قمار 270 میلیارد دلاری روی سبزه؟


پنل های خورشیدی در نیروگاه خورشیدی Welspun Energy در Neemuch، مادهیا پرادش، هند قرار دارند.

ویوک پراکاش | بلومبرگ | گتی ایماژ

این گزارش از خبرنامه این هفته CNBC Inside India است که اخبار به موقع و عمیق و نظرات بازار را در مورد قدرت جدید و کسب و کارهای بزرگ پشت افزایش شهاب سنگی آن برای شما به ارمغان می آورد. چیزی که میبینی را دوست داری؟ می توانید مشترک شوید اینجا.

یک داستان عالی

با توجه به اینکه ایلان ماسک تصمیم گرفت برای مقابله با گزارش درآمد استرس زا در خانه بماند، نارندرا مودی، نخست وزیر هند همچنان منتظر دیدار با رئیس تسلا است.

اما حتی اگر این دو در این ماه با هم ملاقات کنند، سال ها – اگر نه دهه ها – برای هر سودی برای تسلا یا اقتصاد هند طول می کشد.

در کوتاه مدت، با انتقال هند به انرژی های تجدیدپذیر، به نظر می رسد فرصت های زیادی برای سرمایه گذاران وجود دارد.

به گفته گلدمن ساکس، به ویژه یک بخش – انتقال برق – 270 میلیارد دلار مزایای مالی دریافت خواهد کرد. انتظار می رود که سرمایه گذاری در مقیاسی که با برنامه محرک 369 میلیارد دلاری قانون کاهش تورم ایالات متحده رقابت می کند، تحریک کند.

در حالی که شرکت های برق مانند Power Grid Corporation of India ممکن است در مقایسه با سهام در حال رشد مانند تسلا زشت دیده شوند، هند قصد دارد انرژی های تجدیدپذیر را بدون هزینه کردن یک روپیه برای مالیات دهندگان ترویج کند.

این امر با این واقعیت امکان پذیر شد که مصرف کنندگان انرژی های تجدیدپذیر دسترسی رایگان به شبکه برق بین ایالتی دریافت کردند. برای مثال، شرکت‌های صنعتی مستقر در یک ایالت، به مزارع خورشیدی و بادی برای تولید انرژی در ایالت دیگر – بدون هزینه‌های اضافی انتقال، پرداخت می‌کنند.

در عوض، هزینه حمل و نقل این انرژی سبز به مصرف کنندگان انرژی های تجدید ناپذیر منتقل می شود و تحویل را برای مالیات دهندگان بی طرف می کند.

ساخته شده با Flourish

انتظار می رود تأثیر چنین ساختاری در کل اقتصاد احساس شود.

مصرف کنندگان انرژی پاک کمتر در گروگان یک ابر ساده روی مزرعه خورشیدی محلی خود قرار می گیرند، زیرا انتظار می رود که شبکه برق را از یک مزرعه خورشیدی کاملاً عملیاتی در سایر نقاط کشور منحرف کند.

ارائه انرژی های تجدیدپذیر بدون وقفه بدون استفاده از باتری های گران قیمت نیز به این معنی است که صنایعی که قبلاً غیرقابل دوام بودند می توانند فرصت های جدیدی را به دست آورند.

به عنوان مثال، طبق گفته گلدمن، هزینه تولید هیدروژن سبز تا 30 درصد کاهش می یابد زیرا الکترولیزها می توانند در تمام ساعات شبانه روز کار کنند.

شرکت هایی مانند صنایع Reliance و Adani Enterprises قبلاً هدف کاهش هزینه تولید هیدروژن را به یک دلار در هر کیلوگرم تا سال 2030 تعیین کرده اند که به طور جدی اشکال هیدروژن حاصل از سوخت های فسیلی را تضعیف می کند.

هیدروژن ارزان‌تر هند را به تولیدکنندگان آمونیاک سبز، یک عنصر کلیدی کود، تبدیل می‌کند و به طور بالقوه خودکفایی کشاورزی را در پرجمعیت‌ترین کشور جهان ممکن می‌سازد.

ساخته شده با Flourish

به همین جا ختم نمی شود. از دیدگاه یک تولیدکننده انرژی، این اجازه می دهد تا مزارع خورشیدی و بادی در جایی که خورشید بیشتر می تابد و باد قوی تر می وزد ساخته شود.

احتمالاً مشاغل و فرصت‌هایی را که نقطه کانونی انتخابات عمومی کنونی هستند، ایجاد می‌کند و به‌جای تمرکز در یک ایالت، آن‌ها را در سراسر کشور به‌طور یکنواخت‌تر ایجاد می‌کند.

در گذشته، اضافه کردن انرژی‌های تجدیدپذیر به ترکیب قدرت نسبتاً آسان بود، زیرا هند ظرفیت مازادی در شبکه برق خود داشت.

در طول دهه گذشته، این کشور تنها با افزایش استفاده از شبکه، حدود 70 گیگاوات ظرفیت خورشیدی را بدون هزینه اضافی اضافه کرده است. با این حال، این خطر وجود دارد که رشد تولید انرژی تجدیدپذیر متوقف شود، مگر اینکه سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ برای توسعه ظرفیت شبکه انجام شود.

از قضا، هر توسعه ای که باتری های در مقیاس شبکه را – که می توانند به طور قابل اعتماد و ایمن انرژی برای شبکه ذخیره کنند – مقرون به صرفه تر کند، می تواند مسیر انتقال انرژی هند را نیز تغییر دهد. باتری ها اغلب در جایی که مورد نیاز هستند قرار می گیرند، به این معنی که تولید و مصرف انرژی محلی و در چند منطقه متمرکز است.

در حال حاضر، دولت های ایالتی در هند برای هر واحد انرژی کربن فشرده که از طریق شبکه منتقل می شود، هزینه های اضافی و مالیات وضع می کنند. با افزایش سهم کل برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر، دسترسی رایگان به انرژی پاک به معنای کاهش مداوم درآمدهای مالیاتی آینده خواهد بود. با درک این موضوع، تعدادی از مقامات محلی ممکن است با این سیاست مخالفت کنند.

اول از همه، اگر مصرف‌کنندگان انرژی کثیف حاضر نباشند قیمت‌های انرژی بالاتر را برای جبران انرژی پاک تحمل کنند، گذار به انرژی پاک ممکن است رویایی دور باشد.

آخرین نکته در مورد انتخابات

وینای دوویدی، سردبیر اخبار، خبرنگار سرگردان ما در هند با آغاز انتخابات است. اولین اعزام او در اواخر هفته گذشته به تامیل نادو، ششمین ایالت بزرگ هند از نظر کرسی های پارلمانی بود، که معمولاً تحت سلطه احزاب منطقه ای، یعنی دراویدا مونترا کاژاگام و آنا دراویدا مونترا کازاگام در سراسر هند است. اما به نظر می رسد بادهای تغییر در حال وزیدن است و کارشناسان و سیاستمداران به CNBC می گویند که حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی قرار است به رشد قابل توجهی در منطقه دست یابد.

وینای این هفته در دهلی نو به موضوع اصلی بیکاری پرداخت. بیکاری به ویژه در میان جوانان هند بالا است، به طوری که جوانان 15 تا 29 ساله 83 درصد از کل بیکاران این کشور را تشکیل می دهند. تیک تاک بمب ساعتی.” “

نیاز به دانستن

Vodafone Idea با FPO بسیار مورد نیاز است. FPO یا عرضه بعدی، یکی دیگر از عرضه های عمومی است که پس از IPO یک شرکت رخ می دهد. در مورد اپراتور تلفن همراه Vodafone Idea، این فرصتی برای جمع آوری سرمایه، بهبود رقابت و مقابله با سال ها از دست دادن مشترکین بود. با شروع عرضه جدید در روز سه شنبه، سهام بیش از 14 درصد افزایش یافت.

