پس از پیشنهاد 39 میلیارد دلاری گروه BHP، سهام آنگلو امریکن 12 درصد افزایش یافت


معدنچیانی که کار را انجام می دهند.

گراهام ویلیامز | مجموعه تصاویر Gallo Roots Rf | گتی ایماژ

غول کوهستانی گروه BHP روز پنجشنبه گفت که پیشنهاد خرید را به یک رقیب داده است انگلیسی-آمریکاییارزش شرکت کوچکتر 31.1 میلیارد پوند (38.9 میلیارد دلار).

سهام آنگلو امریکن در بازار باز جهش کرد و در ساعت 9 صبح لندن 12 درصد افزایش یافت.

این شرکت تأیید کرد که یک “پیشنهاد ناخواسته، غیر الزام آور و بسیار مشروط برای ترکیب” دریافت کرده است، که گفت در حال بررسی با مشاوران است.

BHP استرالیا، بزرگترین ماینر فهرست شده بر اساس ارزش بازار، گفت که این معامله 0.7097 سهم BHP را به ازای هر سهم آنگلو امریکن به سهامداران مشترک آنگلو آمریکا می دهد.

بر اساس تحلیل رویترز، شرکت‌های ترکیبی، نیروگاه عظیم معدن مس و بزرگترین بازیگر جهان را ایجاد خواهند کرد که 10 درصد از تولید جهانی را تامین می‌کند. آنگلو آمریکن تولید بزرگ مس در آمریکای جنوبی دارد و قصد دارد در سال 2024 بین 730000 تا 790000 تن از این فلز را تولید کند. این در مقایسه با هدف تولید مس 1.7 تا 1.9 میلیونی برای BHP در مدت مشابه است.

شرکت های معدنی به دلیل کمبود پیش بینی شده و نقش کلیدی این فلز در انتقال انرژی که در وسایل نقلیه الکتریکی، شبکه های برق و توربین های بادی استفاده می شود، به دنبال افزایش عرضه مس برای سال های آینده هستند.

صنعت معدن طی چهار سال گذشته شاهد افزایش فعالیت‌های M&A بوده است زیرا شرکت‌ها خود را برای پاسخگویی به الگوهای متغیر تقاضا قرار می‌دهند.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

قیمت سهام آنگلو آمریکا

در سال 2022، BHP مشاغل دوگانه خود را در یک نهاد واحد با یک فهرست اولیه در استرالیا ادغام کرد.

بازارها قبل از اعلام صبح پنجشنبه بسته شدند.

این پیشنهاد باعث می‌شود که آنگلو امریکن سهامداران خود را از شرکت‌های آفریقای جنوبی Anglo American Platinum Limited و Kumba Iron Ore Limited واگذار کند.

این ترکیب نقاط قوت BHP و Anglo American را در یک ساختار بهینه ترکیب خواهد کرد. آنگلو امریکن دارایی ها و پتانسیل رشد بلندمدت خود را به ارمغان خواهد آورد. BHP دارایی‌های مولد نقدینگی و پروژه‌های رشد خود را همراه با جریان‌های نقد آزاد بزرگ‌تر خود به ارمغان می‌آورد. BHP Group گفت و ترازنامه قوی تر.

دیدگاهتان را بنویسید