حماس می گوید پیشنهاد آتش بس از سوی میانجیگران مصر و قطر را می پذیرد


اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با خبرنگار عکاس فلسطینی اشرف عمرو، خبرنگار مستقل خبرگزاری آناتولی ترکیه، که در حین پوشش تظاهرات اعتراضی در بساکشهیر کام و شهر ساکورا، بر اثر تیراندازی ارتش اسرائیل به شدت از ناحیه دست مجروح شد، با مطبوعات صحبت می کند. بیمارستان در استانبول، ترکیه، 22 سپتامبر 2023

Cem Tekesinaglu Anadolu | گتی ایماژ

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، حماس گفت به مذاکره کنندگان مصری و قطری پیشنهاد آتش بس برای پایان دادن به جنگ در غزه را تایید کرده است.

اسرائیل هنوز پاسخ رسمی نداده است.

آخر هفته گذشته، مذاکرات با کمک ویلیام برنز، مدیر سیا آمریکا و همچنین میانجی هایی از مصر و قطر شدت گرفت.

این گفتگوها در بحبوحه تهدیدهای مداوم اسرائیل مبنی بر حمله به جنوبی ترین شهر رفح غزه انجام شد که به نظر می رسید اگر توافق آتش بس موقتی حاصل نشود، قریب الوقوع است.

مقامات آمریکایی بارها به اسرائیل درباره حمله به رفح هشدار داده اند، جایی که میلیون ها غیرنظامی در آن پناه گرفته اند.

دو مقام ارشد دولت به ان‌بی‌سی نیوز تأیید کردند که هفته گذشته، ایالات متحده محموله‌های تسلیحاتی از جمله بمب‌های 2000 پوندی به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد، زیرا اسرائیل همچنان به سیگنال‌هایی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن تهاجم زمینی به رفح ادامه می‌دهد.

روز دوشنبه، اسرائیل دستور تخلیه غیرنظامیان در شرق رفح را صادر کرد و این نگرانی را افزایش داد که اسرائیل قصد دارد به این شهر جنوبی حمله کند.

ان‌بی‌سی نیوز پیشتر گزارش داده بود که بر اساس این توافق، حماس باید 33 گروگان را آزاد کند در ازای موافقت اسرائیل با آزادی اسرای فلسطینی و تعلیق عملیات نظامی، که جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه را کاهش می‌دهد.

این خبر در حال توسعه است. به روز رسانی را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید