وارن بافت می گوید که برکشایر هاتاوی در حال بررسی سرمایه گذاری در کانادا است


وارن بافت قبل از نشست سالانه آنها در اوماها، نبراسکا در 3 می 2024 با سهامداران برکشایر هاتاوی صحبت می کند و با آنها ملاقات می کند.

دیوید آ. گروژن | CNBC

اوماها، نب – وارن بافت این را گفت برکشایر هاتاوی به دنبال سرمایه گذاری در کانادا

او روز شنبه در یک میدان پر از سرمایه گذار گفت: «ما به هیچ وجه از سرمایه گذاری در کانادا احساس ناراحتی نمی کنیم. “در واقع، ما در حال حاضر به دنبال یکی هستیم.”

این سرمایه گذار میلیاردر در گذشته در کشور شرط بندی کرده است. او قبلاً یک موقعیت تقریباً 300 میلیون دلاری در هوم کپیتال گروپ داشت که سرمایه گذاران آن را به عنوان رای اعتماد به پذیره نویس مشکل وام مسکن کانادایی می دانستند.

اوراکل اوماها در جلسه سالانه سهامداران خود گفت که انتظار ندارد شرط‌بندی قابل توجهی در خارج از ایالات متحده انجام دهد و گفت که سرمایه‌گذاری‌های اخیرش در خانه‌های تجاری ژاپن استثنا قانع‌کننده‌ای است. اما بافت به شباهت‌های عملیات بین کانادا و ایالات متحده اشاره کرد

بافت گفت: «کشورهای زیادی وجود دارد که ما اصلاً آنها را درک نمی کنیم. بنابراین کانادا، داشتن یک اقتصاد بزرگ، نه به اندازه ایالات متحده، بلکه یک اقتصاد بزرگ که در آن احساس اطمینان از کار کردن در آنجا داشته باشید، عالی است.

بافت شرکت خاصی را که در شمال مرز به آن نگاه می کند، یا دولتی یا خصوصی بودن آن را فاش نکرد.

بافت گفت: بدیهی است که تعداد شرکت های بزرگ به اندازه ایالات متحده وجود ندارد. چیزهایی وجود دارد که ما واقعاً می‌توانیم به خوبی انجام دهیم تا کانادا بتواند از مشارکت برکشایر سود ببرد.»

کانادا شاخص ترکیبی S&P/TSX امسال حدود 5 درصد افزایش داشته است. اقتصاد دارای صنایع مالی و کالایی بزرگ است.

جلسه سهامداران برکشایر هاتاوی به طور انحصاری از CNBC و به صورت زنده از CNBC.com پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید