Alphabet نگرانی ها از عقب ماندن هوش مصنوعی در نتایج سه ماهه اول خود را برطرف می کند


الفبا در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد رشد تجارت اصلی تبلیغات خود، گوگل و توانایی این شرکت برای سود بردن از سرمایه‌گذاری‌های سنگین در هوش مصنوعی، درآمد خود را روز پنجشنبه گزارش داد.

حداقل در حال حاضر، این شرکت ترس وال استریت را برطرف کرده است.

آلفابت پیش از برآوردهای تحلیلگران، رشد درآمد 15 درصدی را برای سه ماهه گزارش داد که سریع ترین سرعت رشد از اوایل سال 2022 است. فروش تبلیغات یوتیوب 20 درصد جهش کرد که از انتظارات نیز پیشی گرفت.

سوالاتی در مورد آینده تبلیغات آنلاین گوگل مطرح می شود، زیرا بزرگترین محرک سود آن همچنان جستجو است، زیرا سرویس های هوش مصنوعی مولد جدید مانند ChatGPT راه های جدیدی را برای دسترسی مصرف کنندگان به اطلاعات ارائه می دهند.

روث پورات، مدیر مالی آلفابت، روز پنجشنبه پس از گزارش درآمد گفت: “ما از عملکرد تجارت تبلیغاتی خود بسیار راضی هستیم.” “جستجو رشد گسترده ای داشته است.”

سهام آلفابت در معاملات طولانی 12 درصد جهش کرد و از ارزش بازار 2 تریلیون دلاری شرکت گذشت. سهام برای سال قبل از گزارش 12 درصد افزایش داشت، که عملکرد بهتری نسبت به نزدک کامپوزیت داشت، اما سهامداران با سرمایه بزرگی مانند متا، Nvidia و آمازون.

نتایج سه ماهه اول نشان داد که کسب و کار اصلی تبلیغات در حال بهبودی از سال‌های سخت 2022 و 2023 است، زمانی که برندها برای مبارزه با افزایش نرخ‌های بهره و نگرانی‌های تورم هزینه‌های خود را کاهش دادند. رشد به بازار تبلیغات دیجیتال گسترش می یابد: متا رشد 27 درصدی سه ماهه اول را گزارش کرد، سریع ترین رشد از سال 2021، و گره بزن افزایش 21 درصدی را گزارش کرد، سطحی که از اوایل سال 2022 مشاهده نشده است.

آلفابت از سال گذشته به‌دلیل کاهش رشد تبلیغات و افزایش هزینه‌های هوش مصنوعی، که رقابت در سال گذشته به سرعت رشد کرده است، به شدت هزینه‌های خود را کاهش داده است. این شرکت همچنین با تعدادی اشتباه آشکار در ارتباط با عرضه شتابزده محصولات مختلف هوش مصنوعی مواجه شده است.

دلایل دیگری برای شک و تردید پیش از گزارش درآمد آلفابت وجود داشت.

سرمایه گذاران پس از گزارش سه ماهه اول روز چهارشنبه به سمت متا هجوم آوردند و باعث کاهش 19 درصدی سهام در معاملات طولانی شد. مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ با بیان اینکه قصد دارد میلیاردها دلار برای سرمایه گذاری در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی و متاورس هزینه کند، تماس خود را با سرمایه گذاران آغاز کرد، حتی اگر متا 98 درصد از درآمد خود را بر تبلیغات متکی باشد.

مانند متا، آلفابت نیز روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند. اما سرمایه گذاری او به فروش تبدیل می شود.

درآمد Google Cloud که بخش عمده ای از فناوری هوش مصنوعی این شرکت را در خود جای داده است، نسبت به سال گذشته با 28 درصد افزایش به 9.57 میلیارد دلار رسیده است که بالاتر از برآوردها است. درآمد عملیاتی بیش از چهار برابر شده و به 900 میلیون دلار رسیده است، و این نشان می‌دهد که گوگل سرانجام پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری در این کسب‌وکار سود می‌برد تا با خدمات وب آمازون و آمازون همگام شود. مایکروسافت لاجوردی.

ماه گذشته، آلفابت مجموعه‌ای از محصولات از جمله Vertex AI را معرفی کرد، کنسولی بدون کد برای شرکت‌های سازمانی که بتوانند عوامل هوش مصنوعی خود را بسازند.

ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، در تماس با درآمد روز پنجشنبه گفت: «سال گذشته سؤالات زیادی وجود داشت و می‌دانید، ما همیشه از اینکه می‌توانیم تجربه کاربر را بهبود ببخشیم، مطمئن و راحت بودیم.

پیچای گفت که “تایید اولیه” را دیده است که این شرکت می تواند از هوش مصنوعی برای افزایش قابلیت های جستجوی خود استفاده کند و به استناد استقرار در ایالات متحده و بریتانیا اشاره کرد. او گفت که این شرکت می تواند به طور همزمان هزینه ها را مدیریت کرده و از ابزارهای هوش مصنوعی در سه ماهه آینده کسب درآمد کند.

آلفابت برای نشان دادن میزان اطمینان این شرکت به وضعیت مالی خود، اولین سود سه ماهه خود را به مبلغ 20 سنت برای هر سهم و برنامه ای برای بازخرید 70 میلیارد دلار سهام اضافی اعلام کرد.

آلفابت با نتایج سه ماهه اول خود در آینه دید عقب، اکنون باید با انتظارات افزایش یافته همراه باشد که تنها با عرضه محصولات هوش مصنوعی رقبا افزایش می یابد. این شرکت همچنین تنها چند فصل دیگر در اختیار دارد که در آن رشد با برخی از ضعیف‌ترین نتایج ثبت شده‌اش مطابقت دارد.

پرابهاکار راغوان، معاون ارشد رئیس جستجو که بر جستجو نظارت می کند، در یک مجمع عمومی اخیر گفت: «ما در یک واقعیت ارزشی جدید هستیم.

راغوان افزود: با هوش مصنوعی مولد، این شرکت “یک تن بیشتر برای خودروها خرج می کند”، گفت که رشد ارگانیک در حال کند شدن است و تعداد دستگاه های جدیدی که به دنیا می آیند “آنچه قبلا بود نیست.”

دیدگاهتان را بنویسید