سود سه ماهه اول بارکلیز در میان تعمیرات اساسی به سود بازگشت


تابلویی از پنجره دفتر مرکزی بارکلیز در Canary Wharf، لندن، بریتانیا می درخشد

بلومبرگ | گتی ایماژ

لندن – بارکلیز روز پنجشنبه سود خالص سه ماهه اول را که به سهامداران نسبت داده می شود 1.55 میلیارد پوند (1.93 میلیارد دلار) گزارش کرد که انتظارات را شکست داد و وام دهنده انگلیسی را به سودآوری در میان یک بازنگری اساسی استراتژیک بازگرداند.

بر اساس داده های LSEG، تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار داشتند درآمد خالص قابل انتساب به سهامداران در سه ماهه به 1.29 میلیارد پوند برسد.

با این حال، در حالی که بانک برای اجرای طرح های بازسازی گسترده خود آماده می شود، سود قبل از مالیات 12 درصد از 2.6 میلیارد دلار در سال گذشته به 2.28 میلیارد پوند کاهش یافت.

در اینجا برخی از نکات برجسته دیگر وجود دارد:

  • درآمد گروه برای سه ماهه اول 6.95 میلیارد پوند بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش داشت.
  • هزینه های کاهش ارزش وام 513 میلیون پوند بود، در مقایسه با 524 میلیون پوند در سه ماهه اول 2023.
  • نسبت سرمایه ردیف 1 سهام مشترک (CET1) که معیاری برای سنجش قدرت مالی یک بانک است، 13.5 درصد بود در مقایسه با 13.8 درصد در سه ماهه قبل.
  • بازده سرمایه مشهود (RoTE) برای کل سال 12.3٪ بود.
  • مجموع هزینه های عملیاتی سه ماهه نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش یافت و به 4.2 میلیارد پوند رسید.

بارکلیز در سه ماهه چهارم سال 2023 به دلیل تغییر عملیاتی که برای کاهش هزینه ها و بهبود کارایی طراحی شده است، 111 میلیون پوند ضرر خالص گزارش کرد.

مدیر اجرایی CS Venkatakrishnan گفت: نتایج سه ماهه اول بانک نشان داد که به اجرای برنامه های تعمیرات اساسی خود متعهد است، از جمله از طریق سرمایه گذاری بیشتر در تجارت مصرف کننده در بریتانیا و خرید Tesco Bank که انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال جاری بسته شود. .

وی در بیانیه ای گفت: ما بر اجرای منضبط طرحی که در گزارش خود در 29 بهمن به سرمایه گذاران ارائه کردیم متمرکز هستیم.

برنامه‌های چرخش شامل زیان 900 میلیون پوندی به دلیل اقدامات ساختاری کاهش هزینه‌ها بود که به گفته بانک منجر به صرفه‌جویی ناخالص در حدود 500 میلیون پوند در سال 2024، با دوره بازپرداخت کمتر از دو سال می‌شود.

در نتیجه تعمیرات اساسی، کسب‌وکار به پنج بخش عملیاتی تقسیم شد که یک بانک شرکتی و سرمایه‌گذاری تقسیم شد: Barclays UK، Barclays UK Corporate Bank، Barclays Private Bank and Wealth Management، Barclays Investment Bank و Barclays US Consumer Bank.

این بانک همچنین متعهد شد که بین سال‌های 2024 تا 2026 از طریق سود سهام و بازخرید سهام، 10 میلیارد پوند به سهامداران بازگرداند.

– الیوت اسمیت از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید