Dow بیش از 600 امتیاز به دلیل نگرانی‌های مربوط به تورم و رشد سقوط می‌کند: به‌روزرسانی‌های هم‌زمان


معامله گران در هنگام افتتاح بورس نیویورک کار می کنند.

یوهانس آیزل | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

پس از اینکه آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که رشد شدید کاهش یافته و به تورم پایدار اشاره می کند، سهام در روز پنجشنبه به شدت سقوط کرد.

را شاخص صنعتی داوجونز 631 واحد یا 1.7 درصد در زیر وزن افت شدید سقوط کرد کرم ابریشم و IBM. را S&P 500 کاهش 1.2٪، و هنر نزدک کامپوزیت 1.4 درصد از دست داد.

دفتر تحلیل اقتصادی گزارش داد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول 1.6 درصد افزایش یافته است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داو جونز رشد تولید ناخالص داخلی را 2.4 درصد پیش‌بینی کردند.

همراه با نرخ رشد ضعیف برای سه ماهه، این گزارش نشان داد که قیمت مصرف کننده 3.4 درصد افزایش یافته است، که بسیار بالاتر از افزایش 1.8 درصدی در سه ماهه قبل است. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد تورم مداوم ایجاد کرد و سؤالاتی را در مورد اینکه آیا فدرال رزرو می‌تواند به زودی نرخ بهره را کاهش دهد یا خیر، ایجاد کرد.

کریس لارکین می‌گوید: «در کوتاه‌مدت، اعداد و ارقام چراغ سبزی برای گاوها یا خرس‌ها نیست… بعید است که عدم اطمینان فشار را بر بازاری که عمیق‌ترین عقب‌نشینی خود را از سال گذشته تجربه می‌کند، کاهش دهد.»، مدیر عامل بازرگانی و سرمایه گذاری در E*Trade از مورگان استنلی.

پس از چاپ تولید ناخالص داخلی، معامله گران انتظارات برای تسهیل سیاست پولی توسط فدرال رزرو را کاهش دادند. بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران در حال حاضر تنها یک کاهش نرخ بهره را در سال جاری پیش بینی می کنند.

سقوط فنی

تولید ناخالص داخلی ضعیف فشار را بر بازاری که در حال حاضر تنگ بود، اضافه کرد، که با نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد درآمد فناوری دست و پنجه نرم می‌کرد.

متا پس از اینکه غول رسانه های اجتماعی پیش بینی ضعیف درآمد سه ماهه دوم را منتشر کرد، در معاملات قبل از بازار 15 درصد کاهش یافت. این بزرگترین افت یک روزه سهام از اکتبر 2022 خواهد بود. ماشین آلات تجارت بین المللی همچنین پس از فقدان برآوردهای اجماع درآمد در سه ماهه اول، 8 درصد کاهش یافت.

«با توجه به هوش مصنوعی مولد در 9 ماه گذشته، شکست متا در برآورده کردن رشد درآمد پیش‌بینی‌شده خود در سه ماهه اول، سؤالاتی را در مورد اینکه آیا این فناوری به همان اندازه‌ای که مدیریت معامله‌گران تصور می‌کردند برای کسب درآمد از فناوری آسان خواهد بود، ایجاد می‌کند. ،– گفت تیری وایزمن، استراتژیست جهانی FX و نرخ گذاری در Macquarie.

گزارش متا نگرانی‌هایی را پیش از انتشار سایر فناوری‌های بزرگ ایجاد می‌کند. مایکروسافت و الفبا قرار است درآمد خود را پس از بسته شدن در روز پنجشنبه منتشر کند.

10:22 صبح: سهام متا برای بدترین روز از اکتبر 2022 افزایش یافت

متاپتفرم ها سهام در روز پنجشنبه 11.34 درصد کاهش یافت. این ضرر سهام را به بدترین روز از 27 اکتبر 2022 سوق داد، زمانی که متا 24.56 درصد سقوط کرد.

