هوش مصنوعی می تواند به رونق گاز طبیعی دامن بزند زیرا شرکت های برق با افزایش تقاضا برای برق دست و پنجه نرم می کنند


دودکش کارخانه تولید همزمان لیندن در لیندن، نیوجرسی در 22 آوریل 2022 دیده می شود.

کن بتانکور | مشاهده مطبوعات | کوربیس نیوز | گتی ایماژ

تولیدکنندگان گاز طبیعی افزایش قابل توجهی در تقاضا را در دهه آینده پیش‌بینی می‌کنند زیرا هوش مصنوعی باعث افزایش مصرف برق می‌شود که انرژی‌های تجدیدپذیر ممکن است به تنهایی از پس آن برآیند.

بر اساس تحلیل Wells Fargo که در آوریل منتشر شد، پس از یک دهه رشد ثابت در ایالات متحده، تقاضای برق تا سال 2030 20 درصد رشد خواهد کرد. شرکت های انرژی به سرعت در حال حرکت برای تامین انرژی هستند زیرا توسعه هوش مصنوعی همزمان با گسترش تولید نیمه هادی ها و باتری های داخلی و همچنین برقی شدن ناوگان خودروهای ملی است.

بر اساس گزارش Wells Fargo، انتظار می رود مراکز داده هوش مصنوعی به تنهایی تا سال 2030 حدود 323 تراوات ساعت به تقاضای برق ایالات متحده اضافه کنند. تقاضای برق پیش‌بینی‌شده تنها از طریق هوش مصنوعی هفت برابر مصرف برق سالانه فعلی نیویورک، یعنی ۴۸ تراوات ساعت است. گلدمن ساکس تخمین می زند که مراکز داده تا پایان دهه 8 درصد از کل مصرف برق ایالات متحده را تشکیل می دهند.

افزایش تقاضا برای برق یک چالش برای آمازون، گوگل، مایکروسافت و متا. شرکت های فناوری متعهد شده اند که مراکز داده خود را با انرژی های تجدیدپذیر تقویت کنند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند. بر اساس یادداشت آوریل شرکت مشاوره ریستاد انرژی، انرژی خورشیدی و بادی به تنهایی ممکن است برای پاسخگویی به بار الکتریکی کافی نباشد زیرا به تغییر آب و هوا بستگی دارد.

رشد اقتصادی، برق‌رسانی، شتاب‌دهی گسترش مرکز داده‌ها باعث رشد قابل توجه تقاضا در تاریخ شرکت ما می‌شود و هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد.

رابرت بلو

Dominion Energy، مدیر اجرایی

به گفته ریستاد، رشد بارهای الکتریکی نیاز به یک منبع انرژی دارد که بتواند در این شکاف قدم بگذارد و زمانی که انرژی های تجدیدپذیر قدرت کافی تولید نمی کنند، تقاضا را برآورده کند. صنعت گاز طبیعی شرط می‌بندد که گاز انتخاب ارجح خواهد بود.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

قیمت گاز طبیعی از ابتدای سال

ریچارد کیندر، رئیس اجرایی اپراتور خط لوله گفت: «چنین نیازهایی نشان می‌دهد که تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان تنها منبع انرژی از نظر پاسخگویی به نیازهای واقعی بازار، دارای نقص جدی است. بچه های مورگانتحلیلگران در جریان تماس سه ماهه اول شرکت در ماه آوریل گفتند.

کیندر در طول این تماس گفت: «استفاده اولیه از این مراکز داده، فناوری بزرگ است و من فکر می‌کنم که آنها در حال درک نقشی هستند که گاز طبیعی و انرژی هسته‌ای باید ایفا کنند. Kinder Morgan بزرگترین اپراتور خطوط لوله گاز طبیعی در ایالات متحده با سهم بازار 40٪ است.

طبق گزارش گلدمن ساکس که در آوریل منتشر شد، انتظار می‌رود گاز طبیعی 60 درصد از رشد تقاضای برق را از هوش مصنوعی و مراکز داده تأمین کند، در حالی که انرژی‌های تجدیدپذیر 40 درصد باقیمانده را تأمین می‌کنند.

به گفته ولز فارگو، تقاضای گاز می تواند تا سال 2030 به میزان 10 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یابد. این نشان دهنده افزایش 28 درصدی نسبت به 35 میلیارد مکعب در روز است که در حال حاضر برای تولید برق در ایالات متحده استفاده می شود، و افزایش 10 درصدی نسبت به کل مصرف گاز این کشور که 100 میلیارد مکعب در روز است.

راجر رید، تحلیلگر سهام و یکی از نویسندگان تجزیه و تحلیل ولز فارگو در مصاحبه ای گفت: «به همین دلیل است که مردم نسبت به گاز خوش بین تر می شوند. این نرخ نسبتاً بالایی از رشد کالا است.

با این حال، پیش‌بینی‌های تقاضا متفاوت است، زیرا تحلیلگران تازه شروع به درک معنای مراکز داده برای گاز طبیعی کرده‌اند. گلدمن انتظار دارد تقاضای گاز به میزان 3.3 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یابد، در حالی که بانک سرمایه گذاری مستقر در هیوستون، Tudor, Pickering, Holt & Co. خط پایه را 2.7 میلیارد فوت فوت در روز و بالا – 8.5 میلیارد متر مکعب در روز تخمین زده است.

تغذیه رونق جنوب شرقی

توبی رایس، مدیرعامل، گفت: شرکت های انرژی به انرژی قابل اعتماد، مقرون به صرفه و قابل استفاده سریع برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای برق نیاز دارند. EQT Corp، بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در ایالات متحده است

رایس در اواخر آوریل در CNBC “Money Movers” گفت: “سرعت در بازار اهمیت دارد.” این عامل دیگری خواهد بود که به EQT و گاز طبیعی اجازه می دهد تا سهم بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند.”

توبی رایس، مدیرعامل EQT می گوید که بازار گاز طبیعی در حال حاضر گران به نظر می رسد

رایس در جریان تماس مالی شرکت در ماه آوریل به تحلیلگران گفت که EQT قصد دارد یک “توانمندساز کلیدی ساخت مرکز داده” در جنوب شرقی باشد.

جنوب شرقی داغترین بازار مرکز داده در جهان است که ویرجینیای شمالی در اوج شکوفایی قرار دارد و میزبان مراکز داده بیشتری نسبت به پنج بازار بزرگ ایالات متحده است. روزانه حدود 70 درصد از ترافیک اینترنت جهان از این منطقه عبور می کند.

شرکت انرژی Dominion Energy پیش بینی می شود تقاضای مرکز داده در ویرجینیای شمالی از 3.3 گیگاوات در سال 2023 به 7 گیگاوات در سال 2030 بیش از دو برابر شود.

کریستوفر ووماک، مدیر عامل شرکت مادر جورجیا پاور، گفت که در جنوب، جورجیا پاور انتظار دارد فروش خرده‌فروشی برق تا سال 2028 9 درصد رشد کند و مراکز داده 80 درصد تقاضا را تشکیل می‌دهند. شرکت جنوبیدر جریان تماس سود سه ماهه چهارم این شرکت در فوریه.

رابرت بلو، مدیرعامل Dominion در جلسه سرمایه‌گذاران شرکت در ماه مارس گفت: «رشد اقتصادی، برق‌سازی، شتاب‌دادن گسترش مرکز داده‌ها باعث رشد چشمگیر تقاضا در تاریخ شرکت ما شده‌اند و هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهند.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سهام EQT در سال گذشته

رایس در جریان تماس درآمد گفت که تقاضای شدید برای برق در جنوب شرقی در آستانه پایگاه دارایی EQT در حوزه آپالاچی است. تعطیلی کارخانه‌های زغال‌سنگ و مراکز داده می‌تواند به ۶ میلیارد متر مکعب تقاضای جدید برای گاز طبیعی در حیاط خلوت EQT منجر شود. این مدیر عامل گفت که تا سال 2030 هر روز فوت می کند.

EQT اخیرا مالک خط لوله Mountain Valley را خریداری کرده است که ذخایر گاز طبیعی فراوانی را که EQT از آن بهره برداری می کند و در حوضه آپالاچیا توسعه می دهد به ویرجینیای جنوبی متصل می کند. جرمی ناپ، مدیر ارشد مالی این شرکت گفت که EQT تنها تولیدکننده ای است که می تواند از طریق خط لوله به بازار رو به رشد مرکز داده دسترسی پیدا کند.

ناپ در طول این تماس گفت: “من فکر می کنم ما از این نظر در موقعیت منحصر به فردی هستیم.” رایس گفت جنوب شرقی بازار گاز حتی جذاب تر از ساحل خلیج در اواخر این دهه خواهد بود. EQT قصد دارد ظرفیت خط لوله Mountain Valley را از 2 میلیارد فوت مکعب در روز به 2.5 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش دهد. انتظار می رود این خط لوله در ماه ژوئن به بهره برداری برسد.

سطح تقاضا برای برق می تواند به کاهش قیمت گاز طبیعی از رکود آنها کمک کند.

قیمت ها در سه ماهه اول سال 2024 بیش از 30 درصد کاهش یافت که دلیل آن تولید قوی، تقاضای کمتر به دلیل زمستان معتدل و سطح تاریخی موجودی انبارهای ایالات متحده بود. تا سال 2030، قیمت ها می تواند به طور متوسط ​​3.50 دلار در هر هزار فوت مکعب باشد که 46 درصد افزایش سالانه را نشان می دهد. طبق گزارش Wells Fargo، میانگین قیمت در سال 2024 2.39 دلار بود.

نگران قابلیت اطمینان شبکه

Dominion در برنامه منابع خود در سال 2023 سناریوهایی را ارائه کرد که طی 25 سال آینده بین 0.9 تا 9.3 گیگاوات ظرفیت گاز طبیعی جدید اضافه می کند. این شرکت انرژی گفت که توربین‌های گازی برای پر کردن شکاف‌ها زمانی که تولید توسط منابع تجدیدپذیر مانند خورشیدی کاهش می‌یابد، حیاتی خواهند بود. توربین ها دو منظوره خواهند بود و در نقطه ای قادر به پذیرش هیدروژن خالص خواهند بود.

بلو به تحلیلگران در تماس با درآمد Dominion در روز پنجشنبه گفت: «ما در حال تولید انرژی تجدیدپذیر زیادی هستیم که همه مشتریان ما به دنبال آن هستند، اما باید مطمئن شویم که می‌توانیم سیستم را به طور قابل اعتماد کار کنیم.

رید، تحلیلگر ولز فارگو، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در تامین تقاضا خواهند داشت، اما با چالش‌هایی مواجه هستند که گاز را حداقل تا سال 2030 جذاب می‌کند.

همه استراتژی های فوق تنها راهی است که ما راه را برای حفظ قابلیت اطمینان و در دسترس بودن که مشتریانمان به آن تکیه می کنند، می بینیم.”

لین خوب

دوک انرژی، مدیر اجرایی

او گفت که بسیاری از منابع انرژی تجدیدپذیر در مناطقی نصب خواهند شد که مستقیماً در مجاورت مراکز داده نیستند. این تحلیلگر گفت که ساخت خطوط انتقال برای انتقال منابع به مناطق با تقاضای زیاد زمان می برد.

زک ون اورن، مدیر تحقیقات در Investment Tudor، Pickering، Holt & Co، گفت: یکی دیگر از محدودیت‌های امروز برای انرژی‌های تجدیدپذیر این است که فناوری باتری موجود در حال حاضر به اندازه کافی برای تامین انرژی مراکز داده در 24 ساعت شبانه روز کارآمد نیست.

انرژی هسته‌ای یک جایگزین بالقوه برای گاز است و از مزیت ارائه انرژی بدون کربن برخوردار است، اما به گفته ولز فارگو، یک فناوری پیشرفته جدید که زمان‌بندی پروژه‌های معمولاً طولانی را کوتاه می‌کند، احتمالاً یک دهه آینده تأثیر قابل‌توجهی نخواهد داشت.

رابرت کیندر، مدیر اجرایی اپراتور خط لوله کیندر مورگان، گفت که مقادیر قابل توجهی از انرژی هسته ای جدید در آینده قابل پیش بینی آنلاین نخواهد شد و ساخت خطوط انتقال برای اتصال انرژی های تجدیدپذیر از راه دور به شبکه سال ها طول خواهد کشید. کیندر در جریان فراخوان درآمد شرکت در ماه آوریل گفت که این بدان معناست که گاز طبیعی باید برای سال‌های آینده نقش مهمی ایفا کند.

کیندر گفت: «من فکر می‌کنم با افزایش تقاضای برق در ماه‌ها و سال‌های آینده، پذیرش این فرضیه حتی واضح‌تر خواهد شد و این یکی دیگر از محرک‌های مهم رشد تقاضای گاز طبیعی خواهد بود که به نفع همه ما در بخش میان‌دستی خواهد بود». گفت.

تاثیر بر محیط زیست

هر گونه گسترش استفاده از گاز طبیعی برای پاسخگویی به تقاضای انرژی ایالات متحده احتمالا با مخالفت گروه های زیست محیطی مواجه خواهد شد که می خواهند در اسرع وقت مصرف سوخت های فسیلی را حذف کنند.

گلدمن ساکس پیش بینی می کند که انتشار دی اکسید کربن از مراکز داده تا سال 2030 بیش از دو برابر شده و به حدود 220 میلیون تن یا 0.6 درصد از انتشار انرژی جهانی می رسد، با این فرض که گاز طبیعی بخش عمده انرژی را تامین می کند.

ویرجینیا متعهد شده است که تا سال 2045 تمام کارخانه های تولید کننده کربن را حذف کند. Dominion در برنامه منابع خود هشدار داد که تاریخ حذف تدریجی می تواند به طور بالقوه مشکلاتی را در قابلیت اطمینان سیستم و استقلال انرژی ایجاد کند، زیرا شرکت برای پاسخگویی به تقاضا به قدرت خرید در ایالت های مختلف متکی است.

انرژی دوک مدیر عامل شرکت لین هود گفت گاز طبیعی “می تواند موضوع پیچیده ای باشد”، اما سوخت فسیلی مسئول کاهش 45 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای شرکت برق از سال 2005 است، زمانی که نیروگاه های کثیف تر با سوخت زغال سنگ جایگزین شدند. گود گفت که تقاضا برای برق در کارولینای شمالی با سرعتی در حال رشد است که از دهه 1980 یا 1990 مشاهده نشده است.

هود در اجلاس جهانی انرژی کلمبیا در نیویورک در ماه آوریل گفت: «همانطور که به سال‌های آینده نگاه می‌کنیم و سعی می‌کنیم راهی برای گسترش سیستم برای نزدیک‌تر شدن به این رشد پیدا کنیم، فکر می‌کنم گاز طبیعی نقشی را ایفا می‌کند. . مدیرعامل گفت گاز طبیعی به عنوان «سوخت پل» تا زمانی که فناوری پیشرفته‌تر آنلاین شود مورد نیاز است.

گود گفت: “کل استراتژی بالا تنها راهی است که ما راهی برای حفظ قابلیت اطمینان و در دسترس بودن که مشتریانمان به آن متکی هستند، می بینیم.”

این داستان های CNBC PRO را از دست ندهید:

دیدگاهتان را بنویسید