آلفابت اولین سود سهام خود را با بازخرید 70 میلیارد دلاری منتشر کرد


ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، دادگاه فدرال را در 30 اکتبر 2023 در واشنگتن دی سی ترک می کند. پیچای روز دوشنبه برای دفاع از شرکتش در بزرگترین پرونده ضد تراست از دهه 1990 شهادت داد.

درو اونگرر | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

آلفابت روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال پرداخت 20 سنت برای هر سهم است که اولین سود در تاریخ این شرکت است و هیئت مدیره آن اجازه بازخرید سهام تا سقف 70 میلیارد دلار را داده است.

این اقدام شرکت پس از آن صورت گرفت که هیئت مدیره متا اولین سود سهام خود را در فوریه تایید کرد. تا 31 مارس 2024، شرکت مادر گوگل 108 میلیارد دلار پول نقد و اوراق بهادار قابل فروش داشت.

سهام در معاملات پس از ساعت کاری 15 درصد افزایش یافت. این خبر در کنار درآمدهای بهتر از حد انتظار در سه ماهه اول اعلام شد.

آلفابت دقیقا یک سال پیش، در میان کاهش شدید هزینه‌ها و اخراج‌ها، اجازه خرید به اندازه یکسان را صادر کرد.

سود سهام به همه طبقات سهام از جمله سهامداران کلاس B با حق رای فوق العاده و همچنین سهامداران کلاس C بدون حق رای پرداخت می شود. اکثر سرمایه گذاران Google از طریق سهام کلاس A مالک شرکت هستند.

سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران، که دارای بیش از 730 میلیون سهام کلاس B و C است، مبلغ 146 میلیون دلار را دریافت خواهد کرد. لری پیج، یکی از بنیانگذاران، که دارای 389 میلیون سهام کلاس B است، 78 میلیون دلار سود سهام دریافت خواهد کرد.

سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی از بلوغ در شرکت های فناوری بودند. هر شرکت بزرگ فناوری اخراج و برنامه های کاهش هزینه را از سال 2022 اعلام کرده است. سرمایه گذاران به این تلاش ها پاداش دادند و واکنش مشابهی را به بازخرید سهام و پرداخت سود سهام نشان دادند. زمانی که متا اولین سود سهام خود را در ماه فوریه اعلام کرد، به افزایش بیش از 14 درصدی سهام کمک کرد.

قابل ذکر است که آمازون هرگز سود سهام پرداخت نکرده و هرگز اجازه بازخرید سهام نزدیک به اندازه گوگل را نداده است. بزرگترین خرید سهام آمازون در سال 2022 تا 10 میلیارد دلار بود.

آمازون قصد دارد درآمد سه ماهه اول خود را در روز سه شنبه گزارش دهد.

این موارد انحصاری CNBC PRO را از دست ندهید

  • در اینجا بزرگترین تماس‌های تحلیلگران پنج‌شنبه آمده است: Nvidia، Meta، Tesla، IBM، UPS، Five Below، Amazon، TJX Companies و غیره
  • به گفته متخصصان در اینجا جایی است که در حال حاضر یک میلیون دلار سرمایه گذاری کنید
  • انویدیا را فراموش کنید: مورگان استنلی می گوید تراشه هوش مصنوعی اینتل 3 سهام جهانی را تقویت می کند
  • بانک آمریکا می‌گوید: این 5 سهام، با افزایش مراکز داده و دو برابر شدن تقاضای برق، انقلاب هوش مصنوعی را هدایت خواهند کرد.
  • راهنمای سود: راهنمای معاملاتی شما برای یک هفته عظیم گزارش از جمله پلتفرم های متا
سهام آلفابت برای اولین بار سود سهام خود را 12 درصد افزایش داد

دیدگاهتان را بنویسید