وارن بافت می گوید تقلب با هوش مصنوعی «صنعت رشد» بزرگ بعدی خواهد بود


وارن بافت می گوید کلاهبرداری با هوش مصنوعی اتفاق بزرگ بعدی خواهد بود

وارن بافت هنوز از هوش مصنوعی استفاده نکرده است و در مورد احتمال آسیب این فناوری هشدار داده است.

بافت در ادامه گفت: “وقتی به احتمال کلاهبرداری از مردم فکر می کنید… اگر من علاقه مند به سرمایه گذاری در کلاهبرداری بودم، این صنعتی خواهد بود که در بالاترین حد خود رشد می کند و این به نوعی به آن کمک می کند.” برکشایر هاتاوی مجمع سالانه سهامداران در روز شنبه بافت به توانایی تکنولوژی در بازتولید محتوای واقعی و فریبنده در تلاش برای ارسال پول به بازیگران بد اشاره کرد.

کلاهبرداران شناخته شده اند که از شبیه سازی صدای هوش مصنوعی و فناوری جعل عمیق برای دستکاری ویدیوها و تصاویر جعل هویت خانواده و دوستان یک فرد برای درخواست پول یا اطلاعات شخصی استفاده می کنند.

بدیهی است که هوش مصنوعی پتانسیل خوبی برای چیزهای خوب نیز دارد، اما… من فکر می‌کنم، به عنوان کسی که چیزی در مورد آن نمی‌فهمد، پتانسیل بسیار خوبی برای خوب و پتانسیل عظیمی برای آسیب دارد – و من فقط نمی‌دانم. بافت افزود: نمی دانم چگونه این اتفاق می افتد.

وارن بافت قبل از جلسه سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی در اوماها، نبراسکا، در 3 می 2024 صحبت می کند.

دیوید آ. گروژن | CNBC

هوش مصنوعی بیش از یک سال است که بحث وال استریت بوده است، زیرا سرمایه گذاران روی پتانسیل این فناوری برای افزایش بازده آینده شرط بندی می کنند. سهام‌هایی مانند Nvidia و Meta Platforms در طول رونق هوش مصنوعی، به ترتیب 507 و 275 درصد از پایان سال 2022 افزایش یافته‌اند.

با این حال، افسانه سرمایه‌گذار اعتراف کرد که با هوش مصنوعی آشنا نیست و پتانسیل آن را با بمب اتمی قرن بیستم مقایسه کرد.

من چیزی در مورد هوش مصنوعی نمی دانم. بافت به این معنی نیست که من وجود یا اهمیت آن یا هر چیز دیگری را انکار می کنم. زمانی که سلاح هسته‌ای تولید کردیم، جن را از بطری بیرون آوردیم، و آن جن اخیراً کارهای وحشتناکی انجام می‌دهد و قدرت آن جن مرا می‌ترساند.»

من راهی برای بازگرداندن جن در بطری نمی‌دانم، و هوش مصنوعی تا حدودی مشابه است. این بخشی از خروج از بطری است، و بسیار مهم است، و کسی قرار است این کار را انجام دهد… آیا قرار است آینده جامعه را تغییر دهد، بعداً متوجه خواهیم شد.”

دیدگاهتان را بنویسید