انتظار می رود مالدیو از نظر سیاسی از هند فاصله بگیرد. حزب حاکم طرفدار چین به رهبری محمد مویتسا، رئیس جمهور مالدیو، در آخر هفته با پیروزی قاطع در انتخابات، قدرت خود را تثبیت کرد. انتظار می‌رود که این نتیجه حرکت مجمع‌الجزایر اقیانوس هند به سمت پکن و دور شدن از متحد سنتی آن هند را تسریع کند.

ورزش مورد علاقه هند در حال آماده شدن برای یک نمایش بزرگ در ایالات متحده است. ما همچنین نگاهی به جام جهانی آینده T20 انداختیم که به میزبانی مشترک ایالات متحده آمریکا و هند غربی برگزار می شود. هند که کریکت پرطرفدارترین ورزش در آن است، در انتظار بازی‌های جذاب مقابل پاکستان و ایالات متحده است.

جیمی دیمون می گوید که ایالات متحده به فردی مانند مودی نیاز دارد. به نظر می رسد نخست وزیر هند یک طرفدار معروف دیگر هم دارد. رئیس جی‌پی مورگان در سخنرانی در رویدادی که توسط باشگاه اقتصادی نیویورک برگزار شد، از رویکرد “سخت‌انگیز” مودی به سیستم بوروکراتیک هند تمجید کرد و گفت که ایالات متحده به “کمی بیشتر از آن” نیاز دارد.

8 سهم برای خرید همزمان با آغاز انتخابات بزرگ هند. [Subscriber content] در CNBC Pro، ما استراتژیست های مختلفی را داشتیم که نظرات خود را در مورد بازار هند به اشتراک بگذارند – با برخی موافقند که سرمایه های بزرگ پاداش ریسک خوبی را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد.

در بازارها چه گذشت؟

شاخص های بورس هند، سکس و عالی 50، پس از کاهش حدود 1.5 درصدی در هفته گذشته، به هفته مثبت نزدیک می شوند. در این سال، معیارها به ترتیب 2.23 درصد و 3.86 درصد رشد کردند.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت هند پس از رشد کوتاه 5 واحد پایه در روز جمعه، دوباره به 7.18 درصد کاهش یافت. روپیه هند در برابر افزایش یافت دلار آمریکادر حالی که قیمت جهانی نفت از اوج 90 دلار در هفته گذشته کاهش یافت.

برای سرمایه گذاران سهام iShares MSCI India ETF این هفته 1.3 درصد رشد کرد، کمتر از حد آی‌تی‌اف فهرست همه کشور‌های جهان iShares، که 2.1 درصد افزایش یافته است. ETF هند در سال جاری 6.5 درصد افزایش یافته است.

این هفته در تلویزیون CNBC، ما موموکش ماندلشا، تحلیلگر شرکت سهامی نهادی Anand Rathi را معرفی کردیم که درباره سیاست‌های دولت و چشم‌انداز بخش خودروی هند بحث کرد.

با ماندن در مورد خودروها، همچنین با راجیو چوبا، مدیرعامل بازنشسته ام جی موتور هند صحبت کردیم، که در پاسخ به سوالی در مورد تسلا گفت که رقابت در فضا در این برهه زمانی محدود است… من بیشتر می خواهم. و بازیکنان بیشتری در آینده، با انتخاب های بیشتر و بیشتر.”

در همین حال، راب برویس، مدیر پورتفولیو در Aubrey Capital Management، استدلال می‌کند که خودروهای دو چرخ برقی هند بهترین فرصت سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هستند.

هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

جدای از انتخابات، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تجهیزات گرمایشی هند هفته آینده عرضه اولیه عمومی خود را تکمیل خواهد کرد. تاریخ فهرست JNK هند سه شنبه آینده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید