Darktrace عزیز فناوری بریتانیا پس از موافقت با فروش شرکت سهام خصوصی توما براوو به قیمت 5.32 میلیارد دلار تجمع کرد.


در این تصویر، آرم DarkTrace بر روی گوشی هوشمند با درصدهای بازار سهام در پس زمینه نمایش داده می شود.

تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

لندن – شرکت امنیت سایبری بریتانیایی Darktrace روز جمعه اعلام کرد که موافقت کرده است خود را به غول سهام خصوصی آمریکایی توما براوو با پیشنهاد نقدی 5.315 میلیون دلاری بفروشد.

سهام Darktrace در ساعت 10:26 صبح به وقت لندن 17 درصد افزایش یافت.

سرمایه گذاران باید 7.75 دلار به صورت نقدی برای هر سهم، مشروط به شرایط توصیه شده توسط هیئت مدیره دریافت کنند.

انتقال آن به یک شبکه خصوصی به عنوان یک ضربه بزرگ به بورس لندن تلقی خواهد شد، جایی که در سال 2021 فهرست شد. این شرکت به عنوان یک افزوده پویا به بازاری تلقی می‌شد که اغلب برای شرکت‌های فناوری جذابیت کمتری نسبت به شرکت‌های آمریکا یا آسیا دارد. و با بازیگران «اقتصاد قدیمی» مانند معدنچیان و شرکت های نفت و گاز انباشته شده است.

به عنوان دلیلی برای فروش، Darktrace به طور خاص اشاره کرد که در انگلستان کمتر از ارزش گذاری شده است. در این بیانیه آمده است که هیئت مدیره معتقد است “دستاوردهای” عملیاتی و مالی شرکت در ارزش گذاری آن منعکس نمی شود و سهام “با تخفیف قابل توجهی نسبت به گروه همتایان جهانی خود” معامله می شود.

Darktrace در سال 2013 تاسیس شد و در شهر کمبریج بریتانیا مستقر است که در دهه گذشته گروهی از شرکت های فناوری را به خود جذب کرده است. این شرکت در دفاع مبتنی بر هوش مصنوعی در برابر حملات ابری برای شرکت‌ها و رویدادهای بزرگ تخصص دارد و حدود 2300 کارمند در سراسر جهان دارد.

تومو براوو گفت که این خرید قرار گرفتن در معرض بازار بزرگ و رو به رشد امنیت سایبری را افزایش می دهد و سرمایه گذاری آن در Darktrace به گسترش تجارت در سطح جهانی کمک می کند.

بر اساس این انتشار، این معامله 44.3 درصد حق بیمه را به میانگین وزنی قیمت سهام Darktrace برای سه ماه منتهی به 25 آوریل نشان می دهد.

روز جمعه، Darktrace گفت که پیشنهادات ناخواسته قبلی تام براوو را رد کرده است، زیرا شرکت فناوری احساس می‌کند که ارزشی غیرمنصفانه برای کسب‌وکار قائل است.

این شرکت از زمان ورود به فهرست با چندین چالش از جمله هجوم فروش کوتاه مدت در سال 2023 که آن را مجبور به دفاع از شیوه های حسابداری خود کرد، مواجه شده است. او همچنین به دنبال فاصله گرفتن از یکی از بنیانگذاران سرمایه گذار مایک لینچ بود که با اتهامات کلاهبرداری در ایالات متحده مواجه است.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

قیمت سهام Darktrace.

دیدگاهتان را بنویسید