این شهر برای اولین بار در جهان شروع به دریافت هزینه ورودی کرد


یک تله کابین در 24 آوریل 2024 در ونیز، پیش از شروع آزمایش رسمی سیستم رزرواسیون مسافر یک روزه شهر، از زیر پل ریالتو می گذرد. در 25 آوریل 2024، ونیز شروع به دریافت هزینه ورودی برای مسافران یک روزه می کند، جهانی که اولین بار با هدف کاهش فشار بر شهر ایتالیایی که زیر بار گردشگری انبوه در حال غرق شدن است، انجام می شود.

مارکو برتارلو | Afp | گتی ایماژ

ونیز اولین شهری در جهان است که در تلاش برای کاهش فشار گردشگری انبوه و قابل زندگی کردن شهر برای ساکنانش، از گردشگران هزینه دریافت می کند.

این برنامه آزمایشی برای مسافران یک روزه به ونیز، یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین شهرهای ایتالیا، 5 یورو (5.4 دلار) دریافت می کند. این هزینه جدید از 25 آوریل، تعطیلات ملی در ایتالیا، اجرایی شد.

کارگران شهرداری در حال چک کردن بلیط های یک روزه مسافران در نزدیکی جلوی ایستگاه قطار سانتا لوسیا در شهر تالاب شکننده دیده شدند. تابلوهایی برای هشدار به گردشگران در مورد برنامه پرداخت نصب شد.

از گردشگرانی که بین ساعت 8:30 صبح تا 4:00 بعد از ظهر به وقت محلی وارد می شوند، هزینه دریافت می شود و در خارج از این ساعات دسترسی رایگان است. گردشگران یک روزه که این هزینه را پرداخت نکنند با جریمه 50 تا 300 یورو مواجه می شوند.

مسافرانی که یک شب در شهرداری ونیز اقامت می کنند از پرداخت هزینه معاف هستند، اما برای عبور از دروازه های واقع در نقاط دسترسی اصلی به شهر باید یک کد QR داشته باشند. به گزارش رویترز، این غرفه برای بازدیدکنندگان بدون دسترسی به گوشی هوشمند ایجاد شده است.

گردشگران خارج از ایستگاه قطار سانتا لوسیا ایستاده اند و منتظرند تا از طریق کنترل عبور کنند. بازدیدکنندگانی که به مدت یک روز از سایت میراث جهانی یونسکو بازدید می کنند، باید یک بلیط پنج یورویی (5.3 دلار) در ونیز در 25 آوریل 2024 خریداری کنند.

مارکو برتارلو | Afp | گتی ایماژ

شهردار ونیز، لوئیجی برونیارو، اوایل این هفته در رسانه‌های اجتماعی گفت که ونیز اولین شهر بزرگی خواهد بود که برنامه پرداخت را تجربه می‌کند، “اگرچه گردشگری بیش از حد مشکلی منحصر به این شهر نیست.”

بروگنارو روز سه‌شنبه با ترجمه گوگل گفت: «با این اقدام، ما می‌خواهیم کیفیت زندگی در #ونزیا را بهبود بخشیم، می‌خواهیم آن را ایمن‌تر، تمیزتر و با خدمات بیشتر تضمین کنیم تا آرامش خاطر شهروندان و مهمانان را تضمین کنیم. در پلتفرم رسانه اجتماعی X.

ما با شهامت و لبخند می‌خواهیم آینده ونیز را که فردا در دستان فرزندانمان خواهد بود، بدهیم. این شهر همیشه باز خواهد ماند و همه شما خوش آمدید، هیچکس مستثنی نیست. ما منتظرت هستیم!”

کارگران شهرداری ونیز برای خرید بلیط برای ورود به شهر، در مقابل ایستگاه قطار سانتا لوسیا، کارت‌های اطلاعاتی با کد QR نشان می‌دهند، زیرا بازدیدکنندگانی که برای یک روز وارد سایت میراث جهانی یونسکو می‌شوند باید پنج عدد بخرند. – بلیط یورو (5.3 دلار) در ونیز در 25 آوریل 2024.

مارکو برتارلو | Afp | گتی ایماژ

ونیز سال‌ها با ایده گرفتن مالیات از بازدیدکنندگان روزانه به‌عنوان یکی از چندین اقدام برای مهار توریسم بیش از حد، که مردم محلی مدت‌هاست آن را عامل افزایش قیمت‌ها و تبدیل شهر به نوعی پارک سوغات می‌دانند، بازی می‌کند.

طبق آمار Statista، تعداد ساکنان، از جمله حدود 50،000 نفر که در بخش تاریخی شهر زندگی می کنند، بسیار بیشتر از 5.5 میلیون نفری است که در سال 2019 از شهر بازدید کرده اند. بسیاری از این گردشگران هزاران نفر از کشتی های کروز پیاده می شوند تا از کانال های معروف ونیز و میدان های شهر عکس بگیرند.

– مونیکا پیترلی از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید