بانک مرکزی ژاپن سیاست های پولی را بدون تغییر رها می کند


یک عابر پیاده در 28 ژوئیه 2023 از ساختمان بانک ژاپن (BoJ) در مرکز توکیو عبور می کند.

ریچارد اِی بروکس | Afp | گتی ایماژ

بانک مرکزی ژاپن روز جمعه پس از نشست سیاست پولی خود، نرخ کلیدی خود را بدون تغییر گذاشت و نرخ اصلی را در 0 تا 0.1 درصد نگه داشت.

این با انتظارات اقتصاددانان مورد نظر رویترز مطابقت دارد.

در حالی که انتظار می رفت این حرکت، پس از آن صورت گرفت که تورم آوریل در توکیو کمتر از حد انتظار بود، با تورم اصلی 1.6% در مقایسه با انتظار رویترز 2.2%.

بانک مرکزی ژاپن همچنین اعلام کرد که به خرید اوراق قرضه مطابق با تصمیم ماه مارس ادامه خواهد داد. در اوایل ماه مارس، این بانک اعلام کرد که در گذشته حدود 6 تریلیون ین (83.5 میلیارد دلار) در ماه اوراق قرضه خریداری کرده است.

بانک ژاپن اظهار نظری نکرد یناز زمانی که بانک مرکزی ژاپن سیاست نرخ بهره منفی خود را در ماه گذشته پایان داد و سیاست کنترل منحنی بازدهی خود را معکوس کرد، به طور پیوسته در حال تضعیف بوده است.

این ارز در روز جمعه پس از این تصمیم از 156 در برابر دلار آمریکا عبور کرد که اخیراً با قیمت 156.11 معامله شده است.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

به طور جداگانه، بانک مرکزی همچنین چشم انداز خود را برای اقتصاد سه ماهه دوم ژاپن منتشر کرد و پیش بینی تورم خود را برای سال مالی 2024 افزایش داد.

بانک ژاپن اکنون انتظار دارد تورم در سال مالی 2024 بین 2.5 تا 3 درصد باشد که از 2.2 درصد به 2.5 درصد در پیش بینی ژانویه افزایش یافته است.

این بانک افزود: پیش بینی می شود تورم در سال های مالی 2025 و 2026 به “حدود 2٪” کاهش یابد.

بانک ژاپن همچنین پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی مالی 2024 خود را به محدوده 0.7٪ تا 1٪ کاهش داد، از پیش بینی ژانویه 1-1.2٪.

سیاست قرار دادن باقی خواهد ماند

با توجه به گزارش چشم انداز، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که سیاست های پولی بیشتر به تحولات آینده در شرایط اقتصادی و قیمت بستگی دارد. اما می گوید که شرایط مالی قرار دادن “فعلا” حفظ خواهد شد.

بانک ژاپن اذعان دارد که عدم اطمینان پیرامون این تحولات اقتصادی و مالی در داخل و خارج همچنان بالاست. اما اگر پیش‌بینی‌های او محقق شود و تورم اصلی افزایش یابد، بانک مرکزی اعلام کرد که «درجه تطبیق پولی را تعدیل خواهد کرد».

این خبر داغ است. به روز رسانی را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید