هاوارد شولتز، مدیر عامل سابق، عدم سود استارباکس را ارزیابی می کند


هوارد شولتز، مدیر اجرایی سابق استارباکس، در جلسه استماع کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا در واشنگتن دی سی، ایالات متحده، چهارشنبه، 29 مارس 2023، از لیوان استارباکس می نوشد.

آل دراگو | بلومبرگ | گتی ایماژ

سابق استارباکس هاوارد شولتز، مدیر عامل شرکت، روز یکشنبه آخرین گزارش سه ماهه غم انگیز این زنجیره قهوه را ارزیابی کرد و گفت که معتقد است در صورت بهبود فروشگاه های خود در ایالات متحده، این شرکت بهبود خواهد یافت.

شولتز که دیگر نقشی رسمی در استارباکس ندارد، نوشت که این شرکت باید تجربه سفارش و پرداخت تلفن همراه خود را بهبود بخشد و درباره نحوه تولید نوشیدنی‌های جدید برای تمرکز بر محصولات ممتاز که آن را متمایز می‌کند، تجدید نظر کند.

“فروشگاه ها نیاز به توجه وسواسی به تجربه مشتری از نگاه تاجر دارند. شولتز در نامه ای که عصر یکشنبه در لینکدین منتشر شد، نوشت: پاسخ در داده ها نیست، بلکه در فروشگاه ها است.

پس از کاهش غیرمنتظره فروش در فروشگاه‌های مشابه، استارباکس دستورالعمل‌های کل سال خود را در روز سه‌شنبه کاهش داد که باعث شد این شرکت تخمین‌های وال استریت را برای سود و درآمد سه ماهه از دست بدهد. سهام این شرکت از زمان انتشار این گزارش 17 درصد کاهش یافته و ارزش بازار آن را به 82.8 میلیارد دلار کاهش داده است.

تحلیلگران که از عملکرد ضعیف زنجیره غافلگیر شده بودند، به دنبال توضیحی برای اینکه چرا ترافیک استارباکس در ایالات متحده در این سه ماهه 7 درصد کاهش یافت. سارا سناتور، تحلیلگر اوراق بهادار بانک آمریکا، روز دوشنبه در یادداشتی تحقیقاتی نوشت که این زنجیره همچنان ممکن است با پیامدهای واکنش رسانه های اجتماعی مرتبط با موضع آن در قبال درگیری خاورمیانه مواجه شود.

شولتز که استارباکس را از یک زنجیره کوچک به یک غول قهوه تبدیل کرد، آخرین پست خود را به عنوان مدیر اجرایی تنها یک سال پیش ترک کرد. او زمام امور را به لاکسمن ناراسیمهان، که قبلاً مدیرعامل شرکت ریکیت، مالک Lysol بود، سپرد. شولتز سال گذشته نیز از هیئت مدیره استارباکس کنار رفت.

به نظر می رسید که او در حال انجام مشاوره به جانشین خود در حالی که سعی می کند فروش زنجیره ای را تغییر دهد.

شولتز نوشت: «مدیران باید تواضع و اعتماد به نفس را الگوبرداری کنند، زیرا در تلاش برای بازگرداندن اعتماد و بهبود عملکرد در سراسر سازمان هستند.

یک سال و نیم پیش، شولتز به CNBC گفت که هیچ برنامه ای برای بازگشت به عنوان مدیرعامل استارباکس ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید