصد از آن را از آن خود کرد. سهام با بیش از 27 برابر سود آینده معامله می شود.

سهام این سازنده آیفون هفته گذشته پس از اینکه این شرکت اعلام کرد که هیئت مدیره آن مجوز خرید 110 میلیارد دلاری سهام را صادر کرده است، به شدت افزایش یافت که بزرگترین خرید در تاریخ این شرکت است. با این حال، اپل از کاهش فروش کلی و فروش آیفون خبر داد. در میان نگرانی ها در مورد چگونگی احیای رشد، سهام امسال بیش از 4 درصد سقوط کرده است.

بی سابقه نیست که مدیر عامل برکشایر پیشنهاد خود را برای اپل تعدیل کرده است. او بخشی از سهام را در سه ماهه چهارم سال 2020 فروخت، اما بافت در آن زمان اعتراف کرد که «احتمالاً اشتباه بوده است». همچنین، برای بافت غیرعادی است که موقعیتی را که بسیار رشد کرده است کاهش دهد.

حتی پس از فروش، برکشایر همچنان بزرگترین سهامدار اپل خارج از تامین کنندگان صندوق های قابل معامله در بورس است.

دیدگاهتان را بنویسید