پس از اینکه متا دستورالعمل درآمد ضعیفی را منتشر کرد که سودهای بهتر از انتظار سه ماهه اول را تحت الشعاع قرار داد، سهام سقوط کرد. این فروش پس از اظهار نظر مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت در مورد سرمایه گذاری بلندمدت این شرکت در هوش مصنوعی و متاورس تشدید شد.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

هدف از این اقدام روز پنجشنبه است

10:04 صبح: سهام نیویورک کاهش یافت و 10-1 پیش افتاد

در حالی که آخرین گزارش تولید ناخالص داخلی و درآمدهای فناوری جدید احساسات سرمایه گذاران را تضعیف کرد، حدود 10 سهم در بورس اوراق بهادار نیویورک روز پنجشنبه به ازای هر سهم افزایش یافت. در مجموع، 2386 سهم در بورس نیویورک کاهش یافت در حالی که 210 سهم رشد کردند.

– فرد ایمبرت

9:52 صبح: به گفته سرمایه گذار، گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده “بدترین هر دو جهان” بود

یکی از سرمایه گذاران گفت که اگر نرخ تورم همچنان بالا بماند، میزان ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده می تواند برای بازار سهام مشکلاتی ایجاد کند.

کریس زاکارلی، مدیر ارشد سرمایه گذاری در اتحاد مشاور مستقل، نوشت: «این گزارش بدترین گزارش هر دو جهان بود، با کاهش رشد اقتصادی و تداوم فشارهای تورمی.

وی ادامه داد: “فدرال رزرو می خواهد تورم به طور پیوسته کاهش یابد، اما بازار می خواهد رشد اقتصادی و درآمد شرکت ها افزایش یابد، بنابراین اگر هیچ کدام در مسیر درستی قرار نگیرند، خبر بدی برای بازارها خواهد بود.” .

این داده ها همچنین نرخ های گزارش هزینه مصرف شخصی را که روز جمعه منتشر می شود افزایش داد. سرمایه گذاران امیدوارند که گزارش PCE، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم، پس از اینکه گزارش تورم مصرف کننده در ماه مارس داغتر از حد انتظار شد، بهبودی در فشارهای قیمتی نشان دهد.

– سارا مین

9:33 صبح: پس از اینکه داده های تولید ناخالص داخلی نشان می دهد رشد اقتصادی کند شده است، سهام سقوط می کند

پس از آنکه داده‌های جدید تولید ناخالص داخلی نشان داد نشانه‌هایی از کند شدن رشد اقتصادی نشان داد، سهام در روز پنج‌شنبه با کاهش آغاز شد.

میانگین صنعتی داوجونز 500 واحد یا 1.3 درصد سقوط کرد. S&P 500 1.4% سقوط کرد در حالی که Nasdaq Composite 2.3% افت کرد.

– برایان ایوانز

8:58 صبح: بازدهی 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح از نوامبر جهش کرد

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

نرخ معیار خزانه داری روز پنجشنبه به 4.7 درصد رسید.

در حالی که کند شدن رشد اقتصادی می‌تواند عاملی برای فشار دادن فدرال رزرو به کاهش نرخ‌ها باشد، افزایش قیمت‌ها نشان‌داده‌شده در گزارش تولید ناخالص داخلی می‌تواند بانک مرکزی را وادار کند تا نرخ‌ها را تا کاهش تورم نگه دارد.

– جسی پاوند

8:51 صبح: تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول کاهش یافت

دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی آمریکا که معاملات آتی سهام را پیش از زنگ خطر ارزیابی می کند، اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول کاهش یافته است.

تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول 1.6 درصد افزایش یافت، در حالی که اقتصاددانان در نظرسنجی داو جونز رشد 2.4 درصدی را پیش بینی کرده بودند.

– برایان ایوانز

دیدگاهتان را بنویسید