در فرودگاه های ایالات متحده، بانک ها باشگاه های مسافرتی نخبه را با شعبه ها ترکیب می کنند


نیکولت نلسون پرواز برگشت خود به فیربنکس را در حالی که به سمت دروازه فرودگاه بین‌المللی سینسیناتی/نورترن کنتاکی (CVG) می‌دوید از دست داد. به دلیل مشکلات سلامتی، او به دروازه نرسید و شب را در بیمارستان سینسیناتی گذراند. روز بعد او بهبود یافت و منتظر پرواز خود به خانه بود، اما بارها به تعویق افتاد.

بنابراین نلسون ساعت‌های استراحت خود را در یک اتاقک آرام در مکانی بعید – یک بانک – در انتظار پرواز و اتلاف وقت خود در دستگاه‌های الکترونیکی گذراند.

نلسون گفت: “واقعاً ساکت بود و این چیزی بود که من به آن نیاز داشتم.”

Fifth Third Bank زمانی که ماه گذشته شعبه 40 ساله CVG خود را به عنوان یک سالن ترکیبی و مرکز اعتباری تغییر نام داد، سعی کرد این نوع از مسافران را جذب کند. مسافران خسته و کارآفرینان پرمشغله به دنبال نقاط برجسته بانک به دور از سر و صدای فرودگاه هستند، در حالی که مسافران شرکتی از این مرکز برای انجام کارهای بیشتر استفاده می کنند.

لیزا اسلوکام، مدیر شعبه فرودگاه پنجم بانک سوم، به یاد می آورد: «یک زن می خواست دفتر من را برای کار اجاره کند. اسلوکام این زن را به گزینه های دیگر در بخش ارجاع داد.

سایر مشتریان از بانک صرفاً به صورت معاملاتی استفاده می کنند. اخیرا هانا تلن و مادرش اشلی تلن در حال عبور از اسپانیا بودند و برای انتقال ارز در آنجا توقف کردند.

اشلی تلن در حالی که دلار را به یورو تبدیل می کرد، گفت: «من مکان مرکزی را دوست دارم.

این مرکز در ترمینال B است، اما پیچ و خم از تراموا، پیاده روهای متحرک و میدان‌هایی برای رفتن به ترمینال B وجود دارد، و پشت امنیت TSA قرار دارد، بنابراین شعبه مشتریان را از خیابان دور نمی‌کند.

بانک پنجم و سوم اولین موسسه مالی نیست که فضای سالن فرودگاه را ایجاد می کند. کپیتال وان شعبه خود را در فرودگاه بین المللی دالس در واشنگتن دی سی در سال 2020 تعطیل کرد، به جای آن “سالن های فرودگاهی” را برای دارندگان کارت در دالس و همچنین مکان های مشابه در فرودگاه های دنور و دالاس ایجاد کرد. سالن‌ها همان امکاناتی را ارائه می‌کنند که یک باشگاه پاداش خطوط هوایی است، اما فقط برای دارندگان کارت Capital One است و بانکداری مانند شعبه پنجم و سوم CVG بخشی از تجربه نیست.

سالن Capital One در فرودگاه بین المللی دالس در واشنگتن دی سی

پایتخت یکی است

به گفته میندی کرشنر، مدیر ارشد ارتباطات CVG، اگر CVG یک شهر بود، در اکثر روزها چهارمین یا پنجمین شهر بزرگ در کنتاکی بود و به گفته میندی کرشنر، مدیر ارشد ارتباطات CVG، روزانه 16000 کارگر در پردیس فرودگاه به کار می‌رفتند و سالانه 9 میلیون مسافر از گیت‌ها عبور می‌کردند. این تعداد زیادی از مشتریان بالقوه بانک است. با این حال، شعب بانک های فرودگاهی با خدمات کامل، نادری نسبی هستند، که در محیط خرده فروشی که اغلب بیشتر شبیه یک مرکز خرید مجلل است تا یک ترمینال، شگفت آور است.

اتحادیه اعتباری Wings دارای یک شعبه کوچک با خدمات کامل در Minneapolis-St. برنت اندرسون، معاون بازاریابی فرودگاه بین‌المللی پل و وینگز گفت که این شعبه بیشتر بر خدمات رسانی به تعداد زیادی از کارکنان فرودگاه که عضو هستند تا مسافران متمرکز است. با این حال وی اضافه می کند که از نظر دید و تبلیغات حتی با کرایه فرودگاهی بالاتر، یک شعبه بی دردسر است.

اندرسن با اذعان به عضویت جدید فصل گفت: «ما باید برای تبلیغات دیگر هزینه بیشتری بپردازیم تا در معرض آن قرار بگیریم.

برای Fifth Third Bank و چندین بازیگر خرده‌فروشی دیگر، شعب فرودگاه‌ها چیزی بیش از تبلیغات گران‌قیمت برند هستند (اگرچه این قطعاً بخشی از جذابیت است). آنها همچنین مراکز مالی عملکردی هستند و در عصر دیجیتال که شعب بانک‌ها تحت نظارت هستند، برخی از شرکت‌های مالی روی فرودگاه‌ها به‌عنوان مکانی قابل دوام و قابل مشاهده برای حفظ زونا شرط‌بندی می‌کنند.

بانک های بزرگ صدها شعبه اضافه می کنند

بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری که شعبه‌های فرودگاهی را اضافه می‌کنند، تنها یک نشانه دیگر است که نشان می‌دهد نابودی بانکداری حضوری توسط فناوری دیجیتال که مدت‌ها پیش پیش‌بینی می‌شد، آنطور که انتظار می‌رفت اتفاق نمی‌افتد. روند بلندمدت همچنان کاهش خرده فروشی است، اما شاخه ها اندکی بازگشت می کنند. در واقع، داده های FDIC نشان می دهد که در سال 2023 شاهد اولین افزایش سالانه تعداد شعب در سراسر کشور به نزدیک به 70000 شعبه در یک دهه بودیم. این بازگشت زمانی اتفاق می‌افتد که غول‌های بانکی JPMorgan Chase و PNC برنامه‌های خود را برای افتتاح شعبه‌های بیشتری اعلام کردند – Chase تا 500 به علاوه 1700 نوسازی، در حالی که PNC در حال اضافه کردن 100 شعبه جدید و بازسازی 1000 شعبه دیگر با هزینه 1 میلیارد دلار طی سه تا پنج سال آینده است. سال ها.

هنگامی که Fifth Third Bank، دهمین بانک بزرگ کشور از نظر سپرده، ماه گذشته نام شعبه 40 ساله خود را به CVG تغییر داد، این کار را با پوشش رسانه های محلی فراوان انجام داد و تعهد خود را به بانکداری فرودگاهی تثبیت کرد.

جان سیگ، رئیس خرده‌فروشی منطقه‌ای در Fifth Third Bank گفت: «شعبه‌های بسیار کمی با خدمات کامل در فرودگاه‌ها وجود دارد و این در نوع خود بی‌نظیر است. این بانک در تلاش است تا چیزی شبیه به Sky Club دلتا ایجاد کند، به جز با بانکداری در محل – نقدینگی چک، چک موجودی و تبدیل ارز – و برای همه باز باشد. و شما با هزینه های اضافه برداشت برای لم دادن روی کاناپه های آنها ضربه نخواهید خورد.

سیگ گفت: “هدف ما این است که مسافران مکانی داشته باشند که بتوانند با بانکداری کامل بروند و وقت خود را با ما بگذرانند. اگر پروازشان به تاخیر افتاد می توانند تمام روز را با ما بگذرانند. ما مشتریانی داشته ایم که این کار را انجام داده اند.” .

به گفته سخنگوی بانک، Wells Fargo یک شعبه با خدمات کامل در فرودگاه بین المللی هری رید در لاس وگاس دارد و رابطه دیرینه ای با فرودگاه دارد که شامل یک شعبه و چندین دستگاه خودپرداز در تمام ترمینال ها می شود. اگرچه Wells Fargo چیز زیادی در مورد این شعبه نگفته است، تصور اینکه چرا ممکن است در وگاس محبوب باشد، جایی که دستگاه های اسلات به اندازه دستگاه های اسپرسوساز بخشی از چشم انداز هستند، سخت نیست.

Truist Bank، سابقا SunTrust، یک بانک با خدمات کامل در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا اداره می‌کند، جایی که خدمات به مشتریان همچنان اولویت اصلی است، اما برایان دیویس، مدیر ارتباطات مصرف‌کننده و کسب‌وکارهای کوچک، همچنین خاطرنشان کرد که حضور فرودگاه به بانک کمک می‌کند. با “سطح بالایی از دید برند برای میلیون ها مسافری که از آن عبور می کنند”.

با این حال، همه در این صنعت حاضر نیستند اضطراب عبور از امنیت و رسیدن به موقع به دروازه را با امور مالی شخصی خود ترکیب کنند.

پل مک آدام، مدیر ارشد اطلاعات بانکی و پرداخت در شرکت تحلیلی JD Power می گوید: «من فکر می کنم این ایده بدی است. مک‌آدام می‌گوید دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک‌های اطلاعاتی با ویژگی‌های غنی یک چیز هستند، اما یک شعبه با خدمات کامل، به جز شاید در بزرگترین بازارها، بسیار زیاد است. فرودگاه JFK در نیویورک دارای سه اتحادیه اعتباری در پایانه های خود است.

“احساس من این است که شعبه های بانک فرودگاه حجم بالایی از تراکنش ها را انجام می دهند، اما مشتریان ارزش افزوده کمی دارند که می خواهند حساب باز کنند یا مشاوره دریافت کنند. چه کسی می خواهد یک حساب جدید در فرودگاه باز کند؟ مک آدام گفت.

غول های مالی به طور فزاینده ای مفهوم مقاصد بانکی را آزمایش می کنند. کاپیتال وان چندین کافه در نیویورک افتتاح کرده است که به کارگران دوردست پاسخ می‌دهند و فضای مالی را بدون صندوق‌های پول نقد یا صندوق‌دارانی که هر حرکت شما را تماشا می‌کنند، ارائه می‌دهند.

با توجه بیشتر مسافران به سفر، Fifth Third تشخیص داد که بانکداری برای بسیاری از مشتریان فرودگاه اولویت اصلی نیست. Sieg می گوید شعبه CVG حدود 1700 تراکنش در ماه انجام می دهد.

او گفت: «احتمالاً کمتر از تعداد تراکنش‌های یک شعبه یا دفتر سنتی بانک است، اما دید شعبه حجم کمتری را جبران می‌کند.

این شعبه امکانات مختلفی را ارائه می‌کند، از جمله یک بار سرویس‌دهی شده که در آن مسافران می‌توانند از تبلت‌های خود استفاده کنند و در عین حال تماشای مسافران ناامید قهوه‌خور به سمت دروازه‌های خود را تماشا کنند. این بانک همچنین شامل یک دفتر کاملا خصوصی با تلفن، یک ایستگاه آبرسانی، مبل ها و صندلی های نرم است که برای کارگران از راه دور جذاب است.

«چه مشتری باشید چه نباشید، ما می‌خواستیم بهترین علامت خوش‌آمدگویی را که ممکن است داشته باشیم، قرار دهیم. همه از استفاده از این فضا خوش آمدید و خوش آمدید.»

با این حال، اگر کسی احساس کند که در طول تعطیلات نیاز به درخواست وام مسکن یا افتتاح حساب پس‌انداز دارد، شعبه این ویژگی را دارد.

رشد سالن های فرودگاهی

دیدگاهتان را بنویسید