درو باگلینو، معاون سابق تسلا، 181.5 میلیون دلار سهام می‌فروشد


خودروهای کاملاً جدید تسلا در این عکس هوایی 24 آوریل 2024 در کارخانه تسلا فرمونت در فرمونت کالیفرنیا در پارکینگ پارک شده اند.

جاستین سالیوان | گتی ایماژ

سابق تسلا درو باگلین، مدیر اجرایی، که در اوایل ماه جاری استعفای خود را اعلام کرد، بر اساس تشکیل پرونده پنج شنبه در SEC، حدود 181.5 میلیون دلار سهام شرکت خودروهای الکتریکی را فروخته است.

در این بیانیه آمده است که باگلین که در سال 2006 به تسلا پیوست، حدود 1.14 میلیون سهام خود را می فروشد و “تاریخ تخمینی فروش” را 25 آوریل می دهد و آن را به عنوان اعمال اختیارات سهام توصیف می کند.

در 15 آوریل، تسلا اعلام کرد که 10 درصد از نیروی کار جهانی خود را به دنبال کاهش محموله های سه ماهه اول و کاهش شدید قیمت سهام خود اخراج می کند. در آن روز، باگلینا و روهان پاتل کهنه کار دیگر اعلام کردند که شرکت را ترک می کنند.

باگلینو بازنشستگی خود را اعلام کرد در بیانیه ای که در X.

او نوشت: دیروز تصمیم سختی گرفتم که بعد از 18 سال از تسلا خارج شوم. من بسیار سپاسگزارم که در طول سال ها با افراد بی شماری در تسلا کار کردم و از آنها آموختم.

باگلینا کار خود را به عنوان یک مهندس آغاز کرد و نردبان شغلی خود را طی کرد و اخیراً به عنوان معاون ارشد حمل و نقل، انتقال و انرژی خدمت کرد. او از سال 2016 این سمت را برعهده داشت. بسیاری از همکاران باگلین را به عنوان رئیس غیررسمی عملیات می دیدند که مستقیماً به ماسک گزارش می داد.

باگلینو قبل از آخرین فروش، سهامی به ارزش 4 میلیون دلار را در دو معامله در سال جاری تخلیه کرد – یکی در اواخر فوریه و دیگری در اوایل آوریل. در هر مورد، او 10500 سهم را فروخت و در هر دو گزینه سهام را اعمال کرد.

در طول تماس‌های درآمدی و سایر رویدادهای مهم شرکت، از جمله ارائه “طرح اصلی تسلا قسمت 3” در بهار 2023، باگلینو به یک صدا و چهره آشنا برای سهامداران تبدیل شده است که اغلب در مورد استخراج، تولید باتری و بهره‌وری بحث می‌کند.

باگلینا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. تسلا نیز اظهار نظری نکرد.

باگلینو استعفا داد زیرا به نظر می رسید تسلا در حال آغاز یک تغییر استراتژیک بزرگ است.

ماسک در جریان تماس مالی شرکت در این هفته گفت که در حالی که تسلا همچنان قصد دارد مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه را در سال 2025 تولید کند، سرمایه‌گذاران باید بیشتر بر روی “نقشه راه خودگردان” تسلا تمرکز کنند. تسلا اعلام کرد که قصد دارد در 8 آگوست از طرحی برای تاکسی روباتی یا CyberCab رونمایی کند.

ماسک همچنین از سرمایه‌گذاری تسلا در زیرساخت‌های هوش مصنوعی و پتانسیل این شرکت برای ارائه فناوری وسایل نقلیه خودران، رباتاکسی، سرویس سواری بدون راننده و ربات انسان‌نما «هوشمند» اشاره کرد. او حتی به شک کنندگان گفت که از سهام خودداری کنند.

ماسک در طول این تماس گفت: «اگر کسی باور ندارد که تسلا می‌خواهد مشکل خودمختاری را حل کند، فکر نمی‌کنم باید در شرکت سرمایه‌گذار باشد.

سهام تسلا که در سال قبل از گزارش سود حدود 40 درصد کاهش داشت، در دو روز معاملاتی پس از اظهارات ماسک، 18 درصد جهش کرد و در روز پنجشنبه به 170.18 دلار بسته شد.

تونی ساکوناگی از برنشتاین می‌گوید شک و تردید تسلا همچنان بر مدل‌های جدید بالقوه متمرکز است.

در میان شکاکان، تونی ساکوناگی، تحلیلگر برنشتاین است. ساکوناگی در مصاحبه با CNBC “Squawk on the Street” این سوال را مطرح کرد که آیا خودروهای برقی وعده داده شده توسط ماسک “واقعاً مدل‌های جدیدی هستند یا تغییراتی از مدل‌های موجود”. او همچنین گفت که رقبا، به‌ویژه Waymo، از قبل خدمات ربات‌اکسی را در جاده‌ها دارند، در حالی که تسلا هنوز با تحقیق و توسعه خودروهای خودران دست و پنجه نرم می‌کند.

تسلا کاهش 9 درصدی درآمد سه ماهه اول را گزارش کرد که شدیدترین کاهش سالانه آن از سال 2012 به دلیل کاهش تقاضا و افزایش رقابت جهانی است. این شرکت همچنین از کاهش 55 درصدی سود خالص در سه ماهه گذشته خبر داد.

در حالی که ماسک گفت که انتظار دارد سه ماهه دوم بهتر از سه ماهه اول باشد، این شرکت دستورالعملی را برای سال صادر نکرد.

مارتین ویجو، معاون روابط با سرمایه گذاران تسلا، در پایان این تماس اعلام کرد که او نیز از سمت خود کناره گیری می کند.

تماشا کردن: حامیان تسلا و ماسک دیدگاه خوش بینانه ای دارند

تیم هیگینز از WSJ می گوید حامیان تسلا و ایلان ماسک به آینده این شرکت خوش بین هستند.



دیدگاهتان را بنویسید