هند می گوید سیاست جدید EV بازار را به روی بازیگران جهانی باز می کند


یک مقام می گوید هند مطمئن است که بازیگران جهانی از سیاست جدید خودروهای الکتریکی استفاده خواهند کرد

دبیر دپارتمان ارتقای صنعتی و تجارت داخلی هند گفت: هند مطمئن است که اقدامات جدید سیاست خودروهای الکتریکی این کشور بازار را به روی بازیگران جهانی بیشتری باز خواهد کرد.

ماه گذشته، دولت ابتکارات کلیدی را با هدف تقویت موقعیت کشور در تولید خودروهای الکتریکی آغاز کرد.

راجش کومار سینگ سری جگارجاه از CNBC گفت: «این شامل تعرفه‌های ترجیحی بر واردات محدود توسط تولیدکنندگان جهانی خودروهای الکتریکی است که به تعهد آهنین آنها برای سرمایه‌گذاری حداقل 500 میلیون دلاری در هند مرتبط است.»

وی افزود: «و همچنین دستیابی به اهداف بسیار سخت بومی سازی 25 درصد تا سال سوم و 50 درصد تا سال پنجم». این برای تمام سازندگان خودروهای الکتریکی جهانی و تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفته شده بود.

در حالی که سر و صدای زیادی در اطراف تسلا وجود دارد، سینگ تاکید کرد که این ابتکار سایر خودروسازان خارجی را نیز جذب خواهد کرد و تاکید کرد که سازنده پیشرو خودروهای الکتریکی ویتنامی “VinFast” قبلاً قصد خود را اعلام کرده است.

اگرچه نمی‌خواهم به برخی دیگر از شرکت‌های علاقه‌مند اشاره کنم، اما مطمئن هستیم که چندین شرکت از این سیاست استفاده خواهند کرد.»

در ماه فوریه، VinFast کارخانه یکپارچه تولید خودروهای الکتریکی خود را در ایالت تامیل نادو در جنوب هند افتتاح کرد. در بیانیه آمده است که این شرکت در ابتدا قصد دارد 500 میلیون دلار در مدت پنج سال با ظرفیت پیش بینی شده 150000 خودرو در سال سرمایه گذاری کند.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، گفت که او “به طرز باورنکردنی درباره آینده هند هیجان زده است”. اما او اخیرا سفر برنامه ریزی شده را به تعویق انداخت وی قرار بود طی آن با نخست وزیر نارندرا مودی دیدار کند و دلیل عدم حضورش در این مراسم را “تعهدات سنگین تسلا” عنوان کرد.

تسلا سینگ گفت: «در آشکارا کاملاً باز است. راجیو چابا، مدیرعامل ام‌جی موتور هند به CNBC گفت: از آنجایی که رقابت در بخش خودروهای الکتریکی هند محدود است، ورود بازیگران بزرگی مانند تسلا زمینه بازی را هموار می‌کند.

یک مسیر قابل اعتماد

MG Motor India می گوید که ورود تسلا به بازار خودروهای الکتریکی هند مورد استقبال قرار خواهد گرفت

وزیر افزود: وقتی صحبت از خودروهای دو چرخ و سه چرخ هندی می شود، نفوذ وسایل نقلیه الکتریکی به شدت در حال رشد است.

وی خاطرنشان کرد: برای خودروهای سه چرخ، ما در حال حاضر یکی از بالاترین شاخص ها را در جهان داریم – نزدیک به 50 درصد.

“در وسایل نقلیه سواری، ما چنین عقب ماندگی داریم – ضریب نفوذ تا کنون تنها حدود 2٪ است، بنابراین ما می‌خواستیم با ایجاد سیاستی که تولیدکنندگان را تشویق می‌کند تا در تعداد بیشتری به هند بیایند و جدیدترین مدل‌ها و فناوری‌های خود را ارائه کنند، این روند را آغاز کنیم. “

بر اساس آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش Global EV Outlook، هند از چین پیشی گرفته و با بیش از 580000 فروش به بزرگترین بازار سه چرخ برقی در سال 2023 تبدیل شده است.

این کشور همچنین دومین بازار بزرگ خودروهای دو چرخ برقی در جهان است و انتظار می رود فروش آن در سال 2023 نسبت به سال 2022 40 درصد رشد کند.

آژانس بین‌المللی انرژی خاطرنشان کرد: «بازار برق 2 وات هند تحت تسلط پنج تولیدکننده بزرگ داخلی (اولا الکتریک، تی‌وی‌اس موتور، آتر، باجاج و آمپر) است که بیش از 75 درصد از فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

مشکلات ساختاری

مدیر پورتفولیو می گوید سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند باعث ایجاد مصرف کننده قوی و رشد مثبت می شود

ما انتظار داریم که زیرساخت شارژ باتری در دو تا سه سال آینده نسبتاً فراگیر شود.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که “اضطراب برد” – یا ترس از اینکه وسایل نقلیه الکتریکی برد کافی برای رسیدن به مقصد ندارند – مانع دیگری است که باید بر آن غلبه کرد.

او گفت: «امیدوارم اضطراب برد مانع از گسترش فضای خودروهای الکتریکی و تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودروهای تمام الکتریکی نشود».



دیدگاهتان را بنویسید